strandrace OOSTENDE : 19 oktober 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Even voor alle duidelijkheid, 29inch bikes zijn toch toegelaten in Oostende (en andere beachraces) ?? Ik hoor geregeld dat het verboden is op sommige wedstrijden, maar volgens mij mag je zelfs elke wereldbeker of benelux cup met 29inch rijden, toch ?
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

ja zolang de banden breedte maar breed genoeg is ,
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

hier staat
Artikel 9 - Materiaal
9.1. De wielen van de fietsen moeten een diameter hebben die de 29 duim niet overschrijden

http://www.wbvovl.be/docs/amtbregl2007.pdf

dacht dat in uci reglement staat dat er een min breedte is van de mtb banden
robin
Mountainbiker

Post by robin »

viperke wrote:Even voor alle duidelijkheid, 29inch bikes zijn toch toegelaten in Oostende (en andere beachraces) ?? Ik hoor geregeld dat het verboden is op sommige wedstrijden, maar volgens mij mag je zelfs elke wereldbeker of benelux cup met 29inch rijden, toch ?
ja hoor,dit staat in het reglement,

see you sunday robby,
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

Net terug van mijne velomaker, wij rijden een / enkele strandrace(s) met de tandem. De nieuwe tandem wordt eind oktober, begin november besteld bij Seven en halfweg november rijden we enkele oefenritten om terug wat voeling te krijgen en plannen we ook een ritje op het strand. De vraag die ons vooral bezig houdt, hoe nemen we die golfbrekers. Alleen op de fiets is het al niet altijd zo voor de hand liggend, met de tandem zal het niet eenvoudiger zijn. Ook met de bandendruk zal het experimenteren worden, het mulle zand zal geen problemen geven. Met een de tandem rijden we echter met een totaal andere druk tegenover alleen op de fiets.
We zullen trouwens niet alleen starten met een tandem, er zijn reeds 3 à 4 inschrijving van "duo rijders". Heeft er iemand van jullie trouwens al eens gezien hoe men die golfbrekers met een tandem neemt?

Het is zeker en vast onze maidentrip niet want we hebben al enige ervaring met tandemrijden in Ardennen en Vlaams en Waals Brabant.

Meer info ivm de fiets; www.sevencylces.be
Dit was het vorige model ... :drunk:
Image
biker85
Mountainbiker

Post by biker85 »

niet alle strandraces hebben golfbrekers.
Voor zover ik het me nog herinner ... hebben De Panne en Knokke al zeker geen golfbrekers.
Oostende wel.
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

biker85 wrote:niet alle strandraces hebben golfbrekers.
Voor zover ik het me nog herinner ... hebben De Panne en Knokke al zeker geen golfbrekers.
Oostende wel.
En De Panne staat sowieso al op de kalender ... da's al goed.
robin
Mountainbiker

Post by robin »

biker85 wrote:niet alle strandraces hebben golfbrekers.
Oostende wel.
en de grootste ook 8)

het is een start op de dijk,heb deze middag eens gaan loeren,
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

Uitslag gevonden op
http://www.chronorace.be/web2/classemen ... ement=3174

Op de 34km kwamen er 99 aan en blijkbaar was ik 54e. Al bij al ben ik met het resultaat tevreden want
-'t was de eerste beachrace
- banden waarop staat 'wildgripper' zijn inderdaad niets waard in zand. ](*,) Zeer frustrerend om te zien welk spoor je aan het ploegen bent terwijl de anderen precies bovenop het zand rijden. :-?
-de derailleur kletterde (vooral in het begin) tegen het frame
-aan de splitsing reed ik mis. 'k Had dat natuurlijk niet direct door en daardoor natuurlijk tijd verloren #-o

Allez, we hebben het een keer gedaan maar 't zal waarschijnlijk bij deze keer blijven. Geef mij maar een klauterparcourtje.
El Grande
Mountainbiker

Post by El Grande »

Vond het een lekker ritje. Ik heb ook de korte afstand gedaan.
Ik ben ook aan de splitsing verkeerd gereden. Was me te hard aan het concentreren op de weg en het drinken zodat ik de pijl niet zag. :-D.

Miss volgende keer de kinderen later laten vertrekken? Sommige hebben denk ik sterretjes gezien met dat 5-minuten-later-gestart-aanstormend geweld.
Post Reply