verschillende fatty's

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Herder Ronny wrote:NO REBOUND dus!

Mister T. schrijft de 'R' staat voor rebound, en ik zie geen 'R' in 'DL' :-D

Nu ja, als je zo'n vork hebt, ga je toch het best weten of je een rebound knop hebt of niet... Volgens mij heb je enkel een Lock out hendel.
1. ik schreef R staat voor reboundafstelling... een DL heeft ook een 'rebound' natuurlijk -'t zou anders gene vetten zijn 8) Een DL heeft gewoon geen afzonderlijk reboundafstelmogelijkheid.

2.de DL cartridge heeft volgens mij nooit een rode knop. de eighty-aid site bevestigt dit overigens voor je DL 2006). Tenzij... er in je DL ooit een andere cartridge werd gestop. Je kan in een DL immers perfect een Headshok DLR80 of een Magura CSS cartridge stoppen.
Maar dan is het technisch geen DL meer hé...
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Mister T. wrote:
Herder Ronny wrote:NO REBOUND dus!

Mister T. schrijft de 'R' staat voor rebound, en ik zie geen 'R' in 'DL' :-D

Nu ja, als je zo'n vork hebt, ga je toch het best weten of je een rebound knop hebt of niet... Volgens mij heb je enkel een Lock out hendel.
1. ik schreef R staat voor reboundafstelling... een DL heeft ook een 'rebound' natuurlijk -'t zou anders gene vetten zijn 8) Een DL heeft gewoon geen afzonderlijk reboundafstelmogelijkheid.

2.de DL cartridge heeft volgens mij nooit een rode knop. de eighty-aid site bevestigt dit overigens voor je DL 2006). Tenzij... er in je DL ooit een andere cartridge werd gestop. Je kan in een DL immers perfect een Headshok DLR80 of een Magura CSS cartridge stoppen.
Maar dan is het technisch geen DL meer hé...
Was hetgeen ik bedoelde, maar vergeten te vermelden: rebound adjustment :cry:
jody
Mountainbiker

Post by jody »

http://www.cannondale.com/bikes/06/ce/model-6FS6S.html
Ik heb wel degelijk een rebound, en dus nog even gecheckt.En ja ik heb een ultra dlr op mijn fiets. Dus is er ook naast de super fatty Dl 2006 een typische super fatty ultra dlr 2006.
Deze vork is voor de derde keer hersteld bij ampe in torhout. De eerste keer is ze door ampe zelf herstelt de tweede keer bij cannondale in nederland en de derde keer ook.
Volgens ampe is het een typisch 2006 vork met de nodige problemen. Maar de laatste keer is ze volledig omgebouwd en zouden alle problemen moeten opgelost zijn. Misschien nog even afwachten en zien hoe de vork nu reageert.
Post Reply