C'DALE F1

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

De corrosielaag op aluminium is in tegenstelling tot ordinare 'roest' zoals op staal wél zuurstofdicht, met als gevolg dat de corrosie na verloop van tijd vanzelf stopt (corrosie = reactie zuurstof met basismateriaal).

Een geanodiseerd frame is tenandere niks meer of minder dan een frame waar onder gecontroleerde omstandigheden een laag 'roest' op gezet is. Voordeel is dan ook nog dat je die laag roest ook kunt 'kleuren'. En dat ze redelijk hard en krasvast is.

Deze is geborsteld en vermoedelijk voorzien van een blanke aflak. Tegenwoordig vergelen vernissen en blanke lakken niet meer zo zeer hoor Perro, jij hebt het waarschijnlijk nog over de tijd dat er celluloselakken werden gebruikt. Om die reden worden ouderwetse goeie biljartballen trouwens ook geel (en niet alleen omdat ze gebezigd worden in een bruin kafaat maar omdat ze gemaakt zijn van cellulose).
Probleem bij helder afgelakte frames is wel datje minder snel lakschade kan opsporen (domweg omdat je het nagenoeg niet ziet), en als er in zo'n beschadiging dan vocht kan komen en als er lucht aan je naakte frame kan heb je het dus flink aan je rekker en krijg je van die witte poederachtige toestanden en blazen in je vernis...

Voila, blij dat dat misverstandje ook weer van de baan is, volgende graag! :wink:
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Je moet je hoofd niet laten gek maken door bepaalde individuen die totaal geen besef van geld hebben! :P Deze Lefty zal je niet teleurstellen. Hij is zelfs nog iets stijver dan de carbon SL. Als je es met beiden gereden hebt, zal je het verschil wel voelen! Ik heb op de fully een tijdje met een alu vervang-Lefty gereden en kan het weten. De ene heeft liever iets meer flex, de andere iets stugger...

Anderzijds zou zo een SL er prachtig onder wezen... :-D
MoozeMeiske
Mountainbiker
Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Post by MoozeMeiske »

Vooral dat frame is echt een streling voor het oog.
Mister T heeft nu nog meer zijn zinnen gezet om ergens een tweedehands kader op te kopen om in zn blootje te zetten... #-o

Ik vermoed dat het geheel op de weegschaal nogal zwaar uitvalt, of ben ik verkeerd?
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Kzie het topic nu pas...knap echt knap. Ook de fotos, niet normaal. Echt mooie fotos van een mooie fiets.
em deka
Mountainbiker

Post by em deka »

Nogmaals bedankt voor de reacties.

@MoozeMeiske: Met het gewicht ben ik niet echt bezig, het belangrijkste voor mij, aangezien mijn rijstijl, is dat het materiaal betrouwbaar is. Maar ik schat dat het gewicht tussen de 10 en 11 kg ligt.

@Mister T: vooral doen, krijgen we terug een mooi projectje te zien :wink:
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

MoozeMeiske wrote:Mister T heeft nu nog meer zijn zinnen gezet om ergens een tweedehands kader op te kopen om in zn blootje te zetten... #-o
:-$
lagniau
Mountainbiker

Post by lagniau »

Lanseloet wrote:oh my god mijn natte droom
inderdaad =P~
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

=D> Deze bike is echt af, niet te veel show maar net genoeg om op te vallen. =D>
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

'k vind hem ook erg geslaagd,
canondale HT = lekker
em deka
Mountainbiker

Post by em deka »

Heeft er iemand een idee welk font cannondale gebruikt heeft voor de bestickering van dit frame en de lefty? [-o<
Post Reply