19/10/2008 - Oostrozebeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

Ferm genoten gisteren ideaal weertje schoon parcours etc...
Kan niets meer toevoegen dat er nog niet gezegd is geweest.
Met de velo uit gits af gekomen en het me niet beklaagd. =D>
2 Maal crossparcours =P~ gereden samen met tram4.
Vertrokken met 6 grysperre's.
Leander was de 1e die afhaakte blijkbaar mindere dag en hij koos ervoor de 30 te rijden. :-?
Bernard was de 2e die nog omwille van sociale verplichtingen de 40verder heeft gereden. :-?
Dan maar met z'n vieren (Gregory,Hans,Eric en bakkerke) voor de volle 50 gekozen. :bounce:
Nog een klapke met Vtttje gedaan die zich afvroeg wat we ervan vonden.

GOE GEDAAN MANNEN =D>

Bij thuiskomst juist 110km gereden :drunk:
5u20 gereden, De rest vind je op onderstaande curve's

Nog een klapke met Vtttje

Image
Image
Nonkel T
Mountainbiker

Post by Nonkel T »

=D> =D> =D> =D> =D> =D>
Dit was gewoon "af". Perfecte bepijling, nooduitgangen waar nodig, goede indicatie van technisch niveau bij begin v de zones.
Superorganisatie door super sympathieke mensen.
=D> =D> =D> =D> =D> =D>
Veel respect voor degenen die ons dit serveerden en niet te vergeten dikke dankuwel aan alle mensen achter de schermen en den bar.

grtn,
nonkel t
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Zoals beloofd, om 10 uur de laatste boemeltrein op gang getrokken. Allez, na slechts een paar uurtjes slaap (trouwpartij) mij aan het wiel gezet. :oops: Ben daar blijven zitten, tot op het eind. #-o Terwijl de cowboy uitvoerig vertelde over wat er hier en daar veranderd was, over de mogelijkheden en toekomstplannen voor volgend jaar :roll:, beperkte ik me tot af en toe een gerocheld antwoord. :-? Net zoals CP slechts 2 keer voet aan de grond moeten zetten. Hij weliswaar slecht een tipje om niet uit te glijden, ik om recht te kruipen na een koprol en een tweede keer na een grondige inspectie van de GP matras (muf geurtje).
Een prachtige rit (had van die mannen niets anders verwacht) met, voor mij, als dooddoener het veeteepeepeetjebos #-o Dit is een tocht voor mountainbikers, door mountainbikers! =D> =D> =D>
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

yes, yes, 't was weer een super ritje =D> =D> , de technische gedeeltes zijn niet echt aan mij besteed, maar de alternatieven waren een goeie oplossing.

wat moet ne mens hier nog aan toevoegen, de organisatie was gewoonweg af, alles maar dan ook alles tot in de puntjes afgewerkt.
chapeau aan VTT en zijn ganse bende voor een zeer aangename dag, Kleine Plateau en Furious 't was best plezant om nog ne keer samen een toerke te doen, en ge weet het, als je mij nog ne keer uit "dat kot" wil komen weghalen... Graag hoor. :lol: :lol: :lol:

En last but not least de FRIETJES waren hèèèl lekker hoor.

groetjes en tot de volgende
klein plateautje
Kerstman
Location: grijs-zwart ezelke die luistert naar de naam martelly

Post by klein plateautje »

Gisteren omsreeks 9 uur vertrokken, samen met superfan en furious, om er een plezant damestochtje van te maken, fietsen en tetteren valt goed te combineren =P~ =P~ . Om veel offroad te hebben en niet te veel technisch en na aanraden van de parcourbouwers besloten de 50 te volgen en na de bevoorrading de 30. De bevoorrading was =D> =D> =D> =D> =D> en veel possitieve reacties te horen gekregen over het reeds afgelegde parcour.
Aan de splitsing van de 30 toch mijn vriendinnen alleen gelaten en de 50 verder gevolgd, om zo Ooigembos te kunnen infietsen. Crossparcours achterwege gelaten en voldaan de laatste kilometers afgehaspeld. Na een ritje van 46 km den aprés opgezocht en in het gezelschap van de forumbende ons tegoed gedaan aan.................. om omstreeks 18u huiswaarts te keren.
OOk nog een proficiat aan swimmers vrouwke, die voldaan haar tweede toertocht heeft gereden, misschien nog een forumlady in de maak =D> =D> =D>
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Gisteren ook voor dag en dauw de start genomen met enkele Anglo Boys (Peter, Youri en de alom gekende wieltjeszuiger Banane) in het wiel...en dat zou de ganse rit zou blijven hiihih :bounce: Direct er duchtig de pees opgelegd. De eerste 20 km waren een snelle afwisseling van Off-road en road en in die mate dat er bij het uitkomen van elke off-road traject sommigen al begonnen paars uit te slaan :bounce:
Dan kon de speeltijd beginnen hé, veel draaien en keren, beetje op en neer tussen de bomen maar helaas ook paar keer voet aan de grond moeten zetten door bikers die net niet bovenraakten op het crosparcours of in het bosje na Ooigembos waar niet iedereen de afdaling durfde te nemen.(maar heb iedereen netjes in zijn waarde gelaten zonder te beginnen schreeuwen)
De "extreme" afdaling na de bevoorrading ook "geprobeerd" maar daar fietsje netjes een paar meter vroeger dan mezelf naar beneden gestuurd #-o #-o
Aangezien dat Banane al een paar keer intiem contact had gehad met de Westvlaamse bodem besliste hij net voor het crossparcours de bandendruk iets naar onder de brengen...op zich is daar niks verkeerd mee hoor...maar dan mag je niet vergeten het ventielke dicht te draaien :bounce: :bounce:. En aangezien hij geen pomp of bommetjes meehad de rit moeten afwerken quasi drukloos.Zo kon hij zich toch nog eens laten opmerken.

De rit is ongetwijfeld één van de beste organisaties in de streek met een traject waar het maximale uitgehaald is (dat sommigen delen in andere tt's voorkomen is onvermijdelijk natuurlijk) goede bepijling, verzorgde bevoorrading, goeie douches en nen uitgebreiden après (of hebben wij daar zelf voor gezorgd???? :drunk: :bounce: )

See you
davy
Mountainbiker

Post by davy »

Ik zag vorige week dat jullie enkele mooie technische stukken gecreerd hadden (Ringbrug) :drunk: .

Vanaf dan ben ik het weerbericht sterk beginnen volgen en halfweg de week voor de tocht zag ik al dat alles perfect ging blijven dus voor deze stukken was dit ideaal [-o< .

Mijn volgende vrees was enorme opstroppingen op deze stukken waardoor deze dan niet meer tot hun recht zouden komen (ook daardat jullie veel volk trekken is het risico groot om een beetje slachtoffer van eigen succes te worden naar opstroppingen toe) :bounce: .

Maar niets van dat was het geval want de vele keuzemogelijkheden tss technisch en niet technisch werkten zeer goed en bijna iedereen reed wat hem lag =D> .

Ook de lange aanloop naar de technische stukken waren waarschijnlijk hiervan het gevolg.

vb.: op de ringbrugfank gelegen net voor de bevoorrading kwam ik enkel gans op het laatst een andere biker tegen die ietwat de zaak ophield al de rest van dit dee had ik al in perfechte omstandigheden kunnen afwerken. :drunk:

Wel zeer spijtig dat ik vroeg thuis moest zijn door andere verplichtingen waardoor ik vanaf ooigem bos moest huiswaarts keren,want hetgene die volgde was waarschijnlijk ook nog de moeite :-? .
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Zo,de opkuis is volop aan de gang maar voor we deze topic hier helemaal naar blz.2 en verder sturen,nog even een terugblik.

Aan iedereen bedankt voor jullie deelname (1326 deelnemers) en voor de positieve reacties zowel voor als na de tt.
De negatieve (pessimisten!!) zullen we met een korreltje zout nemen.
Wat ik vooral gehoord heb en daar hebben ze meer dan gelijk in is

- Bewaakte fietsparking (naar volgend jaar een must)
- Tweede bevoorrading op de 50 km

Wat het parcours betreft proberen wij alleen maar afwisseling in te steken want geef toe alleen maar rechtdoor en vlak....nee,het is niet aan ons besteed.Dus naar 2009 toe,hou er maar rekening mee dat alles weer zo een beetje zal verlopen.Maar......

Ja,er is een maar.
Voor de editie van dit jaar al een beetje zitten vooruitblikken naar 2009 en er zit een verrassing in de frigo.Als we alles kunnen uitvoeren wat we vanaf enkele maanden gaan uitzoeken,dan zal hij nog beter en vooral anders zijn qua parcours.De mooiste stukken (Crossparcours,Ooigembos,Klein Zwitserland,technische stukken aan de brug,....) zullen in principe allemaal opgenomen blijven in onze tt.
Verder ga ik er niets over zeggen omdat we de theorie nog allemaal in praktijk moeten kunnen omzetten.

Zo,ik ben blij dat ik vanaf nu weer zelf op de bike kan springen want er zijn heel wat mooie tt's in het vooruitzicht de komeende wintermaanden.

Tot slot mag het hier geweten zijn dat GP (Grote Plateau) en CP (Cowboy Peter) twee gasten waarop ge een huis kunt bouwen.Gelijk die 2 tekeer gaan aan het parcours.............der lopen der nie vele rond als hun.

MVG,

Veeteeteetje (hoofdverantwoordelijke groen en maaidienst Oostrozebeke :wink: )
Veeteepeepeetjen (hoofdverantwoordelijke apres en tap :wink: )
Cowboy Peter (hoofdverantwoordelijke ontwerp en uitvoering parcours :wink: )
Grote Plateau (hoofdverantwoordelijke bossen en bladeren uitkammen in de streek :wink: )
en Chris.(Voor al de reste :wink: )
Don Frebo
Mountainbiker

Post by Don Frebo »

AMEN !

Aan de organisatie een dikke proficiat, dit is de eerste tocht die ik niet enkel in de benen maar ook in de armen voel !

Nat (met één been in de beek gevallen #-o, sjans dat den emperor er mij heeft uitgetrokken of ik zat er nu nog in)
en bloedend over de streep gegaan, afgezien gelijk een beest, maar mij tegelijk rot geamuseerd !

=D>

Frebo
Morpheo2002
Mountainbiker

Post by Morpheo2002 »

Nogmaals bedankt voor de mooie tocht, kan iemand mij wel vertellen waar de genomen foto's te vinden zijn op het web. Dank bij voorbaat.
Post Reply