18/10/2008 Oostkamp

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Lichterveldenaere wrote:
geertje wrote: Vorig jaar uitgeroepen tot de 2 ° beste MTB organisatie, door de West-Vlaamse
Mountainbike commissie.
Gezien enkel de BBR-bestuursleden mogen stemmen hecht ik weinig waarde aan deze beoordeling, temeer daar dit de tocht is van de uittredende voorzitter en enige objectiviteit zal dus wel zoek geweest zijn :wink:
Binnenkort gaan de BBR en de VWB samenwerken. Ik ben benieuwd wat dit zal geven. De VWB eist nogal kwaliteit van de organisaties.

Ik kijk al uit naar morgen. Als je er een ziet rijden in een Cercle wieleruitrusting, is de kans groot dat ik het ben.
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Lichterveldenaere wrote:
geertje wrote: Vorig jaar uitgeroepen tot de 2 ° beste MTB organisatie, door de West-Vlaamse
Mountainbike commissie.
Gezien enkel de BBR-bestuursleden mogen stemmen hecht ik weinig waarde aan deze beoordeling, temeer daar dit de tocht is van de uittredende voorzitter en enige objectiviteit zal dus wel zoek geweest zijn :wink:

Pas op. Oostkamp is lang niet slecht. Mooi parcours voor deze streek (die wel mijn ding niet is, maar kom). Als ik morgen niet moest werken, had ik hem meer dan waarschijnlijk gereden. Omkadering gaat wel, maar om deze nu de op één na beste maken? Gewoon al het feit dat er geen douches zijn (allé toch niet binnen een straal van 2km van de startplaats) is voor mij voldoende om hem al lager in te schatten. Twee jaar geleden daardoor een kanjer van een verkoudheid opgeraapt. #-o
Het was gewoon een copie van hetgeen ik deze week per mail had ontvangen. Niet meer, niet min.

Groeten
geertje :wink:
Aragorn
Mountainbiker

Post by Aragorn »

Net terug van Oostkamp. Samen met Geertje en Dominique de 35 km gereden. Niet de grote afstand want morgen wacht Oostrozebeke en da's andere koek.
Inschrijving met het "scannen" verliep vlot.
Was mooie tocht langs de gekende vaart en door de mooie bossen. Na een 12-tal km kwam de bevoorrading en die was meer dan in orde hoor!!
Twerd dus een aangename rit zonder noemenswaardige hoogtepunten maar desalniettemin een meer dan behoorlijke start van mijn mtb-seizoen.
Afspuiten was niet nodig, douchen ook niet (gelukkig, want er waren er geen). Nog een lekkere boterham gekregen en dan rustig de eerste rit afgesloten met een lekkere tas soep. Dat laatste zal niet voor iedere week zijn hoor :wink:

Grtz Aragorn
geertje
Kerstman

Post by geertje »

M'n collega mountainbiker hierboven heeft reeds alles gezegd. Rustige inloper, deels door het droge parcours, van het nieuwe winterseizoen.

Aragorn, is de soep je niet goed bevallen misschien??? Of bedoel je dat er gewoon op de'n après wel eens iets anders zal gedronken worden ook. Ik kijk er naar uit. Zorg vooral da je morgenvroeg uit uw beddeke kan.

Oostkamp, tot volgend jaar =D>
Het verslag vind je op http://www.sintritatrappers.be/index.ph ... &Itemid=61. Er is wel het één en ander te vertellen :-D

Groeten

geertje :wink:
Last edited by geertje on Sat 18 Oct 2008 18:01, edited 2 times in total.
GeertMotte
Mountainbiker

Post by GeertMotte »

Deze morgen de 55 km gereden in Oostkamp. Ne dikke proficiat aan de parcourbouwers. Quasi heel het traject was off road. Heel veel single tracks waar de gaskraan volledig kon opengedraaid worden.
T was een kwestie van te doseren. Ben heel veel gasten tegengekomen naar het einde toe die " erdoor zaten "
De bevoorradingen waren dik in orde. Voldoende keuze voor iedereen
Ik kom volgend jaar zeker en vast terug.
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

deze morgen ook de 55km met veel plezier afgerost. Die 55 klopten aardig want op mijn teller had ik op het einde 54.8 staan, ik ben dan ook eens voor de verandering geen meter misreden.
Zoals reeds aangehaald; het off road gehalte was uitstekend!
Het eerste deel tot aan de (overigens goede) bevoorrading (op 22.8km) was bijna uitsluitend boeredreven en landwegels. Daarna veel meer bos. De rit vond ik technisch niet erg moeilijk (er waren dan ook geen technische stukken bij) maar wel bijzonder mooi. Het is een echt plezier om in de herfst te mountainbiken; de natuur is er echt op zijn mooist. Ik heb echt kunnen genieten van het prachtige landschap. Tenminste tot de laatste 15km of zo, want daarna ging het tempo serieus de hoogte in. Eerst reed ik een tijd achter iemand met een bmw shirt aan en daarna kwam er nog een groepje met naar ik denk I-mac. Heb me dan maar aan dat groepje gehangen om zo de rit uit te rijden.
Mooie rit, goede bevoorrading, erg goed afgepijlt.. Hier kom ik met plezier nog eens terug :-)
Morgen op naar de Vtt in Koksijde :bounce:
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

De namiddag in Oostkamp doorgebracht samen met Karel van Wijnendaele, Heisse, Bien, Tetter en Pettatti om er 55 km te fietsen.

Het weer wist niet echt wat het wou doen. Er vielen een paar druppels en de temperatuur maakt het moeilijk de juiste outfit te kiezen.
Beetje te fris voor de zomerkledij, beetje te warm voor de thermovest.
Met wat da ne mens toch allemaal miserie kan hebben.... #-o

Het was een aangename, zeer mooie tocht met heel weinig asfalt of beton.
Het moet een plezier zijn om tochten in deze streek te kunnen inrichten.
Vervelend kan het hier nooit zijn.
Heel mooie dreven, heel mooie bossen. We werden haast dronken van het spel van zon en schaduw in de eindeloze dreven. De herfst is idd heel mooi. Ook omdat de zon besloten had toch uit te komen

De bevoorradingen waren af. Niets teveel, niets tekort. =D>

Lastig was het schijnbaar niet, maar toch zat er redelijk veel venijn in de staart.
Bien lag plots tegen de vlakte, zelf gleed ik paar keer weg. Karel torpedeerde op het laatst nog een toevallige fietsmaat, en die jongen deed nog zo zijn best om haar uit de wind te zetten.... =D>

Geen douches, wel wasgelegenheid met emmers warm water.
't Is back to the roots. En dat heeft ook zijn charme.
Zelf onze dames klaagden niet. Beter zo dan koude douches.
En daarmee is alles gezegd.

Oostkamp, heel schoon ritje, aangename après.
Naaste jaare, bij leven en welzijn zijn we er were...
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Mijn verslag staat te lezen op mijn website.
Ziggy
Mountainbiker

Post by Ziggy »

Deze voormiddag heb ik ook de 55 km gereden in Oostkamp.
De rit op zich is goed meegevallen. Vrij veel off-road, goede bevoorrading en goede bepijling. Alleen had ik iets meer verwacht van de bossen.
Maar goed. Na een lekke band en mijn bommekes-pomp die de geest gegeven heeft, dacht ik dat het ergste gepasseerd was. Mis !
Bij mijnen auto moest ik vaststellen dat een collega-biker mijn fietsrek aangereden had !! :evil: :evil: :evil:
Lichtblok kapot en ene kant half dichtgeplooid ... En om in deze tijden te verwachten dat die persoon een briefke nalaat of zo .... [-X [-X [-X
Ik stond geparkeerd op dat mais-veld naast de inschrijving. Er was verzekers 4m plaats tussen de 2 rijen auto's. En toch nog mijn rek passen.
Enfin. Met te vermaken zijn we der van af zeker ? :(
elji
Mountainbiker

Post by elji »

Deze morgen ook de 55 gereden + heen en terug met fiets.
Had net 90km aan 25,6
De toertocht zelf was prachtig =D> =D> , bijna ganse toer off road en goeie bevoorradingen.
Post Reply