26/10/2008 Reninge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rogeeke
Mountainbiker

Post by rogeeke »

Ligt het parcour erbij voor een crosfiets of is het beter met een mountainbike ?
Een crossfiets zal zelfs een voordeel zijn!
kampioen
Mountainbiker

Post by kampioen »

Waarom is een crosfiets beter ? Zit er veel banewerk in misschien ?
Wat is het percentage off-road dan wel ?
rogeeke
Mountainbiker

Post by rogeeke »

Heeft toch niets te maken met "banewerk" maar met het feit dat je er geen super technische stroken, waar een mtb beter tot zijn recht komt, zal voorgeschoteld krijgen.

Het off-road gehalte zal beter zijn dan verleden jaar toen ze nog in Woesten rondtoerden op zoek naar off-road die er niet was. Blijkbaar hebben ze geluisterd naar de kritieken en hebben ze nu hun parcour verlegd. Het kan in ieder geval maar beter zijn :wink:
jägermeister
Mountainbiker

Het weer

Post by jägermeister »

Ze geven nog al str!ntweer uit voor zondag, maar we laten ons niet kennen. :drunk: [-X :evil:
Hopelijk niet te veel wind en een licht plakkerig parcours.
roy111
Mountainbiker

Post by roy111 »

Meeste regen wordt verwacht pas vanaf de middag, tegen dan zitten we in de kantine met een Leffe.

...en hopelijk vééél wind :wink:
godfried van bouillon
Mountainbiker

Post by godfried van bouillon »

Vandaag de 45 km al gedaan.
Niet te onderschatten!
In het doorgaan wind op kop , in het terugkeren de wind in het holleke
morgen zijn we er weer met meer weer om te spetteren in het sop
de fretter
Mountainbiker

Post by de fretter »

Voor mij een goede tocht met pijltjes die moeilijk te volgen zijn bij hoge snelheid. De wind was in deze open vlakte wel bepalend. Alles geven tegen en vulle pulle met de wind in het gat, een groot contrast.
Daar het overal droog lag en het windje zijn we er toch in geslaagd om ons gemiddelde boven de 25 op te krikken. :bounce: :bounce:
Volgende week Chouffekestocht?? :drunk: :drunk:
hamateur
Mountainbiker

Post by hamateur »

met de fiets tegen de wind in naar reninge gekomen onder het mom dat het evenveel meewind is als tegenwind. Ik vond het in ieder geval een mooie tocht met geen al te lastige stroken(lag er mooi droog bij), maar met de hevige wind kan iedereen wel maken dat hij vermoeid aan de aankomst kwam. tweemaal bevoorrading op de grote toer meer moet dat niet zijn, traditionele boterham op het einde ontbrak wel.
met de fiets naar huis en de kilometerteller afgedrukt op 70 km, mooie voormiddag en nu naar de cyclocross kijken
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

De 45km, zeer mooie tocht ,veel wind maar in de terugkeer wind in t' gat.
Tot de vogende keer zou ik zeggen.

Proficiat :lol:
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

Rond 9 uur met z'n vieren vertrokken voor de rit van 45 km. (teller had 47km geloof ik)
Wat me van deze rit zal bijblijven is dat dit wel een erg ondankbare streek is om mountainbikeritten te organiseren. Niks bergop of bergaf, niks bos en veldwegels zijn er ook dun gezaaid. Toch heb ik het idee dat de organisatie zijn best heeft gedaan. Ok; er was veel beton maar je kunt mooie parcours ook niet uit je mouw schudden.
Het weinige offroad was erg goed berijdbaar, hier en daar amper een beetje vettig. De harde wind maakte het dan toch een beetje goed. Het was dus een ritje om te vlammen, alleen spijtig dat een van ons serieus uit vorm is en wij daardoor steeds moesten wachten wat het gemiddelde nogal fors naar beneden duwde: net geen 22km/h :oops:
Afpijling vond ik dik in orde en de bevoorrading vond ik persoonlijk voldoende (ben al tevreden met fruit/peperkoek en sportdrank en ik denk dat dit er ook was). En dat we het mooi droog gehouden hebben was ook een meeneemertje :-)
Volgende week op naar middelkerke
:bounce: :bounce:
Post Reply