opbergen fiets => katrolset ?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Levud wrote:Over de al dan niet schadelijke gevolgen van hem verticaal omhoog te hangen doe ik nu geen uitspraak meer omdat ik dat sinds het antwoord van 'Guy S.' niet zeker meer weet. Was de eerste keer dat ik die uitleg hoorde.
Maar wat ik wel weet is dat je hem met een gerust hart horizontaal kunt omhooghangen, zo ken ik genoeg mensen die dat doen en daar toch nooit problemen mee hebben.
Die van mij hangen hier allemaal verticaal. Dat is al jaren zo en daar zijn geen problemen mee. Dus geen schrik mee hebben.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

d-man wrote:
Dickie wrote:
Donny wrote:baj de way, da ligt voor 5,95€ in den Hubo achter mijnen hoek...
een paar pinten zijn nog altijd goedkoper :wink: .
heb je er zo een of 2? (katrollen he, niet pinten :wink: )
één.
Beavis
Mountainbiker

Post by Beavis »

Dickie wrote:
d-man wrote:
Dickie wrote: een paar pinten zijn nog altijd goedkoper :wink: .
heb je er zo een of 2? (katrollen he, niet pinten :wink: )
één.
Ruilen voor een halve carlsberg??
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Iets steviger van Belgische bodem, bruin van kleur, geen half werk maar trappistenkunde.
Geen Deens wijwater, merci. :wink:
Drossie
Mountainbiker

Post by Drossie »

RubenT wrote:Ondertussen kost die in de Hubo al 10€, ben juist gaan kijken, anders had ik hem gekocht.
Ik probeer hem gewoon zelf te maken van wat oud ijzer en een paar oude rolschaatsen.

Gr.
Zou je dat systeem kunnen gebruiken om je fiets op te hangen om aan te werken en te kuisen?
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Dickie wrote:Iets steviger van Belgische bodem, bruin van kleur, geen half werk maar trappistenkunde.

Rochefort 8 of 10° of Chimay Bleue bvb :-D
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

Drossie wrote:
RubenT wrote:Ondertussen kost die in de Hubo al 10€, ben juist gaan kijken, anders had ik hem gekocht.
Ik probeer hem gewoon zelf te maken van wat oud ijzer en een paar oude rolschaatsen.

Gr.
Zou je dat systeem kunnen gebruiken om je fiets op te hangen om aan te werken en te kuisen?
Ah jaaa, de vullomakers hadden vroeger allemaal 2 kettingen aan 't plafond hangen met 2 haken aan waar ze de vullo in hingen om er aan te werken.
Maar in die fietsstandaards die op de grond steunen is uwe fiets wat stabieler en dat werkt wat gemakkelijker.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Neobiker wrote:
Dickie wrote:Iets steviger van Belgische bodem, bruin van kleur, geen half werk maar trappistenkunde.

Rochefort 8 of 10° of Chimay Bleue bvb :-D
10°
neilpryde
Mountainbiker

Post by neilpryde »

kenny wrote:Die van mij hangen hier allemaal verticaal. Dat is al jaren zo en daar zijn geen problemen mee. Dus geen schrik mee hebben.
Ik moet wegens plaatsgebrek ook mijn fiets verticaal gaan ophangen. Kan ik die dan best met het voorwiel ophangen of met het achterwiel?

Indien met het voorwiel, kan dit dan geen kwaad voor de voorvork (want die draagt dan het ganse gewicht van de fiets)

Indien met het achterwiel, geeft dit dan geen probleem voor de vering vooraan?

Fiets = Merida Matts TFS 900 Magura
Vork = Manitou Sliver Super 80 lockout
Remmen = Magura HS33 EVO2 + booster
Opont
Mountainbiker

Post by Opont »

Voor iets vakkundig in katrollen te hangen best eens wat info zoeken in een of andere sm club in de buurt. :wink:
Post Reply