25/10/08 Oekene
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- balance2007
- Mountainbiker
Post by balance2007 »
gasten, proficiat met de organisatie ! Zoals ik reeds eerder hier mailde, het was de moeite om er weer bij te zijn. De off-road stukken waren dezelfde als vorige jaren (er is niets anders in de streek) ,maar jullie zijn erin geslaagd om ze op een andere manier met elkaar te verbinden, zodat je eén van de mooiste tochten hebt uitgetekend op dit grondgebied. Ook de bevoorradingen waren tip top in orde. IK heb me geamuseerd. Tot volgend jaar !
Mijn manieren gehouden gisteren en daar het parkoer niet te vettig lag toch gegaan voor de 50km.Tijdens de korte aprés efkens Hanzi gegroetstafke wrote:probeer ook van de partij te zijn,moeten vrijdagavond op stap maar zal mijn "manieren"(proberen)te houden.![]()
![]()
Zal toch maar de 35km worden daar we zaterdag in de vroege namiddag
ook nog verplichtingen hebben.
en met een tevreden gevoel huiswaarts gefietst.
Goede bepijling,goede bevoorrading,prachtig parkoers en een lekker zonnetje wat moet een mens nog meer hebben?
Oekene bedankt en tot de volgende
- R1ALAIN
- Mountainbiker
- Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC
Mooie toertocht, net zoals vorig jaar. Goede bepijling, correcte bevoorrading (meer hoef echt niet voor mij) vlotte inschrijving,...etc.
Alles afgehaspeld in een AVS van 21,5 km/hr. Niet echt gevlamd en nog een goed genoten van het weer.
Enkel dat vettg stuksken over da maisveld is niet mijn ding. Het is wel een goede training voor de hartslag hoor !!!!
Tot volgend jaar en de jaren nadien ook.
Alles afgehaspeld in een AVS van 21,5 km/hr. Niet echt gevlamd en nog een goed genoten van het weer.
Enkel dat vettg stuksken over da maisveld is niet mijn ding. Het is wel een goede training voor de hartslag hoor !!!!
Tot volgend jaar en de jaren nadien ook.
- tloperke
- Mountainbiker
- Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)
Ook de 48 km afgehaspeld deze namiddag. De ondergrond was zacht, maar niet sompig (dus ideaal voor de rug en spieren). Enkel het maïsveldje kon vermeden worden. Er zijn heel weinig bikers die daar graag in rijden.
Na afloop nog een wafel en twee tandenborstels gekregen. Wafel ging vlot binnen. Met die tandenborstels ben ik nog aan het worstelen (verteert niet goed...).
Op den après nog de Brigandsbikers zien zitten die in de voormiddag hadden gereden. 'k Heb ze nog eens getrakteerd, want ze zagen er redelijk uitgedroogd uit...
Na afloop nog een wafel en twee tandenborstels gekregen. Wafel ging vlot binnen. Met die tandenborstels ben ik nog aan het worstelen (verteert niet goed...).
Op den après nog de Brigandsbikers zien zitten die in de voormiddag hadden gereden. 'k Heb ze nog eens getrakteerd, want ze zagen er redelijk uitgedroogd uit...
- the grandmaster
- Mountainbiker
Post by the grandmaster »
Yups,
hier ook geweest vanmorgen, en mij geamuseerd.
K denk dat die mensen het beste uit de streek gehaald hebben.
Vooral die kleiputten waren leuk stukske, en da boske naast dien oude spoorweg.
Niets op aan te merken, prima tocht!
(wel moeten vaststellen dat het nu wel tijd wordt, om mijn michelin-dry's, op te hangen tot volgend jaar)
En ook nog pluspunt: gezellige kantine uit de oude doos, met vriendelijke mensen achter den toog
wel nog klein minpuntje (voor mij toch): Dienen éénmalige doortocht van da maisveld, mag van mij 'éénmalig' blijven. Haalde mij helemaal uit mijn ritme
stat: 50,5km, 2u16, avs 22,2 (+2x24km)
K denk dat die mensen het beste uit de streek gehaald hebben.
Vooral die kleiputten waren leuk stukske, en da boske naast dien oude spoorweg.
Niets op aan te merken, prima tocht!
(wel moeten vaststellen dat het nu wel tijd wordt, om mijn michelin-dry's, op te hangen tot volgend jaar)
En ook nog pluspunt: gezellige kantine uit de oude doos, met vriendelijke mensen achter den toog
wel nog klein minpuntje (voor mij toch): Dienen éénmalige doortocht van da maisveld, mag van mij 'éénmalig' blijven. Haalde mij helemaal uit mijn ritme
stat: 50,5km, 2u16, avs 22,2 (+2x24km)
trekske8500
- Mountainbiker
bedankt
Post by trekske8500 »
Bedankt 'meneer' Carlier, om me de weg te wijzen; dit ondanks mijn eigen fout, want te laat gestart.
Prachtige tocht, goede bepijling. Na de bossen rond Torhout in de voormiddag, was het met de vele open zones genieten van de zon.
WTC Oekene, doe zo verder!
Prachtige tocht, goede bepijling. Na de bossen rond Torhout in de voormiddag, was het met de vele open zones genieten van de zon.
WTC Oekene, doe zo verder!
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Re: bedankt
Post by Lichterveldenaere »
Blijkbaar was ik dus de enige niet die de dubbel Torhout-Oekene deed.trekske8500 wrote: Na de bossen rond Torhout in de voormiddag, was het met de vele open zones genieten van de zon.
Nadat de 52 van Torhout me goed was bevallen ook naar Oekene afgezakt. Vroeger al gereden en toen aangenaam verrast wat de organisatie uit deze offroadarme streek kon halen.
Uiteraard veel boerenslagen, veld- en grasdoorsteken, maar dat doe ik nu eenmaal graag. Lagen zelfs veel droger dan bij vorige deelnames.
Parcours was blijkbaar ook wat hertekend (Kleiputten nu in het begin) en/of omgedraaid. Mooie combinatie. Een superparcours is het natuurlijk niet (streek niet voor), maar zeer aangenaam en leuk om rijden. Redelijk afwisselend.
Met nog vier steenbakkers vertrokken wat vooral bij de tegenwindstukken van pas kwam (spoorweg, ...). Verrassend genoeg redelijk kunnen volgen, zeker daar er een paar snellere mannen tussen zaten). De laatste 10km wat in het gat gehangen, maar uiteindelijk zelfs met een hoger gemiddelde dan vanmorgen toegekomen (snelle haas voor mij).
Dat maïsveldje was toch zo lastig niet... niet de minste moeite mee gehad (maar blijkbaar ben ik een uitzondering hierop?), 't was overigens een functionele strook om twee dreven aan elkaar te verbinden, dus gerechtvaardigd (en leuk
Bikewash niet gebruikt (te druk toen), douches OK (beter dan sommige sporthallen), après zoals gezegd uit de oude doos.
Organisatie kleinschalig maar zeeeer goed!!
Leuke bikedag, 102km
Alleen jammer van die 0-3 van Roeselare-Zulte-Waregem hé
- frawiwi
- Mountainbiker
- Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Eerst in gedachten gehad om torhout te rijden, maar doc wilde naar Oekene, k wist t nie eens liggen. Geluisterd naar doc ( hij kent er namelijk de streek en boskes goed , want zijn vrouwke is vandaar afkomstig )
Ik heb het me niet beklaagd, ondanks de wat mindere kritieken op deze site. Prima organisatie, mooi afwisseld parcours. Op de juiste plaatsen bevoorrading, 52km op teller . Superweer, toch zoog de ondergrond hier en daar hevig . Wat had het hier geweest indien het veel geregend had
. We kregen de kans om op te warmen, toch wisselden de offroadstukken elkaar snel af en kwamen we bij die kleiputten ; ja dat hadden ze nie in torhout en al snel heel content dat ik voor deze tocht gekozen had. de wind kwam nu wat feller op en ik kreeg constant het gevoel om tegen hem te moeten inrijden. Gelukkig is er dan t wiel van Doc. Nie normaal hoe die het lange eind tegenwind, vals plat langs het paadje bleef op kop sleuren. Wat betreft het maisveldje, als het beperkt blijft bij 1 strook heb ik er zeker niks op tegen, een hele tocht zou wat anders zijn
.
Genoten van de geimproviseerde maar toch goeie douches,
Door wat te weinig plaats in t lokaal gekozen om bij doc zijn schoonouders onze apres
te nemen.
Oekene tot volgend jaar . Bedankt voor onze fijne namiddag.
Ik heb het me niet beklaagd, ondanks de wat mindere kritieken op deze site. Prima organisatie, mooi afwisseld parcours. Op de juiste plaatsen bevoorrading, 52km op teller . Superweer, toch zoog de ondergrond hier en daar hevig . Wat had het hier geweest indien het veel geregend had
Genoten van de geimproviseerde maar toch goeie douches,
Door wat te weinig plaats in t lokaal gekozen om bij doc zijn schoonouders onze apres
Oekene tot volgend jaar . Bedankt voor onze fijne namiddag.