25/10/08 Torhout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

cowboy peter wrote:
slijkcrosserke wrote:Alleen jammer dat ik bijna van de baan werd gereden door een 60 jarige baanjeanette zonder helm #-o
wil da zeggen da ne 60-jarigen U ingehaald heeft ? :lol: :lol:
Ge zou beter Uwe velo in de garage laten staan van nu voort . Ge zijt duidelijk overtraind. Tijd voor een ferme rustperiode.
Manneke, manneke, dat was :off:

Zoals steeds een schoon tochtje, wel een heel lang stukske baaaaaan om aan de paardebuitepiste te komen. :-?

Toch een van de beste uit de streek, zeker met het stukske prive in groenhove. Een keer de spookwegel fietsen zonder door een roofvogel aangevallen te worden is best leuk. :wink:

Enfin, een leuke :off: inloper voor morgen in het 'douce france' :off:
trekske8500
Mountainbiker

mooie tocht!

Post by trekske8500 »

Mooie tocht, waar vooral de bossen met de krachtige gezonde lucht, veel energie los weken. De batterijen zijn terug opgeladen.

Goede organisatie. Zou dit te maken hebben met leerkrachten als organisatoren? Bv. aanschuiven in een trechter aan de afspuitinstallatie, en de spuiters in een afgesloten kring, waar de fietsers slechts één per één binnen konden; = geen gedrum en vlot afspuiten.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

eerste keer dat ik de grote tocht van het VTI Torhout rij (vorig jaar door omstandigheden de kleine) en ik moet zeggen zeer goed meegevallen.
Met nog een viertal steenbakkers samen gereden (Traxer en Slijkske waren te snel voor ons), aanvankelijk redelijk op het gemak (zat met een dubbel in Oekene in het hoofd).

Een klassieke Torhoutse rit met een mooi overzicht van al wat er in Torhout te beleven valt : Groenhove, d'Aertrycke, Wijnendale bos, Warande, spoorwegroute, 't Hooge, ... + enkele private stroken die (bijna) uniek zijn voor deze organisatie zoals Verloren Kost en nieuw dat stukje privaat bij het klooster van Groenhove

Mede door het goede (maar frisse) weer een aangename tocht. Bikewash te druk en niet gebruikt, nog een korte après met enkele TOF-ers en collega's en dan snel naar huis terug om een nieuw plunje, want in de namiddag stond Oekene op het programma.

Qua organisatie zeer goed. Slechts één opmerking. Mijn vader reed in de late namiddag en kreeg aan de eerste bevoorrading bijna niets meer (wel nog aan de tweede). Wellicht had de organisatie de impact van het verdwijnen van de TT Waregem (toch ook goed voor honderden bikers), het goede weer en het feit dat er morgen bijna geen TT's in de streek zijn, wat onderschat. Wellicht meer volk dan anders.
de P
Mountainbiker

Post by de P »

Inderdaad ne schoon toerke, bepijling ok op enkele na, parcour van alles wa. Bevoorrading klein buffet, enz enz.
Enkele opmerkingen niet voor de organisatoren: met het einde van het wegseizoen voelen enkelen ( :-? ) zich geroepen om ook in het veld te gaan rijden en daarmee begint de volgende ellende:
vuiligheid op 't parcour (binnenbanden, flesjes enz)
een helm da's gewicht #-o zeker 1/4 reed zonder helm
op de weg moet je aan de kant voor een voorbijstormende hoop "wielertoeristen" om dan even later in het veld opgehouden te worden door dezelfde "sneltrein", de commentaren die je krijgt als je niet uit de kant gaat is er soms over !!! :evil: :evil: Op deze rit waren er ook veel mensen die waarschijnlijk voor de eerste keer een mtbrit deden en als je zo'n reactie's naar je hoofd geslingerd krijgt is de fun ervan af ééé.
Dit gezegd zijnde hoop ik dat deze personen als ze dit evt lezen eens gaan bezinnen over hun houding in deze (normaal) natuurvriendelijke sport.
En nu ga ik onder mn voeten krijgen dat dit hier nie past, maar 'k heb het toch gezegd :-D
VTI torhout tot volgend jaar !!!

de P
't klimmerke
Mountainbiker

Post by 't klimmerke »

gisterochtend gestart in torhout voor 50 km met rik c en henkieboy
de eerste dreven waren snel maar leuk :-D met dank aan henkieboy die redelijk veel op kop heeft gesleurd =D>
de warande was zoals altijd zeer geestig en met daarachter een paar kilometer vlammen :-D :-D met daarachter een heuveltje om de kietjes te ontspannen :oops: .
dan bos in en bos uit kortom een zeer schone tocht =D> =D> met goede bevoorradingen en goede afspuitinstallatie =D> .
Scale
Kerstman

Post by Scale »

Enig nadeel was zoals de vorige jaren: opnieuw gene prijs met den tombola... :lol:

Dank aan allen voor de vocale steun in de warande tijdens het herstel van mijn lekke band :wink: :wink:
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

de P wrote: vuiligheid op 't parcour (binnenbanden, flesjes enz)
een helm da's gewicht #-o zeker 1/4 reed zonder helm
Vanmorgen met enkele TOF-ers een laatste verkenning van onze TT over enkele weken gedaan en inderdaad op een delicate offroadstrook (altijd heel wat gedoe om er aan te geraken) een binnenband zien liggen, gewoon midden op de weg... #-o
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

als "ervaringsdeskundige" kan ik alleen maar zeggen : chapeau aan de organisatie ! van de 8 Torhoutse TT's is dit zeker één in de top-3... ze doen alle klassiekers aan én slagen erin enkele unieke privé-stukken aan te doen : klooster van Groenhove, Verloren Kost... nice, fijn om het "echte" winterseizoen in te zetten, en dan viel de vettigheid nog goed mee

1 punt van kritiek : jullie boeken succes, dus zorg ook eens voor aangepaste après-accommodatie... dat zaaltje is véél te klein, en dan te weten dat ernaast blijkbaar een dubbel zo grote zaal ligt #-o

nu ja, we komen om te biken en dat was dik in orde, dus doe zo verder !
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

:off: Mogen er nog ervaringen op het forum gezet worden, of moet er eerst ergens een schriftelijke aanvraag gedaan worden?? :off:

Zaterdagnamiddag thuismatch gereden met voor de eerste keer een heel lange "tettrein" =D>
Maar een paar van onze wagonnetjes ontbraken, en ze hadden allemaal een geldig excuus.

Het werd een heel mooie herfstwandeling met een zonneke dat gemist was van seizoen. [-X [-X
Ze had beter een beetje meer haar best gedaan in de zomer... Mijne velo was niet eens vuil. Da's niet leuk om thuis uit te leggen dat je bent gaan MTB-en. Zal me nog zo'n spuitbus nepmodder moeten aanschaffen als dat zo verder gaat. #-o #-o

Het was inderdaad een toerke dat af was, met alle mooie passages en heel goed georganiseerd.
Een bevestiging van Torhout als aangename fietsomgeving.
Die nooit verveeld, ook niet op de MTB, ondanks de vele organisaties.

Het zand van de drafpiste was een voorsmaakje voor Middelkerke naaste weke, en het was mooi rijden door de kloostertuin.

Pettatti kreeg het een paar keer op zijn heupen door de "familietochtsnelheid" maar na een paar drieste uitvallen kroop hij toch weer in het gelid.

Groten Tetter had de start gemist door sanitaire problemen, maar kwam tegen den après ook weer aansluiten.

De tocht was lang, en de wind was soms "dikker" dan verwacht. Je kon op het laatst af en toe jezelf eens tegenkomen als je niet oplette.

Eerste keer dat we ook tijdens de namiddag nog veel bikers tegenkwamen, maar nergens oponthoud of file. En de bevooradingen waren nog ok toen wij er langskwamen. =D> =D>

Inderdaad paar achtergelaten banden en andere rommel zien liggen, ook in natuurgebied.
Niet doen hé mannen. [-X [-X Dat maakt het misschien moeilijker voor andere organisaties om later nog te mogen organiseren.

Den afterparty dreigde uit te lopen, maar een sms riep me kordaat tot de orde.
Moedre riep dak mee moste noa de sauna.
Wat ook ne keer heel leuk is hé mannen...

VTI, 't was in orde, en naaste jare zijn we er were...
Last edited by Gigi (Tetters Torhout) on Sun 26 Oct 2008 21:34, edited 1 time in total.
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

Gigi (Tetters Torhout) wrote:Mijne velo was niet eens vuil.
bwa, na die passage door de boomgaard (via zijstraat tegenover Deco Verhuur in Oostendestraat) was mijn velooke toch goed "gepateeld" zulle... ben er trouwens mezelf tegengekomen ook, en dat op 100 m van mijn deur :oops:
Gigi (Tetters Torhout) wrote:Het zand van de drafpiste
veel zand heb ik daar alleszins niet zien liggen, was zoeken naar een strookje zonder zuigende modder aan de linkerkant om fatsoenlijk te passeren :wink:
Post Reply