zelfgemaakte energiedranken.
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Voor te koersen kunde best den bidon afpakken van diegene die u dubbelt, die zal zeker wel goed spul hebben en je zit zelf nix te mixen.
Griet wrote:Ik doe dat al jaren zoEl Perro Diablo wrote:Voor te koersen kunde best den bidon afpakken van diegene die u dubbelt, die zal zeker wel goed spul hebben en je zit zelf nix te mixen., na elke wedstrijd weeral 25 bidons bij...
-
Griet
- Mountainbiker
Damn!!!........betraptpvandebe wrote:Griet wrote:Ik doe dat al jaren zoEl Perro Diablo wrote:Voor te koersen kunde best den bidon afpakken van diegene die u dubbelt, die zal zeker wel goed spul hebben en je zit zelf nix te mixen., na elke wedstrijd weeral 25 bidons bij...
![]()
![]()
Volgens mij doe jij gewoon in bidons en zet je je langs de kant om je te laten dubbelen
Re: zelfgemaakte energiedranken.
Ik viel bijna van mijn stoel toen ik dat op idd op het programma "volt" zag .joni123 wrote:wie van jullie kent goeie samenstellingen voor zelfgemaakte energiedranken, ikzelf ken 1 op basis van cola:
1) men neemt een tas, giet die vol cola en laat di een nacht rusten in de frigo zodat alle gaas eruit is.
2) men voegt er een afgestreken theelepel zout aan toe.
3) men vermengd de cola + zout met water.
4) klaar is kees.
Kennen jullie nog goeie recepten?
1 Cola mét of zonder gas zijn altijd snelle suikers
Dus uw suikerspiegel vliegt omhoog en binnen een uur als een raket naar beneden.
als ge met snelle suikers begint, moet je achteraf niet meer afkomen met een reepje of banaan want da help nie meer.
2 keuken zout, OK voor uw zouten, maar waar zit uw magnesium enz ... ?
Ik hoop dat die proffessior die dat daar beweerde niet één van jullie dokters is ....
afgang. (waarschijnlijk sponsored by coca cola)
minder dan een uur sporten :
Simpel, dorstlesser met extra mineralen.
Langer dan 1 u sporten :
een goeie sportdrank heeft een lage osmolariteit, en neemt snel op via de maag, maar geeft tragere langdurige energie.
Re: zelfgemaakte energiedranken.
Ik viel bijna van mijn stoel toen ik dat op idd op het programma "volt" zag .joni123 wrote:wie van jullie kent goeie samenstellingen voor zelfgemaakte energiedranken, ikzelf ken 1 op basis van cola:
1) men neemt een tas, giet die vol cola en laat di een nacht rusten in de frigo zodat alle gaas eruit is.
2) men voegt er een afgestreken theelepel zout aan toe.
3) men vermengd de cola + zout met water.
4) klaar is kees.
Kennen jullie nog goeie recepten?
1 Cola mét of zonder gas zijn altijd snelle suikers
Dus uw suikerspiegel vliegt omhoog en binnen een uur als een raket naar beneden.
als ge met snelle suikers begint, moet je achteraf niet meer afkomen met een reepje of banaan want da help nie meer.
2 keuken zout, OK voor uw zouten, maar waar zit uw magnesium enz ... ?
Ik hoop dat die proffessior die dat daar beweerde niet één van jullie dokters is ....
afgang. (waarschijnlijk sponsored by coca cola)
minder dan een uur sporten :
Simpel, dorstlesser met extra mineralen.
Langer dan 1 u sporten :
een goeie sportdrank heeft een lage osmolariteit, en neemt snel op via de maag, maar geeft tragere langdurige energie.
-
bartjoosen
- Mountainbiker
Post by bartjoosen »
Ik betwijfel eigenlijk het nut een beetje van al die toegevoegde waardes aan de comerciele sportdranken.
Heb je echt onderweg al die vitamines, aminozuren en nog wat van die dinges nodig om de rit deftig door te komen?
Wat tegenwoordig in mijn bidon gaat is aangelengd appelsap.
Soms wat meer appelsap, soms wat meer water, hangt een beetje van de omstandigheden af. Appelsap bevat veel fructose, dat een enkelvoudige suiker is, maar niet wordt opgenomen via een insuline boost, waardoor je dus niet zo snel een rebound zult tegenkomen.
Zelfs tochten tot 5 u in de ardennen heb ik op dit mengsel gereden, aangevuld met het nodige vaste voedsel, zonder problemen.
Groetjes
Bart
Heb je echt onderweg al die vitamines, aminozuren en nog wat van die dinges nodig om de rit deftig door te komen?
Soms wat meer appelsap, soms wat meer water, hangt een beetje van de omstandigheden af. Appelsap bevat veel fructose, dat een enkelvoudige suiker is, maar niet wordt opgenomen via een insuline boost, waardoor je dus niet zo snel een rebound zult tegenkomen.
Zelfs tochten tot 5 u in de ardennen heb ik op dit mengsel gereden, aangevuld met het nodige vaste voedsel, zonder problemen.
Groetjes
Bart
- Science In Sport
- Mountainbiker
Post by Science In Sport »
bartjoosen wrote:Ik betwijfel eigenlijk het nut een beetje van al die toegevoegde waardes aan de comerciele sportdranken.
Groetjes
Bart
Als je het bekijkt als als bosrijkgenieter, rond toerend in het bos en luisteren naar de denneappels die naar beneden vallen. kan ik jou alleen maar gelijk geven dat den appelsap van den Aldi best wel te pruimen is.
Maar... (en ik ben hier niet om reclame te maken)
Voor diegene die het kennen om na de wedstrijd op de grond te moeten gaan zitten, omdat hun spieren in kramp slaan, die onderweg de steken krijgen in hun maag (omdat de appel) niet goed verteert, of zij die niet de tijd hebben om tijdens de 2 uur durende wedstrijd even aan de kant te gaan staan om met de ene hand je fluit aan de boom even wat lucht te geven en een plasje te maken, en met de andere ne boterham met speculaaspasta te eten .. die weten wel wat het verschil is tussen appelsap en sportvoeding.
Met vélobanden van een gazelle dames fiets kan je toch ook in het bos rijden ? waarom dan die dure tubes ?????
DOE EENS EEN DOWNHILL IN HOUFFALIZE
Wat heeft een sportdrank wél dat appelsap niet heeft :
zouten én mineralen IN DE JUISTE VERHOUDING
Dus niet een schepje zout bij ne cola zoals ze op de VTM drinken! !
als je LANGER dan 45 min sport heb je extra s nodig.
Minder dan 45min ? is water voor iedereen genoeg.
als je sport verlies je ZWEET
wat is zweet ??? water met mineralen en zouten uit het lichaam.
Lik zelf maar eens aan je hand of arm als je bezweet bent dan proef je het. (niet die hand waar je dat plasje mee gemaakt hebt hé
mineralen en zouten houden het water vast in het lichaam om het :
1. af te koelen
2. om te kunnen zweten
Heb je niet de JUISTE mineralen en zouten binnen, dan drink je en plas je het gewoon weer uit. Dus die mineralen houden dat vocht vast in uw lichaam zodat je lichaam en spieren niet overhitten, en VOORAL DAT JE NIET UITDROOGT.
dus met een goeie sportdrank gaat je lichaam dit vocht vasthouden, je lichaam en spieren reguleren, beschermen tegen uitdroging, en afkoelen door te zweten.
even ter info, vragen staat vrij.
enne, Ps . ik drink voor den TV ook appelsap, dus no hard feelings!