01/11/08 Ieper

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
den dirk
Mountainbiker

01/11/08 Ieper

Post by den dirk »

Nog gene topic, dus zelf maar eentje opstarten.
Vanuit Ieper kun je dit jaar terug een prachtig ritje door het Heuvelland rijden, regelmatig doen we wat aanpassingen aan ons parcours om steeds het max eruit te halen en beklimmingen en paden anders te berijden. Ook dit jaar zijn er aanpassingen om de herfsttoer een andere kijk te geven en je het beste aan te bieden.
Wij bieden jullie 3 afstanden aan 33, 58 en 74km, voor meer info check onze website.
Houders van het mountainbike.be paspoort genieten trouwens van 0,50€ korting voor deze rit.
kinse
Mountainbiker

Post by kinse »

waar gaat de tocht zo allemaal naartoe? welke beklimmingen worden aangedaan?

veel kans dat ik afkom :wink:
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

fijn dat er een planneke bijstaat.zo kan je de marathon doseren
alleen jammer dat het zo klein is...ik ka er niets van opmaken!
tubeless
Mountainbiker

Post by tubeless »

Ik ben zeker van de partij!!!
grtz
kinse
Mountainbiker

Post by kinse »

kinse wrote:waar gaat de tocht zo allemaal naartoe? welke beklimmingen worden aangedaan?

veel kans dat ik afkom :wink:
zelf van de site gehaald:

Dit jaar zijn we toe aan de 8ste editie van onze Herfsttoer. Over een afwisselend parcours bieden we jullie afstanden van 32, 56 en een marathonafstand van 74 km aan.

De tocht vertrekt vanaf de Ieperse sporthal waar we beschikken over een prachtige accommodatie aan de rand van de Vestenwal. Een ruime parkeergelegenheid, warme douches en een verzorgde kantine voor de aprés-bike.

Om onderweg tijdig in de nodige suikers te voorzien, zijn er drie bevoorradingen op de langste afstand. Nadien zorgen we voor voldoende spuitslangen (14 stuks) om je bike te reinigen.

Parcours omschrijving:

We fietsen langs landelijke wegen en paadjes via Dikkebus vijver richting Heuvelland. De eerste test van je conditie krijg je met de beklimming van de Scherpenberg, en Rode Berg waarna je direct de eerste bevoorrading hebt. Vanaf hier krijg je op de langste afstand ruim 25 km bergzone onder de wielen geschoven met beklimmingen van oa. Vidaigneberg, Rode Berg, Baneberg en wordt de Franse grens kort overschreden om de Mont Noir te beklimmen. Afsluiten doen we op de kasseiklim van 23% tot op de top van de Kemmelberg. De tocht zet zich verder richting Gasthuisbossen en de Zillebeekse vijver.

Inschrijven kan vanaf 8u tot 11 in cafetaria 2 van de sporthal Leopold III-laan te Ieper.

Vergunninghouders betalen 2€, voor een dagvergunning betaal je 4€ voor de afstand van 32 en 56 km, voor de marathon van 74 km bedraagt de deelnameprijs 3 of 5 €.
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

kan ik niet beter omschrijven kinse, ondertussen is link naar parcours oke op de site en kan je het plannetje duidelijk vergroten.
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

een beetje hetzelfde parcour als de vorige tocht in Ieper, merk ik. En dat vond ik een ietwat teleurstellend parcour, want het waren bijna allemaal bloso routes of asfalt...maar goed, belet me niet om aanwezig te zijn :)
rdecoene
Mountainbiker

Post by rdecoene »

Ill be there 8)
leffe
Mountainbiker

Post by leffe »

de berghazen zullen ook present zijn
kwber
Mountainbiker

Post by kwber »

ziet er goed uit zal waarschijnlijk van de partij zijn.