welke schijfremmen?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

post ne foto van u wielen en je krijgt dadelijk antwoord :wink:
als ze lijk op de foto ( eerste post) zijn kan je er niks mee doen :-?
joni123
Mountainbiker

Post by joni123 »

G-m@n. wrote:post ne foto van u wielen en je krijgt dadelijk antwoord :wink:
als ze lijk op de foto ( eerste post) zijn kan je er niks mee doen :-?
over halfuurke hbet ge uwx foto's
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Normaal gezien zijn je wielen compatibel voor discnaven. Alleen opletten dat je naven koopt die evenveel gaten hebben voor jouw aantal spaken.
Maar dan moet je de wielen opnieuw laten spaken.
Aankoop van twee discnaven en opnieuw laten spaken gaat volgens mij duurder uitkomen dan een setje discwielen kopen en jouw wielen verkopen.
joni123
Mountainbiker

Post by joni123 »

kawa wrote:Normaal gezien zijn je wielen compatibel voor discnaven. Alleen opletten dat je naven koopt die evenveel gaten hebben voor jouw aantal spaken.
Maar dan moet je de wielen opnieuw laten spaken.
Aankoop van twee discnaven en opnieuw laten spaken gaat volgens mij duurder uitkomen dan een setje discwielen kopen en jouw wielen verkopen.
Tprobleem is dak de prijs van me wielen echt nie kan inschatten, hoeveel zou da ongeveer gaan van die discnaven kopen?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Heb u toch richtprijzen voor wielen gegeven....
Vanaf 100€ vind je wel wat op de tweedehandsmarkt.
Nieuw vanaf een 150€

Discnaven zijn goedkoper, maar je moet dan de werkuren tellen om je wielen te laten herspaken.
Denk dat je een set deore discnaven hebt voor een kleine 40€
AntiFlag
Mountainbiker

Post by AntiFlag »

Op de site van futurumshop staan verschillende wielsetjes, afhangkelijk van de remmen die je gaat monteren kun je 1 van die wielen die op deze site staan kopen en installeren. ( Gratis en snelle verzending, ik koop online meestal bij futurum )

ik heb de dees http://www.futurumshop.be/ice.cgi?templ ... 0001-N0612 besteld voor mijn vorige bike in combinatie met magura julieHP 2009 ( 190 euro ongeveer bij mijne LBS )
joni123
Mountainbiker

Post by joni123 »

AntiFlag wrote:Op de site van futurumshop staan verschillende wielsetjes, afhangkelijk van de remmen die je gaat monteren kun je 1 van die wielen die op deze site staan kopen en installeren. ( Gratis en snelle verzending, ik koop online meestal bij futurum )

ik heb de dees http://www.futurumshop.be/ice.cgi?templ ... 0001-N0612 besteld voor mijn vorige bike in combinatie met magura julieHP 2009 ( 190 euro ongeveer bij mijne LBS )
deze zou je dus aanraden voor mijn thompson?
AntiFlag
Mountainbiker

Post by AntiFlag »

niet aanraden, maar het zijn geen dure wielen, ik zou zeggen, wacht gewoon nog effe op wat de andere te zeggen hebbe ;)
Jan1963
Mountainbiker

Post by Jan1963 »

een complete set XT disc koop je voor 175 euro. Doe daar een deftig setje tweedehandswielen bij en je bent klaar voor 300 euro
joni123
Mountainbiker

Post by joni123 »

Jan1963 wrote:een complete set XT disc koop je voor 175 euro. Doe daar een deftig setje tweedehandswielen bij en je bent klaar voor 300 euro
Tpobleem is dka nie weet wa deftig is en wa nie :(
Post Reply