welke schijfremmen?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
joni123
Mountainbiker

Post by joni123 »

SusXT wrote:
Brunox wrote:Image is op dat gebied wel een heel goede rem, prijs kwaliteit
Kan ik alleen maar bevestigen.
ok dan, xal es informeren dan, :) dankje
joni123
Mountainbiker

Post by joni123 »

joni123 wrote:
SusXT wrote:
Brunox wrote:Image is op dat gebied wel een heel goede rem, prijs kwaliteit
Kan ik alleen maar bevestigen.
ok dan, xal es informeren dan, :) dankje
Moet ik daarvoor ook nieuwe wielen kopen?
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

ook zeker niet vergeten te kijken of je wielen disc compatibel zijn !!!!

anders kom je met u 300euro verzeker wel niet toe om remmen en wielen te kopen.

En ter info, de 2 gaatjes in je frame moeten aan de andere kant van u cassette zitten ! correctie op antiflag :wink:
eiri
Mountainbiker

Post by eiri »

Zoals Antiflag al aangaf, heb je wel wielen (naven eigenlijk) nodig waarop je schijfremmen kan monteren. Heb je dat niet, dan heb je andere wielen nodig of andere naven (maar dan moeten je wielen opnieuw gespaakt worden)

Voor Shimano moeten dat naven met centerlock aansluiting zijn en bij de meeste andere merken wordt een IS montage (6 schroefjes) gebruikt. Het instap model van Shimano is de SLX (66,95 euro per schijf bij bike-components.de) en bij bijvoorbeeld Avid de Juicy 3 (74,95 per schijf bij dezelfde leverancier). Ik ken alleen de Avid Juicy 5 wat een op zich een zeer goede rem is. De Juicy 3 of Shimano heb ik geen ervaring mee.

Als je je wielen moet vervangen kan dit je budget ook bij gebruik van de bovengenoemde instapmodellen al snel overschrijden. Bovendien is het dan nog steeds niet gezegd dat dit veel beter remt dan je huidige v-brakes. Bij de fietsenmaker zullen de remmen meestal wel ca. 30~40% duurder zijn dan de hierboven genoemde prijzen.

Edit: Ondertussen valt, tijdens het maken van dit bericht, deels in herhaling zie ik.
Geert70
Mountainbiker

Post by Geert70 »

Ik heb onlans ook een Thompson sub 01 gekocht.
Achteraan is geen probleem,vooraan heb ik een rock shox reba vork en daar staat een bevestiging op.Ik weet niet of dat op de tora ook zo is.
Mijn bike is volledig afgemonteerd met shimano slx (dus ook de schijfremmen) en daar ben ik zeer tevreden over en de prijs zou toch heel wat minder zijn dan xt.
joni123
Mountainbiker

Post by joni123 »

eiri wrote:Zoals Antiflag al aangaf, heb je wel wielen (naven eigenlijk) nodig waarop je schijfremmen kan monteren. Heb je dat niet, dan heb je andere wielen nodig of andere naven (maar dan moeten je wielen opnieuw gespaakt worden).
hoe kunt ge zien dat die wielen dicscompatibel zijn???
ik weet alleen dat het er van ritchey zijn maar kvint die lik niet echt op het bet kdenk ritchey XX fzo, kan da???
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Je moet naven hebben waar je disc's op kan monteren.

Ofwel 6-gaats
Image

ofwel Centerlock
Image
joni123
Mountainbiker

Post by joni123 »

kawa wrote:Je moet naven hebben waar je disc's op kan monteren.

Ofwel 6-gaats
Image

ofwel Centerlock
Image
Hoeveel zou da grapken kosten :p
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

als je geen disc compatibele wielen hebt kan je imo beter een hele wielset kopen.

Okkazie via het forum vind je wel een setje rond de 100€ (heb ook pas een set Crossrides verkocht voor dat bedrag)

Nieuw vanaf een 150€ (Crossrides) tot +1000€ :-D
joni123
Mountainbiker

Post by joni123 »

kawa wrote:als je geen disc compatibele wielen hebt kan je imo beter een hele wielset kopen.

Okkazie via het forum vind je wel een setje rond de 100€ (heb ook pas een set Crossrides verkocht voor dat bedrag)

Nieuw vanaf een 150€ (Crossrides) tot +1000€ :-D
en ik weet dus nie ofdat men wielen zelf compatibel zijn voor die naven. help, kheb dringen bijscholing nodig :cry:
Post Reply