02-11-08 Middelkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

sTTevie wrote:ik heb nog nooit 'n TT gereden in 't Westvlaamsche land (mijn grote trek westwaarts stopt ongeveer ter hoogte Overijse :lol:)

't ziet 'r wel 'n interessante rit uit om 's voor af te komen gekoppeld aan 'n "weekendje kust", maar nu ook hier weer de vraag ... die 7km strand, in hoeverre vreet dat aan mijn fietske? :-k

& is 't dan beter dat ik de fiets met velgremmen (met vaste vork) mee breng of mag ik gerust de schijfremmen (met vering) boven halen
zand vreet hé

't slimste is om ne fiets te huren voor een dag.... 8)
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Gigi (Tetters Torhout) wrote:
sTTevie wrote:ik heb nog nooit 'n TT gereden in 't Westvlaamsche land (mijn grote trek westwaarts stopt ongeveer ter hoogte Overijse :lol:)

't ziet 'r wel 'n interessante rit uit om 's voor af te komen gekoppeld aan 'n "weekendje kust", maar nu ook hier weer de vraag ... die 7km strand, in hoeverre vreet dat aan mijn fietske? :-k

& is 't dan beter dat ik de fiets met velgremmen (met vaste vork) mee breng of mag ik gerust de schijfremmen (met vering) boven halen
zand vreet hé

't slimste is om ne fiets te huren voor een dag.... 8)
Zand is niets, het zout dat erinzit daarintegen :evil:
Denk maar niet dat je gespaard blijft gewoon omdat je uit het water blijft.
Pompierke
Kerstman

Post by Pompierke »

Hoi,

Als ge kiest voor de grootste afstand is dit maar en kleine 10 % van de langste afstand :wink: :wink: . Als ge een beetje de harde zandstroken volgt en het water niet express gaat opzoeken, kan dit kort stukje strand echt geen kwaad :bounce:
Aan de aankomst is een goed bike-wash =D> =D> voorzien waar je de zandresten kunt afspoelen.
Als het droog blijft kan een geveerde vork wel mirakels doen als je moet dokkeren over de harde stroken van het polderlandschap. :lol: :lol:
Vorig jaar deden we ook de "Schorre" aan en dat was genieten voor iedere deelnemer.
Maar de grootste spelbreker op deze tocht is meestal de wind #-o #-o #-o
Voor mij wordt dit mijn vierde deelname en tot op heden nooit beklaagd :-D :-D
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Tip : langs t strand goed uitkijken waar je rijdt, eventueel kiezen voor minder goed bollend stuk tegen t losser zand, want er is altijd zeewater bij de golfbreker, hoe dichter bij t zacht zand hoe kleiner de kans voor opspattend zeewater of om in een plas terecht te komen . Zeewater is moordend voor t materiaal wees daar maar zeker van, zeker als je dan nog eens extra geniet van de geweldige après =D> =D> =D> die deze tocht toch zeker te bieden heeft :bounce: :bounce: :bounce: . De grondige poets en oliebeurt die normaal snel na de rit moet gebeuren wordt dan gemakkelijker wat uitgesteld :drunk: :drunk: ( ik spreek uit ervaring) #-o #-o #-o
Gelukkig bied deze tocht veel meer dan op t strand rijden
We gaan voor de grote tocht, ook al volgt dan normaal gezien nen korteren après :roll:
thijsdeschepper
Mountainbiker

Post by thijsdeschepper »

De foto's zien er veelbelovend uit. Ik zal proberen af te komen naar daar! :)
Secco
Mountainbiker

Post by Secco »

Hey Bikers,
Blij te horen dat onze rit nog steeds populair is bij de meeste bikers.We doen er dan ook alles aan om dit zo te houden en proberen te luisteren naar de opmerkingen van de deelnemers.
Voor het strand moeten jullie echt niet inzitten.Achteraf is een zeer goede bike-wasch voorzien.Grondig spoelen met veel water en eventueel al een eerste keer de ketting insmeren voor de bike in de auto gaat.Thuis de ketting grondig ontvetten en terug insmeren, zo hou je zeker geen nare gevolgen over van ons strand. [-X [-X [-X
Om het juist te vermelden, de strook op het strand is 6km en bij een laag tij zal het er prachtig bijliggen. alleen de wind kan spelbreker zijn.Moest ik kunnen bestel ik een mooie ZO-wind, maar dan zal het gevaarlijk worden dat jullie veel te snel over de golfbrekers zullen vlammen en dan......... #-o #-o #-o
S'morgens wat mist en dus geen wind, dat zijn de ideale omstandigheden.
En als er een Quad voor U rijdt, roep maar, we zetten jullie wel even uit de wind.
See you at the beach :wink: :wink: :wink:
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Ik denk van ook af te komen voor de grote toer. Lijkt me een ideale voorbereiding vd strandrace het weekend erop in Bredene.
elros
Mountainbiker

Post by elros »

We gaan waarschijnlijk ook komen naar deze rit... kan het dan eens vergelijken met de rit van Koksijde vorige zondag.

Greetz
tubeless
Mountainbiker

Post by tubeless »

Huh??? Strand overslaan? Ik zeker niet hoor. Das juist het plezanste aan de kusttochten: door de duinen en op het strand. Ik kom elk jaar naar middelkerke. Het is een prachtige tocht en een mooie afstand. Ik kijk er alvast naar uit!

ciao ciao
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Daarnet nog één van de parcours bouwers van het stuk Nieuwpoort aan de lijn gehad en het zal compleet anders zijn of vorig jaar, minder gevaarlijke oversteken en meer off-road ik ben benieuwd :roll:

Die lus van 10 km is voorzien voor de 41 km en de 72 km :wink:
Post Reply