19/10 Ruddervoorde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
moddereter
Mountainbiker

Post by moddereter »

Ik vind Ruddervoorde persoonlijk een van de beste tochten van het jaar. Heel veel bosdreven, ook een prachtige passage door een kasteeldomein waar we anders nooit komen met mooie single track. Ook enkele keren 'boompjes draaien' maar zonder dat het tegensteekt.
Ook afwisseling met enkele lange onverharde dreven buiten het bos.
Heb al pijltjes zien hangen en idd deel 1 zal quasi identiek als andere jaren. Voor deel twee zie ik toch wel enkele nieuwigheden. O.a. stuk naast autostrade door een afgereden maisveld maar dan een wegje die wellicht nog nooit op een TT zat.
JustForFun
Mountainbiker

Post by JustForFun »

kinse wrote:simpele keuze voor mij, ik kan maar in de namiddag en ga dus naar oostrozebeke

maar ik wil zeker nog eens een tocht uit de streek van ruddervoorde doen, nadat ik vorig jaar in veldegem mijn enorm geamuseerd heb :-)
Persoonlijk vind ik de TT van Ruddervoorde iets mooier dan die van Veldegem omdat er nog meer off-road en bos in zit.
eltoro
Mountainbiker

Post by eltoro »

Na het "geanimeerde" wederoptreden vorige week in waregem (ik kwam de man met de hamer niet alleen tegen, hij reed ook een stukje mee op mijn schouders, en maar blijven kloppen ... :oops: ) zal ik zondag aantreden in Ruddervoorde. Snel lopend en vlak parcour, aangenaam en evenwaardig aan Oostrozebeke, maar een mens moet keuzes maken.
Het nief machien zorgt er voor dat ik weer gretig naar mtb-kilometers snak.Rien g***er*om** !!! schijfremmen zijn goed, niet remmen is nog beter ;-)
filiberke
Mountainbiker

Post by filiberke »

E605 wrote:Sorry, Zondag is het rustdag voor mij.
Maar voor de die die nog twijvelen tussen Oostrozebeke en hier.Ge moet nie twijvelen. Hier zal het best zijn.
In Oostrozebeke wordt er veel gezeverd op hun topic, maar als ge ne keer wil zotdraaien tussen de fabrieken en stukskes "bos" (ge zijt er rapper door dan erin) dan is Oostrozebeke de plaats waar ge moet zijn. Kom maar naar hier.
Heb jij wel ooit oostrozebeke gereden????Je spreekt hier van zotdraaien tussen fabrieken waar niets van aan is en bos waar je rapper door dan erin zijt terwijl ze met ooigembos in hun parcour zitten die meer dan 3km lang is :bounce: :evil: :evil: Als jij daar rapper door dan erin rijdt dan zou je beter mat Sven Nijs en co rijden dan kunnen we supporteren voor u.
filiberke
Mountainbiker

Re: 19/10 Ruddervoorde

Post by filiberke »

red4450 wrote:Iemand info over deze toertocht?
cyclocross parcour?
De moeite?
Twijfel ts ruddervoorde en oostrozebeke.
Naar ik horen zeggen heb mag geen enkele organisatie het cyclocross parcour gebruiken dit jaar omdat er in januarie de kampioenschappen plaatsvinden.
kinse
Mountainbiker

Post by kinse »

JustForFun wrote:
kinse wrote:simpele keuze voor mij, ik kan maar in de namiddag en ga dus naar oostrozebeke

maar ik wil zeker nog eens een tocht uit de streek van ruddervoorde doen, nadat ik vorig jaar in veldegem mijn enorm geamuseerd heb :-)
Persoonlijk vind ik de TT van Ruddervoorde iets mooier dan die van Veldegem omdat er nog meer off-road en bos in zit.
dan gaat deze in mijn achterhoofd voor één van de volgende jaren :wink:
de skerpen
Mountainbiker

Post by de skerpen »

De skerpen gaat morgen met den tank , PVT , emma , en ??? de 40 km aanvallen . Om de beentjes toch een beetje moe te maken denk ik te vertrekken van thuis , dit wil zeggen toch zo'n 80 km in totaal .
Toch denk ik dat de toertocht zelf dik in orde zal zijn en dat de meerdere bommetjes in de bossen op het laatste pijn zullen doen !!! #-o

Mocht PVT dit lezen , laat uw eindfusée maar eens thuis . :lol: :roll:
Acidboy
Mountainbiker

Post by Acidboy »

Na de tocht van gisteren in Wijtschate, toch beslist om ruddervoorde te rijden i.p.v. Oostrozebeke. Daar stelde ik de vraag of we weer rond boompjes gingen rijden tot we dronken werden, en aan de wind te horen was het weer van da. Ik word liever dronken van ne leffe op den après....
Ik moet zeggen, het heeft mij niet gespeten.
Met nochtans weinig aandacht op dit forum toch veel volk moet ik zeggen.
Het was een mooi parkoer en het lag er perfect bij. M.a.w ...laagvliegen geblazen.
De groep is goed samen gebleven, maar de mous was toch de man die het meeste kop heeft getrokken.
De bepijling was ok, geen enkele keer verkeerd gereden.
Na aankomst genoten van de "dubbele stute met gekapt" en ne goeie leffe...

Kortom, tot volgend jaar !
bouten
Mountainbiker

Post by bouten »

t,Was al een paar jaar geleden dat ik deze vtt
gereden heb en kmoet zeggen dat deze niet
aan kwaliteit ingeboet heeft,integendeel!
Mooie tocht,goed uitgepijld,gevaarborden en
seingevers waar nodig. =D>
Enkel spijtig dat de vtt in oostrozebeke op
dezelfde dag viel :cry:
JustForFun
Mountainbiker

't Was weer dik in orde

Post by JustForFun »

Deze morgen heb ik de 45 (of was het nu 47?) km afgelegd. Ondanks de grote opkomst was het nergens aanschuiven geblazen. De inschrijving verliep heel vlot dankzij de dubbele inschrijvingstafel.
De rit zelf was heel tof: goede bepijling, mooi parcours (veel offroad en bos), seingevers aan de oversteek van de grote wegen (een pluim voor die mannen (en vrouw) die hun zondagvoormiddag hiervoor opofferen. Ook de bevoorrading was ok met verschillende soorten drank: niet enkel water en een of andere roze of paarse sportdrank maar ook 'gewone' frisdrank.
Op het einde heb ik in de laatste lange strook off road nog wat MTB-ers opgeraapt die aan het sterven waren. Het lag er niet zo modderig bij, maar de ondergrond was een soort specie waarin de banden bleven plakken zodat het echt stoempen was en na ruim 40 km kruipt dat wel in de benen.
Ik kom volgend jaar zeker terug.
PS: wie heeft er ook de 'kasteelheer' in de Lakebosschen zien staan op zijn pantoffels en met zijn kamerjas aan?
Post Reply