25/10/08 Torhout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
THE_MaRiJn
Mountainbiker

Post by THE_MaRiJn »

Tis vlak bij mn deur maar ik vertrek seffens naar de ardennen :-D
Al is het niet om te mtb'en maar om te wandelen :-? wan kheb geen vervoer voor mn mtb :roll:

Grtz
Mumpo
Mountainbiker

Post by Mumpo »

Heb vanmorgen de tocht gereden, en nog maar goed begonnen en al tegen dek. Op single track rijder voor me kwam stil te staan en daardoor moest ik ook in de remmen en blijven steken in een putteke (+nie snel genoeg uit mijn klikpedaal waardoor kaboum :oops: Na 20 km besloten om slechts de 30 te doen wegens teveel kniepijn (geen gevolg van de valpartij). Was een mooie tocht, en het stuk door de warande, ach, das genieten.

Bepijling: *****
Afspuitinstallatie: *****
Bevoorrading: *****
Parcours: ****
GeertMotte
Mountainbiker

Post by GeertMotte »

Deze morgen thuis in Izegem vertrokken met de mtb richting Torhout.
Kwestie van goed opgewarmd aan de start te staan.

Zoals ieder jaar was het weer dik in orde. Heel veel off road, goede bepeiling, Een afwisseling van supersnelle stukken en wat lastiger stukken.
Ruime en gevarierde keuzes bij de bevoorrading.

Het was nu de derde keer op rij dat ik naar Torhout kwam om aan deze tocht deel te nemen.

Ne dikke proficiat aan de mannen van het vti.
Tot volgend jaar
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Rutten wrote:Misschien allen deze eens lezen, gepost door de moderator
Daar het toertochtenforum vooral als functie heeft om informatie te verschaffen over de tocht in kwestie (voor de tocht gereden is en nadien aan de hand van commentaren van de deelnemers) vragen we jullie posts in de trend van 'ik kom ook af, club Y zal ook aanwezig zijn' tot een minimum te beperken. Wie wenst af te spreken met andere bikers kan hiervoor terecht in het forumonderdeel 'Op zoek naar een bikepartner'.

Als iedere forumgebruiker hiertoe zijn steentje bijdraagt kunnen we zo een waardevol TT archief uitbouwen.
Sorry maar steeds meer ergert het me als ik wat info wil opzoeken over een tocht ik steeds meer en meer pagina's moet doorlopen met dergelijke posts. Tel ze maar eens na voor deze Tocht, mss zoals hierboven vermeld de rubriek 'Op zoek naar Bikepartner' gebruiken.
Ik dacht dat het toertochtentopic juist was om op voorhand te kunnen afspreken met enkele mannen? Als dit niet meer mag zit je voor de toertocht steevast met één post, die de afstanden en het aan of afwezig zijn van enkele zaken vermeld! Tis leuk om te weten of er veel man aan de start zal staan en een goeie waardemeter is dit forum! Als dit niet meer kan en in het topic van op zoek naar een bikepartner moet komen ga je in 2 topics net de zelfde titels krijgen... is dat niet wat teveel van het goeie? Ik denk dat het dan pas onoverzichtelijk zal worden!
Als de organisatoren zelf beginnen met héél véél informatie te verschaffen (GPS tracks, kaarten, ....) dan kan ik er wel inkomen! Maar de starter van deze topics vraagt dikwijls net wie er allemaal gaat naar deze toertochten! Waarom anders een toertochtentopic? Enkel en alleen om het parcours nadien wat te bespreken? Wat heb je er nadien nog aan dan...!
Aragorn
Mountainbiker

Post by Aragorn »

Terug van Torhout die ik samen heb gereden met Kris, Bartje en Legionair. Vertrokken om 13h15 voor een mooie tocht met voldoende variatie. Prachtig fietsweertje dus dat was ook al meegenomen.
Leuk stukje op de renbaan, mooie tracks in de bossen. Bevoorrading was zoals altijd ruim voldoende. Met ons vieren een mooi tempo gereden mr wegens verplichtingen enkel de kleine toer kunnen doen.
De warande was ook weer een plezier om in te rijden...
Goede afspuitstand, leuke aprés met een lekker stuutje. Helaas gene prijs met de lotjes :wink:
Ook leuk : een papa die met zijn zoontje behendig langs de tracks aan het slingeren was! Wanneer we ruim plaats hadden hen voorbij gegaan en hem even gezegd dat hij "goe bezig" was... =D>
Kortom, een leuke mtb-namiddag gehad.
Tot volgend jaar...

Grtz Aragorn
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Nu ben ik bang om te reageren.
Zie dat ik iets meld wat niet met de tocht te maken heeft :roll:
deze morgen met Traxer gereden.
Het was een gekende te voorspellen tocht, maar ik heb me toch gejeund.
Alleen jammer dat ik bijna van de baan werd gereden door een 60 jarige baanjeanette zonder helm #-o #-o #-o
Sorry dit was volledig :off:
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

schoon tochtje gereden deze morgen . Rond 8u30 vertrokken met rik c en t'klimmerke om op ons gemak te genieten van het zonnetje en het mooie parcours. tot aan de eerste bevoorrading is dit ons aardig gelukt . Maar toen wij de fietsroute naar oostende opdraaiden werden we plots voorbij gestoken (lees gevlamd) door een bevallige deerne . Efkes oogcontact gemaakt met klimmertje en subiet met de nodige verontschuldigingen ons in haar wiel gezet :oops: :oops: :oops: . Na een klein kilometertje de kop overgenomen :-D :-D :-D en tesamen met klimmertje het tempo gestaag opgedreven (en rik zat ook nog in ons wiel).Na een paar km de fietsroute verlaten en de kop werd subiet terug overgenomen door ons meiske (waarschijnlijk van de kanten van blankenberge aan de reclame op haren vest te zien) om dan meter per meter weg te rijden van ons . Gelukkig reden ze efkes verkeerd in wijnendale zodat rik en ik terug op kop reden maar na een paar km's hadden ze ons terug bijgebeend om terug weg te rijden van ons . Gelukkig was de tweede bevoorrading daar en konden we terug wat op krachten komen . Efkes gekeken op het uurwerk en tot de conclusie gekomen dat we tussen bev.1 en 2 slechts 40 minuutjes gefietst hadden (wat voor rik en ik heel vlug is). De laatste 15 km's iets trager gereden en terug nog een beetje genoten van de zonovergoten veldwegels en bossen om na 2u en 15 min terug aan onze (alléé riks) camionette te arriveren. goei weer =D> =D> , goeie rit =D> =D> , goeie bevoorradingen =D> =D> , goeie bepijling =D> =D> , goeie afspuitstand =D> =D> , goeie stuute =D> =D> en nen goeie leffe =D> =D> . Wat kan een mens nog meer verlangen(niks) . In de zaal nog een klappeke met dat meisje en gehoord dat ze deze zomer helemaal alleen van hier naar noorwegen gefietst heeft =D> =D> =D> . (vandaar dat we niet meekonden :oops: :oops: )Tot volgend jaar torhout.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

slijkcrosserke wrote:Alleen jammer dat ik bijna van de baan werd gereden door een 60 jarige baanjeanette zonder helm #-o
wil da zeggen da ne 60-jarigen U ingehaald heeft ? :lol: :lol:
Ge zou beter Uwe velo in de garage laten staan van nu voort . Ge zijt duidelijk overtraind. Tijd voor een ferme rustperiode.
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Zeer schoon tochtje. =D> Perfecte organisatie en schoon were ! 8)
Aan allen die dit volgend jaar lezen, zorgen dat je er nu bij bent.
:bounce: Tot in 2009 ! :bounce:
sofeurken
Mountainbiker

torhout

Post by sofeurken »

allebei op t gemak de 50km gedaan.ik vond dat er soms nog wel een pijlken meer mocht staan en met momenten toch wel lange stukken bane.was zo goed of alleen in de warande en heb er dan ook van geprofiteerd om da parcoursken s 3x full speed af te vlammen :bounce: ,heerlijk!verder 2 ruime bevoorr en goeie douches en t voornaamste vandaag;schitterend weer!morgen als t geen water giet de grens over,sas v gent en in de namiddag zo als gewoonlijk werken :(
Post Reply