Klikpedalen en modder

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Lucifer Principle
Mountainbiker

Klikpedalen en modder

Post by Lucifer Principle »

Hallo

Ik heb shimano pd-m505 pedalen. Telkens ik wat deftig in de modder gestapt heb zit ik met het probleem dat het uitklikken zeer moeilijk wordt, wat uiteraard niet echt handig is :-)
Ik kan wel begrijpen dat door de modder er tussen het uitklikken moeilijker wordt maar komt dit ook voor bij de hogere klassen van spd-pedalen of is dit normaal?
Toon_D
Mountainbiker

Post by Toon_D »

Met mijn Time Atac pedalen heb ik niks last... De anderen van ons groepje rijden allemaal met spd's en hebben er ook wel eens last van. Volgens mji ben je met egg beaters het beste af in de modder...
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

Heb dezelfde Shimano's, maar heb vooral last bij het inklikken wanneer ze vol met modder zitten.
Lucifer Principle
Mountainbiker

Post by Lucifer Principle »

ah, bij het inklikken heb ik eigenlijk bijna geen last en als dit voorkomt stamp ik eens tegen de pedaal en ben ik terug onmiddellijk ingeklikt. Alleen het uitklikken is het alsof de spanning soms op het sterkste staat.
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Vroeger had ik in modderige omstandigheden met Shimano's ook zowel met in- als uitklikken serieus problemen. Ik rij nu al een jaar of vijf met Time Atac en die blijven in alle omstandigheden meer dan prima hun werk doen.
Voor mij nooit meer Shimano pedalen, ik hou het bij mijn Time's. :bounce:
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

elmago wrote:Vroeger had ik in modderige omstandigheden met Shimano's ook zowel met in- als uitklikken serieus problemen. Ik rij nu al een jaar of vijf met Time Atac en die blijven in alle omstandigheden meer dan prima hun werk doen.
Met m'n Shimano XTR's nogthans geen last in de modder, niet met in en evenmin met uitklikken, dus hier een tevreden gebruiker.
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

jaro wrote:Met m'n Shimano XTR's nogthans geen last in de modder, niet met in en evenmin met uitklikken, dus hier een tevreden gebruiker.
Voor mij idem.
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

jaro wrote:
elmago wrote:Vroeger had ik in modderige omstandigheden met Shimano's ook zowel met in- als uitklikken serieus problemen. Ik rij nu al een jaar of vijf met Time Atac en die blijven in alle omstandigheden meer dan prima hun werk doen.
Met m'n Shimano XTR's nogthans geen last in de modder, niet met in en evenmin met uitklikken, dus hier een tevreden gebruiker.
Kan wel kloppen, ik reed toen met een ouder (top)model van Shimano, maar die zullen nu ook wel al stukken verbeterd zijn tov die oudere types, maar ik ben intussen wel al zo gewoon aan die toch wel zeer goede Times, dat ik niets anders meer zou willen. :wink:
JorisFRST
Mountainbiker

Post by JorisFRST »

Basis SPD = vodden.

XTR's die ik nu heb zijn veel beter in de modder.

(naar het schijnt zijn de XT's evengoed)
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

De pd-m505's trekken op niet veel. Ze gaan nogal snel erg stroef bij in- en uitklikken.

Volgende heb ik al gebruikt : PD-M505, PD-520, PD-M540 en de nieuwste XTR's.

De PD-M520 zijn iets beter. De stap naar De PD-M540 is een duidelijke kwaliteitssprong, die naar de XTR's veel minder.

Als je veel in de modder wil gaan baggeren zijn de Time's moeilijk te kloppen.
Post Reply