strandrace OOSTENDE : 19 oktober 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
SNO
Mountainbiker
Location: Pro Winner 29er, Ridley X-night, Colnago Cross, Cube Litening race

Post by SNO »

d'r waren er blijkbaar nog die de splitsing gemist hebben ... ik niet (heb de 70 gedaan) doch mijn ploegmakker wel...
na slechte start nog goed opgeschoven doch na keerpunt mijn inspanningen moeten bekopen met spierpijn (opkomende krampen) :-?
ijsboerken
Mountainbiker

Post by ijsboerken »

Redelijk rampzalige start gehad doordat ik al goed in het rood zat na de loopstrook. Daarna het koude water wat ook al geen deugd deed. Benen voelden net aan alsof ik in den diepvries aan het biken was. Na een tweetal km kwam ik terug wat op temperatuur maar toen waren de groepjes al gevormd.
Vooral die eerste km's waren niet echt genieten door het opspattend water en een haperende ketting. ( en waar was die beloofde zon :evil: gvd #!**)
De hoogte van de golfbrekers is uiteindelijk nog meegevallen maar leuk rijden is anders. Uiteindelijk 49e geworden op de 34km (niet echt schitterend..)

Aan de splitsing zonder probleem de juiste afstand genomen - heb wel toen we van het strand kwamen een paar keer gevraagd hoever de splitsing nog was en daardoor kon ik het redelijk goed inschatten.
Eigenlijk wel goed georganiseerd maar mèt golfbrekers hoeft het voor mij niet meer. ( Maar daar kun je als organisator natuurlijk niet veel aan doen)
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

Vndaag in Oostende gestart voor de 34km,zat goed mee en ben goed opgeschoven,zat in groep van zo 10 man allemaal van de 70 maar aan de bevoorrading geen splitsing gezien en tegen dak door had zat ik al bijna in de Panne,fiets gedraaid met een zekere Tim van lingier en was 15 minuten rijden tegen dat we terug aan de splitsing waren......dus wedstrijd over voor ons had ook 65km en op de 34 toch nog niet laatste :-)
zijn er veel verkeerd gerden daar aan die splitsing amaai dat was slecht aangeduid hoor voor zo organisatie amaai..
turbomugge
Mountainbiker
Location: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...

Post by turbomugge »

ik heb ook de splitsing gemist toen ik bijna gans de heenweg op strand mee aan de kop zat en me heel sterk voelde... :cry:
uiteindelijk ben ik dan tot het besef gekomen dat er iets nie juist was toen ik aan "berten op ze peird" kwam...
maar toen was natuurlijk de kopgroep al gaan vliegen en had ik nog eens een ganse terugweg naar de splitsing voor de boeg...
uiteindelijk nog enorm teleurgesteld 64e binnen gekomen...
volgend jaar beter he...als ik de splitsing weer nie mis... :oops:
bartie
Mountainbiker

Post by bartie »

toch nog 17de geworden na een ganse wedstrijd i achtervolging te hebben gereden.was mee met 1ste grote groep tot 1 ste loopstrook waar ik voeling verloor met kop vd groep door valpartij voorligger.dan achtervolging ingezet en aansluiting gevonden net voor oprijden strand v nieuwpoort maar dan m n voorwiel in diep spoor en overkop.ketting eraf stuur scheef en volgend groepje passeert.na een helse achtervolging tot i de panne terug in de groep v i nieuwpoort.En loopstrook v de panne terug 200m achterop maar dan de gas opengedraait tot i oostende en gereden voor 11de plaats i groepje v 7 maar i loopstrook terug laatste.Conclusie:barslechte loper!
AMG
Mountainbiker
Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON

Post by AMG »

Voor den eerste maal is het perfect meegevallen, reed ook de 34km en zoals alle anderen was ik ook eerst weg op de 70, was zodanig geconcentreerd op de bevoorading dat ik de spitsingsborden uit het oog verloor. Maar toch nog een mooi eindresultaat, 15de op de 34. Niet slecht voor mij.
Kanimanilski
Mountainbiker

Post by Kanimanilski »

Was mn eerste race, de 34 gedaan. Doel was gewoon aankomen en dat is gelukt.
Volgende doel is: andere banden.
Voor herhaling vatbaar.
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker

Post by Wacky Racer Bontempi »

biker85 wrote:niet alle strandraces hebben golfbrekers.
Voor zover ik het me nog herinner ... hebben De Panne en Knokke al zeker geen golfbrekers.
Oostende wel.
Knokke heeft wel degelijk golfbrekers :wink:
Oostduinkerke had er geen, maar die is uit het kustcriterium gehaald.
De golfbrekers van Lombardsijde zijn de hoogste en steilste...
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

AMG wrote:Voor den eerste maal is het perfect meegevallen, reed ook de 34km en zoals alle anderen was ik ook eerst weg op de 70, was zodanig geconcentreerd op de bevoorading dat ik de spitsingsborden uit het oog verloor. Maar toch nog een mooi eindresultaat, 15de op de 34. Niet slecht voor mij.
knap =D>
biker85
Mountainbiker

Post by biker85 »

Wacky Racer Bontempi wrote:
biker85 wrote:niet alle strandraces hebben golfbrekers.
Voor zover ik het me nog herinner ... hebben De Panne en Knokke al zeker geen golfbrekers.
Oostende wel.
Knokke heeft wel degelijk golfbrekers :wink:
Oostduinkerke had er geen, maar die is uit het kustcriterium gehaald.
De golfbrekers van Lombardsijde zijn de hoogste en steilste...
t'is ook al een tijdje geleden dat ik Knokke gedaan heb ...
Ik vond de golfbrekers gisteren eigenlijk nog meevallen, alleen halen ze je elke keer uit je ritme en is het telkens weer versnellen en je plaatsje in de groep zoeken daarna.

Gisteren op de terugweg van De Panne naar Oostende heel wat Wacky Racers zien voorbij komen. Maar ik zat zoooooo dood dat ik er bij geen enkele nog kon aanpikken.
Nooit zo afgezien op een fiets als gisteren.
Gelukkig was het windaf in het terugkomen anders had ik nog ni in Oostende geweest vrees ik. :lol:
70 km was (zoals gevreesd) veel te lang voor mij met deze conditie.
Post Reply