Orbea en garantie

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
cieske
Mountainbiker

Orbea en garantie

Post by cieske »

Hallo

ik ben of was in bezit van een Orbea scape, ik heb er 8 maanden mee gereden en nu is hij gescheurd ter hoogte van de trapas een duidelijke fout in lasproces nu heb dit aangehaald bij fietsenmaker en intussen ook bij orbea vlaanderen,na veel gepalaver en discussies moet de kader opgestuurd worden naar spanje en beslist men er ginder over of het garantie is of nie.Heeft iemands zoeits ook al meegemaakt.Het is intussen voor mij al men derde kader die scheurt aan de trapas weet iemand mischien een merk dat tenminst degelijk is.

Greets

Gert :( :( :( :( :( :( [-o< [-o< [-o<
WouterDM
Mountainbiker

Post by WouterDM »

Alle andere merken misschien ? :-)
Neen serieus: ik heb een Trek 8500 gehad, en die heeft serieus veel afgezien. Toch had die enkel lakschade, en geen enkel putje ofzo erin (frame van 2000, = SLR frame, ongeveer 7 jaar gebruikt, waaronder toch 4 LCMT's).
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Normaal moet de invoerder hier beslissen of het garantie is.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

normaal valt dit toch wel onder garantie hoor. Bij Orbea levenslang op kaders, dus zou geen probleem mogen zijn

hou ons op de hoogte
cieske
Mountainbiker

Post by cieske »

Ale merci vur de antwoorde krijg toch terug beetje hoop. Ik denk dat het ook te maken heeft dat hij geen Orbea meer verkoopt wegens een onenigheid met de vertegenwoordiger in vlaanderen en dat ze daarom echt de puntjes op de ie zetten hieromtrent.ps foto van de laatste is net zoals men bike
kurre
Mountainbiker

Post by kurre »

Heb ook een Orbea scape frame, geen enkel probleem mee. Voor zover ik weet met een goede dealer geen problemen voor garantiegevallen.
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

Heb in april mijn Lanza gescheurd, eerlijk gezegd nog geen tijd, zin gehad om die naar ex-fietsenmaker terug te brengen, maar ieder frame heeft Id nr en ik denk dat Orbea vrij goed met zo'n gevallen omspringt.

Hun alu framekes scheuren wel af en toe als ik het zo hoor en lees, maar bon beter ns scheuren dan blinkend in de garage laten staan 8)

Kan natuurlijk tijdje duren eer je antwoord hebt natuurlijk.
Blackadder
Mountainbiker

Post by Blackadder »

Orbea garantie sucks!!!!!

Kader van mijn schoonbroer zijn Orbea Oiz cabon vertoonde een barst daar waar het verende deel van de achterbrug aan de zitbuis gelijmd is (net achter het bracket dus).
Fietsenmaker zei eerst dat het niets was maar deze barst werd als maar groter. Frame moest volgens de Vlaamse importeur naar Spanje verstuurd worden zodat ze daar konden vaststellen of het garantie was of niet. Als het geen garantie is zijn de 300 euro transportkosten voor de eigenaar v/d fiets. #-o
Na 4 weken stond het frame terug in Belgie maar er was niets aan gedaan... het was enkel de vesnislaag die op die plek niet sterk genoeg was en door het flexen v/d achterbrug vertoonde deze een barst. Dus geen barst in het frame.
Schoonbroer niet akkoord... fiets terug naar spanje...veel discusies.
Nu hebben ze enkel de plek van de barst afgeschuurd en terug vernist.

Hij heeft het zo maar gelaten, maar ik zal NOOIT een Orbea kopen.

Ik heb er op Bike motion eens achter zo'n barst geinformeerd maar die man had zoiets nog nooit meegemaakt. 't was ook een echte verkoper en aan zijn omvang te zien geen fietser.

Succes met uw garantiegeval.
moonplayer
Mountainbiker

Re: Orbea en garantie

Post by moonplayer »

cieske wrote:Hallo

ik ben of was in bezit van een Orbea scape, ik heb er 8 maanden mee gereden en nu is hij gescheurd ter hoogte van de trapas een duidelijke fout in lasproces nu heb dit aangehaald bij fietsenmaker en intussen ook bij orbea vlaanderen,na veel gepalaver en discussies moet de kader opgestuurd worden naar spanje en beslist men er ginder over of het garantie is of nie.Heeft iemands zoeits ook al meegemaakt.Het is intussen voor mij al men derde kader die scheurt aan de trapas weet iemand mischien een merk dat tenminst degelijk is.

Greets

Gert :( :( :( :( :( :( [-o< [-o< [-o<
heb al 2 scape frames gehad 1ste x draad uit trapas gedraaid #-o
dealer dacht dat ik geen nieuw frame kreeg maar informeerde toch heb binnen 2 weken een nieuw frame gekregen :-D =D>
2de maal bleekte de lak af heb toevallig ook een nieuw frame gekregen ook al zouden ze deze eerst gewoon gelakt worden
niets te klagen zou mij geen zorgen maken 8)
sergio
Mountainbiker

Post by sergio »

hallo

ik wil ook wel even iets zeggen.
ik heb me vorig jaar een alma gekocht. na nog een 2 maand barst in het kader ter hoogte van de zadelpen sluiting. na een maand een nieuw kader ontvangen.

heb dan een hele tijd niet meer gereden tot sept. dan is het kader gescheurd aan het braket. weer een maand moeten wachten op een nieuw kader.

na een keer of 8 er mee gereden te hebben heb ik de pech gehad dat mijn kader brak in de strandrace van de panne. het kader is gebrokken aan de achtertrein meer bepaald de onderste buis aan de ketting kant.
de buis is gewoon volledig door en aan de onderkant is er een gat van ongeveer 4cm te zien.

heb direkt de vertegenwoordiger mee lastig gevallen dat het nu al de 3de kader is op nog geen jaar tijd en als je weet hoeveel ik er maar mee gereden heb is het echt schandallig. ik zal dan ook nooit meer een orbea kopen.

de vertegenwoordiger zei tegen mij dat ze hun best zouden doen dat het zo vlug mogelijk in orde kwam.
ik maandag mijn fiets gestript en het kader binnen gedaan zo dat het vlug kon vertrekken naar spanje.
vandaag naar de velomaker geweest met de vraag is mijn kader al weg?
antwoord was zo goed als met andere woorden stond daar nog te wachten op de koerier. als ze dat vlug noemen.

volgende week eens proberen bellen naar orbea zelf want heb al gevoeld dat ik er hier alleen voor sta.
Post Reply