11/11/08 WERVIK

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
the grandmaster
Mountainbiker

Wervik: de parcoursinfo

Post by the grandmaster »

Yups, nu het parcours zo goed als af is, kunnen we de correcte info hierover verspreiden. (als de franse autoriteiten ons verder geen off-roads meer verbieden)
Zoals eerder vermeld : 4 afstanden
30km (één bevoorrading)
40km (één bevoorrading)
52km (twee bevoorradingen)
en voor de uitslovers,
75km (drie bevoorradingen)

Het parcours zelf dan:
eigenlijk was dit vorig jaar al uitgetekend, voor de zondagetappe van onze tweedaagse, maar omdat dat dit organisatorisch niet haalbaar bleek, hebben we toen twee maal hetzelfde parcours behouden.
Nu dus, met een jaar vertraging.
Dit parcours is (zo goed als) totaal verschillend van dit van vorig jaar.
We blijven steeds zoeken naar nieuwe stukjes, en vandaar dat deze editie zich helemaal in Frankrijk afspeelt. (enkel de langste afstand trekt Belgie terug binnen voor een passage van een zestal km in Rekkem)

Alle afstanden starten met 'het eilandje', en steken het water over, om na enkele dreefjes, de 'franse berg' te beklimmen.
Via de technische off-road afdaling van deze bult, beginnen we dan aan een resem nieuwe stukken off-road, die bij mijn weten nog nooit eerder in een (belgische) toertocht voorkwamen.
We trekken door Wervicque-sud, naar Linselles op goedlopende boereslagen. Algauw zal men ook merken dat dit geen vlakke toertocht zal worden.
De eerste controle wordt bereikt na 19km.(daar splitst ook de 30km zich af van de andere afstanden)
Daarna trekken we zuidwaarts, om na een lange (lastige) off-road, kennis te maken met de lang vergeten kasseistrook van Bondues.(1,5km bochtige kasseiweg, tergend langzaam bergop)
Net buiten Bondues, splitst ook de 40km zich af.
De 52 en 75km trekken door naar Roncq, alwaar een mix van single-tracks, oude spoorwegbeddingen, eenzame landwegen, en zelfs een technisch boske( zeg maar een klein ooigem-buske) zich in een snel tempo afwisselen.
Na Roncq, keert de 52km afstand terug naar Halluin, om in Bousbecque de tweede controle aan te doen, na een 39km te hebben gefietst.
( voor wie de eerste twee rakettoertochten reed, toen nog met start in café de macote: deze stroken zaten er 5 jaar terug ook al in, maar toen omgekeerd)
Een licht heuvellachtige finale, met snel afwisslende onverharde stroken, brengt ons dan terug naar Wervik, om alvorens Belgie terug binnen te rijden, eerst nog een keer de 'franse berg' off-road te nemen.

De 75km afstand maakt vanaf Roncq, nog een extra lus naar Neuville-en-Ferrain(met die andere gerenommeerde kasseistrook),
en doet ook nog een stukje Rekkem aan, waar net voor de beklimming van het 'kraaiveld', een extra bevoorrading voor de lange-afstandsbikers, wordt gegeven.
Op deze lus zit misschien iets meer asfalt, maar ze bevat wel enkele venijnige hellingen. In Halluin, wordt dan weer ingepikt op het parcours van de 52km.

@vtt'je: technisch zou ik het niet echt noemen(zeker als ik moet vergelijken met Oostrozebeke), maar het is best wel een pittig toerke :evil:
Onmogelijk om alles in detail te beschrijven, maar ik zou zeggen, kom maar af, en see it yourself... :-)

Ook nog bij vermelden:
wie een vergunning heeft betaalt hiervoor 2 euro, ongeacht of men nu de 30,40,52 of 75 doet: de prijs blijft 2euro!
wie niet is verzekerd betaalt 4 euros.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

bedankt grandmaster, tot den 11ste :wink:
the grandmaster
Mountainbiker

En wie in t parcours niet is geinteresseerd...

En om twijfelaars eventueel over de streep te helpen,
moet ik het nu ook nog even hebben over enkele pluspunten:
* Drie bevoorradingen, die net als de vorige jaren, heel uitgebreid zullen zijn. bananen, sportdrank, cola, soep, een waaier van verschillende soorten gebakjes, donuts, kwaliteitschocolade, sinaas, enz.
Vind dat we dit jaar zelfs een beetje tegen het decadente aanleunen :roll:
(op de laatste bevoorrading, zelfs de aanwezigheid van 'cora van Mora')
* een gratis op en top beveiligde fietsstalling
*een tombola met waardevolle hoofdprijzen: twee mountainbikes, radios, waardebons decathlon... Men hoeft zelfs niet op de trekking aanwezig te zijn; de winnaars worden zowiezo verwittigt!
*gratis koffie en gebak voor de start
*videobeelden van de rit op den Aprés
*afspuitplaats met 16 slangen.
*één van de nieuwste modellen Karcher, voorziet onze douches continu van warm water!
*DEN APRES: één van mijn persoonlijke stokpaardjes:
De pinten aan 1 EURO
De leffe's(33) aan 1,5 EURO
en hier geen vervelend bonnetjes-systeem: onze meest gewillige vrouwen gaan u op uw wenken bedienen :-D
* Degelijk begeleide kidstocht, van 20km, met achteraf nog een extraatje voor die klein mannen.
* gratis pistolet na de rit (en mocht dit niet volstaan: d er is ook nog een frietkot, eveneens aan bodemprijzen)
*.................

Minpunt:
*hier helaas geen steengroeves, of terrils :(
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Als ik da hier lees,zal ek toch ook es moeten passeren.
In wijtschate nog e schoon raketmoksje tegen het lijf gelopen en die probeerde ons er al van te overtuigen om zeker af te komen :wink: .
uncle sam
Mountainbiker

Re: En wie in t parcours niet is geinteresseerd...

Post by uncle sam »

the grandmaster wrote: *DEN APRES: één van mijn persoonlijke stokpaardjes:
De pinten aan 1 EURO
De leffe's(33) aan 1,5 EURO
=D>
the grandmaster
Mountainbiker

Ook even vermelden;
de toertochtkaart op de site ; dat is het parcours van de 52km.
Pompierke
Kerstman

Post by Pompierke »

Hoi,

Zal dit jaar al voor de vijfde maal aan de start staan :bounce: . Me het nog nooit beklaagd [-X [-X . Altijd al een prachtorganisatie =D> =D> .
Een tocht gemaakt door mtb-ers voor mtb-ers =D> =D>
Start terug voor de langste afstand en hoop op minder pech dan vorig jaar (drie maal plat gereden op de lange afstand) #-o #-o.

See you all in mtb-land

Pompierke
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

@pompierke

Wij doen ons best om het iedere mtber naar zijn zin te maken!
stovie
Mountainbiker

Post by stovie »

Wij komen zeker en ik heb ook 6 kandidaten voor de kidstocht, beginners van 8 tot 12 jaar, sportief maar op gehuurde MTB's. Hoe ziet het parcours eruit voor hen? Bos genoeg? Tempo redelijk?
Ervaring met kidstochten in oost-vlaanderen zeer positief, is het een beetje vergelijkbaar?
C.
Jason B
Mountainbiker

Re: En wie in t parcours niet is geinteresseerd...

Post by Jason B »

the grandmaster wrote: onze meest gewillige vrouwen gaan u op uw wenken bedienen :-D
(
meer hoeft er voor mij niet meer gezegd te worden :lol: :lol:
Post Reply