Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

soapwater wrote: Veel mensen gebruiken het 'zweet' argument om toch maar met de auto te gaan.
En terecht.

Moest ik niet kunnen douchen zou ik al zeker niet meer met de fiets naar het werk rijden..
onex
Mountainbiker

Post by onex »

alle dagen met de fiets maar werk dan ook maar op zo'n 3km :-)

Den tijd dat ik nog in het leger zat reed ik elke dag van Lier naar Burcht (Linkerover)
het meest klote stuk om te fietsen tot er een fietspad naast het spoor werd aangelegd. Zo reed ik van Lier station helemaal tot Berchem langs het spoor, daar de singel op tot de fietserstunnel en dan nog 7km in rechte lijn tot de kazerne. Was 27km enkel, betaalde 180€ fietsvergoeding per maand als ik dagelijks reed en werd opgenomen als sport zodat ik kon douchen bij aankomst en de eerste 2 uren die voorzien waren voor sport vrij had :-D wat een leven was dat toch
Jakke
Mountainbiker

Post by Jakke »

kawa wrote:
soapwater wrote: Veel mensen gebruiken het 'zweet' argument om toch maar met de auto te gaan.
En terecht.

Moest ik niet kunnen douchen zou ik al zeker niet meer met de fiets naar het werk rijden..
Bheu zit ik niet erg mee de stank is voor de anderen hé :-D

Vroeger douchen voor de shift en dan nog eens bij aankomst thuis
(ga toch niet bezweet in bed liggen hoor).
Maar dat is niet zo goed voor de huid dus zitten mijn colega's met ne stinkende werk makker :P
soapwater
Mountainbiker

Post by soapwater »

Jakke wrote: Maar dat is niet zo goed voor de huid dus zitten mijn colega's met ne stinkende werk makker :P
Daarom douche ik als ik aankom met zo weinig mogelijk of geen zeep, het is inderdaad niet zo gezond maar ik wil het de collega's en de klanten toch niet aandoen :P
El Grande
Mountainbiker

Belastingen?

Post by El Grande »

Ik rij ook dagelijks met de fiets naar mijn werk. Dat is 20 km enkel. Nu zeiden ze mij onlangs dat als ik meer dan 500 euro per jaar zou bijverdienen, ik dat moet aangeven aan de belastingen?

Klopt dat? Het lijkt me raar want er zijn mensen die verder moeten rijden (ooit eens gehoord iemand die 70km enkel doet). Die mensen zouden dus 'gescheten' zijn.
Waar zou ze dat toch halen?

Weten jullie iets meer?
Metalpe
Mountainbiker

Post by Metalpe »

http://www.provelo.org/spip.php?article769

Als je een fietsvergoeding van 15 cent per kilometer of minder krijgt, is dit onbelast.

Alles wat erbij komt, is wel belast. Als je bv 20 cent krijgt, is de eerste 15 onbelast en de overige 5 cent wel belast.

De meeste bedrijven (de overheidinstanties al alleszins) geven gewoon 15 cent per kilometer en dat is dus, onbelast, zodat je nooit, om het in jouw woorden te zeggen, "gescheten" bent. :)
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

ik kwam deze week enen tegen die dagelijk lokeren- brussel deed.
mooi
dat zal pas een vergoeding zijn =D> =D>
het dubbele van mij, vermoedelijk
Streets
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Hoeveel kilometer is dat? (volgens routenet met de auto een 46.5km) Maar ik vermoed met de fiets wat verder.
Ik rijd ook 45.2km enkel. Maar slechts 2x in de week. En nu rijd ik tot de helft met de auto om vandaaruit met de fiets verderterijden. Omwille van lichaam effe rust te gunnen. Morgen toch terug de volledige afstand peins ik. Anders op een uurke daar en das ook zo onozel, dan komt ge juist op gang en dan moet ge stoppen met fietsen.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

'k ga der morgen ook nog eens een lap op geven #-o
a ja 't is just 't moe aan lsd tempo.....
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Bij mij gaat het ook traag gaan. Kga nuchter de volledige toer doen.
De vetverbranding wat stimuleren.
Post Reply