26/10/2008 Reninge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
godfried van bouillon
Mountainbiker

Post by godfried van bouillon »

Hallo hier zijn we er weer met meer weer!
Vandaag terug de toer gereden met enkele maten.
Natuurlijk were vulle slunse, parcours goed berijdbaar vergeleken bij gisteren.
Bevoorrading ok want ik had mijn drank nie mee.
Ceasar was goed op dreve tot in de laatste dreve.
Toch bedankt voor het vele kopwerk, beste Caesar.
Hopelijk is volgende week je bike al klaar.
Want volgende week in Ieper gaan we nog wat dieper.
Smoet dus maar goed je kyten.

Aan de organisatie van Reninge: 'tot volgend jaar' !!!
Dodomauritius
Mountainbiker

Post by Dodomauritius »

Cubedude wrote:Rond 9 uur met z'n vieren vertrokken voor de rit van 45 km. (teller had 47km geloof ik)
Wat me van deze rit zal bijblijven is dat dit wel een erg ondankbare streek is om mountainbikeritten te organiseren. Niks bergop of bergaf, niks bos en veldwegels zijn er ook dun gezaaid. Toch heb ik het idee dat de organisatie zijn best heeft gedaan. Ok; er was veel beton maar je kunt mooie parcours ook niet uit je mouw schudden.
Het weinige offroad was erg goed berijdbaar, hier en daar amper een beetje vettig. De harde wind maakte het dan toch een beetje goed. Het was dus een ritje om te vlammen, alleen spijtig dat een van ons serieus uit vorm is en wij daardoor steeds moesten wachten wat het gemiddelde nogal fors naar beneden duwde: net geen 22km/h :oops:
Afpijling vond ik dik in orde en de bevoorrading vond ik persoonlijk voldoende (ben al tevreden met fruit/peperkoek en sportdrank en ik denk dat dit er ook was). En dat we het mooi droog gehouden hebben was ook een meeneemertje :-)
Volgende week op naar middelkerke
:bounce: :bounce:
ik blijf me toch steeds weer afvragen waarom dat gemiddelde toch zo belangrijk is. Je kunt het spijtig vinden dat er één van jullie zo uit vorm is dat hij/zij het gemiddelde fors naar beneden duwde. Ik vind het veel belangrijker dat je een beestig geestige voormiddag hebt met vrienden en daarbij is het gemiddelde nul komma nul van belang. Mijn gemiddelde was net geen 22; oops?
Maar het was een toffe TT en veel beter dan de vorige jaren!
bike1968
Mountainbiker

Post by bike1968 »

We zijn al een kleine 2 maanden aan het trainen (start bikers) om een tour te rijden zonder rode kaken. Gemiddelde van 24 of 22 op een droog parkoer? Ja maar ofwel rij ge 28 a 29 om een gemiddelde te krijgen van 22 of 23 . Beton of aarde? 45km? Der gaan der dan veel de zaterdag vroeg gaan slapen zulle?
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

Dodomauritius wrote:
Cubedude wrote:Rond 9 uur met z'n vieren vertrokken voor de rit van 45 km. (teller had 47km geloof ik)
Wat me van deze rit zal bijblijven is dat dit wel een erg ondankbare streek is om mountainbikeritten te organiseren. Niks bergop of bergaf, niks bos en veldwegels zijn er ook dun gezaaid. Toch heb ik het idee dat de organisatie zijn best heeft gedaan. Ok; er was veel beton maar je kunt mooie parcours ook niet uit je mouw schudden.
Het weinige offroad was erg goed berijdbaar, hier en daar amper een beetje vettig. De harde wind maakte het dan toch een beetje goed. Het was dus een ritje om te vlammen, alleen spijtig dat een van ons serieus uit vorm is en wij daardoor steeds moesten wachten wat het gemiddelde nogal fors naar beneden duwde: net geen 22km/h :oops:
Afpijling vond ik dik in orde en de bevoorrading vond ik persoonlijk voldoende (ben al tevreden met fruit/peperkoek en sportdrank en ik denk dat dit er ook was). En dat we het mooi droog gehouden hebben was ook een meeneemertje :-)
Volgende week op naar middelkerke
:bounce: :bounce:
ik blijf me toch steeds weer afvragen waarom dat gemiddelde toch zo belangrijk is. Je kunt het spijtig vinden dat er één van jullie zo uit vorm is dat hij/zij het gemiddelde fors naar beneden duwde. Ik vind het veel belangrijker dat je een beestig geestige voormiddag hebt met vrienden en daarbij is het gemiddelde nul komma nul van belang. Mijn gemiddelde was net geen 22; oops?
Maar het was een toffe TT en veel beter dan de vorige jaren!
Hmm en ik zie nergens staan in mijn posting dat we ons NIET geamuseerd zouden hebben. Ik zie ook nergens staan dat dit belangrijk is. Soms heb ik zin om te vlammen soms ook weer niet. En ik denk ook niet dat het aan jou is om uit te maken wat ik prettig zou moeten vinden.
En neen, "beestig" heb ik me niet geamuseerd, daar leende het parcours zich niet toe. Maar leute hebben we wel gehad en het was best gezellig.
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

bike1968 wrote:We zijn al een kleine 2 maanden aan het trainen (start bikers) om een tour te rijden zonder rode kaken. Gemiddelde van 24 of 22 op een droog parkoer? Ja maar ofwel rij ge 28 a 29 om een gemiddelde te krijgen van 22 of 23 . Beton of aarde? 45km? Der gaan der dan veel de zaterdag vroeg gaan slapen zulle?
Er was op dit traject veel beton en ook de stukjes offroad waren erg goed berijdbaar. komt nog bij dat je met zulke wind in je rug erg vlot over de 30 gaat. Zelfs ruim 28 met wind tegen (met 3 man). Het is ook maar 45km. Als je de veldwegels dan een vlot tempo aanhoud is dit helemaal niet zo moeilijk. Maar bij sommige ritten haal ik niet eens 19 km gemiddeld omdat a: het voor mij dan te zwaar is of b: ik gewoon wat van de omgeving wil genieten en rustig aan doe.
Ik lag niet echt vroeg in mijn tram de zaterdag, maar moest werken tot middernacht :-(
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

100% met je eens, Dodomauritius.
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

Yow,
s'morgens nog getwijfeld tussen Warchin en Reninge, en dan toch voor die laatste gekozen. En heb het hier best naar mijn zin gehad.
Ge weet als ge naar hier komt, dat de wind de grootste tegenstander is.
En ja, hij was er weer. Vooral in t'begin.
Enkele lange pittige stukjes off-road voor de wielen gekregen. Niets technisch natuurlijk, maar da hoeft voor mij ook nie. (alleen jammer dat ze één van die eerste paadjes, blijkbaar nog maar recent geasfalteerd hadden).
En op dergelijke omlopen wilt ge dan ook wa sneller rijden dan anders, wat het dan ook weer lastiger maakt :-D
Leuke voormiddag gehad! En nog lange gezellige aprés.
Niets dan pluspunten voor die mannen uit de westhoek dus!(alleen misschien die bevoorrading, die was wel heel 'basic') Kom hier zeker nog wel terug.
47,5km, 1u51, avs 25,5

Mountainbiker

Post by eddy caesar »

Godver ,Godfried je ga me geen 2x hebben van ik ben nie in vorm.We kennen je al een beetje,om de keer is er were gin oeden nie me aan ;Ik zal in Ieper wel doseren.Maar nu ga ik naar Vielsalm :P
godfried van bouillon wrote:Hallo hier zijn we er weer met meer weer!
Vandaag terug de toer gereden met enkele maten.
Natuurlijk were vulle slunse, parcours goed berijdbaar vergeleken bij gisteren.
Bevoorrading ok want ik had mijn drank nie mee.
Ceasar was goed op dreve tot in de laatste dreve.
Toch bedankt voor het vele kopwerk, beste Caesar.
Hopelijk is volgende week je bike al klaar.
Want volgende week in Ieper gaan we nog wat dieper.
Smoet dus maar goed je kyten.

Aan de organisatie van Reninge: 'tot volgend jaar' !!!
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Reninge is meegevallen. Maar ik heb wel gereden met m'n cyclocrossfiets en dit was een ideaal parkoer hiervoor. Ik begrijp gerust dat per mtb het parkoer misschien nogal tegenviel. Maar het verwonderde mij wel dat er toch lange offroad stroken waren.
Spijtig dat de afstand tussen de eerste bevoorrading en tweede bevoorrading nogal kort was. Daarom niet gestopt op de tweede. En ik denk niet dat ik verkeerd ben gereden.
Post Reply