19/10 Ruddervoorde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
red4450
Mountainbiker

19/10 Ruddervoorde

Post by red4450 »

Iemand info over deze toertocht?
cyclocross parcour?
De moeite?
Twijfel ts ruddervoorde en oostrozebeke.
Seppen
Mountainbiker

Post by Seppen »

We zullen afkomen naar Ruddervoorde maar alle info is wel welkom.

Doen we een stuk van het parcour van gisteren ?

See you,

Seppen
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Ik heb deze rit de voorbije jaren altijd gereden en vond het het persoonlijk één van de mooiste ritten van de streek :P :P . Naar ik vernomen heb zou het parcours serieus gewijzigid zijn ten opzichte van vorige jaren alhoewel ik dit eigenlijke niet noodzakelijk vond omdat het vroeger al zo goed was. In ieder geval: we gaan er zondag naartoe met hoge verwachtingen :-D .
ap
Mountainbiker

Post by ap »

De langste tocht gaat net zoals de vorige jaren via Gelei, domein Zorgvliet, domein Raepenburg ('t Wit Kasteel), domein Lakebos, den Bras en de Torendreef richting Syslo.
Tot aan de bevoorrading is er dus weinig veranderd.

Na de bevoorrading trekken we richting Merkenveld om zo Doeverenbos te bereiken.
Hierdoor vermijden we het lange en saaie tussenstuk langs de Stokhovestraat en de Kortrijksebaan, met twee gevaarlijke oversteken.
In de plaats daarvan krijg je nu 3 km Merkenveld en 2 km Doeverenbos.
De stukken weg tussenin zijn ook korter. We dwarsen de Kortrijksebaan nu maar tweemaal in plaats van viermaal vroeger.
Veiliger, meer afwisseling... We hopen dat het verbeterd is.

Na Doeverenbos trekken we zoals vroeger naar de kasseiweg in Oostkamp, Nieuwenhovebos en de dreven van het Kampveld.

Als het weer redelijk droog blijft en alles goed berijdbaar blijft, zal de langste tocht 46 km zijn. Er zijn ook tochten van 32 en 25 km.

Het parcours ligt er (dinsdagavond) hard en droog bij.
Je kunt zondag dus vlammen, al kun je in de "ambetante" en winderige dreven van het Kampveld nog serieus jezelf tegenkomen.

Maar dan is er nog altijd Sonja van café Munckhove om je te troosten met een Tongerlo.
kampioen
Mountainbiker

Post by kampioen »

Jullie spreken altijd over de grootste afstand qua parcourbespreking maar waar traject volget de 25 en/of de 32 km.
Er zal met mij een persoon voor de eerste maal meerijden.
ap
Mountainbiker

Post by ap »

De tocht van 32km doet een lus minder voor de bevoorrading. De mooiste stukken (2 kasteeldomeinen) zitten er in.
Na de bevoorrading gaat de 32km niet over de kasseistrook en niet door Nieuwenhovebos, maar na Doeverenbos onmiddellijk naar het Kampveld. De laatste 6 km zijn identiek aan de grote tocht.

De 24 km gaat na de bevoorrading onmiddellijk richting Doeverenbos en Kampveld. Merkenveld, kasseien en Nieuwenhove vallen hier ook weg.De lange dreven in de laatste 6 km zijn herleid tot 2 km.
E605
Mountainbiker

Post by E605 »

Sorry, Zondag is het rustdag voor mij.
Maar voor de die die nog twijvelen tussen Oostrozebeke en hier.Ge moet nie twijvelen. Hier zal het best zijn.
In Oostrozebeke wordt er veel gezeverd op hun topic, maar als ge ne keer wil zotdraaien tussen de fabrieken en stukskes "bos" (ge zijt er rapper door dan erin) dan is Oostrozebeke de plaats waar ge moet zijn. Kom maar naar hier.
Quattro
Mountainbiker

Post by Quattro »

[quote="E605"]Maar voor de die die nog twijvelen tussen Oostrozebeke en hier.Ge moet nie twijvelen. Hier zal het best zijn.

@ E605: Jij bent blijkbaar goed bekend met de rit in Ruddervoorde. Ik ben ook zo'n twijfelaar tussen Ruddervoorde en Oostrozebeke. Kun je wat meer info geven over de rit, om mij te overtuigen? Hoe zien die verschillende domeinen eruit? Zitten er (aangelegde) technische stukjes in? Percentage offroad? Organisatie?
Don Cortisoni
Mountainbiker

Post by Don Cortisoni »

Ruddervoorde of Oostrozebeke. Kiezen wordt voor één keer echt verliezen, zonde dat deze twee meer dan fijne TT's op dezelfde datum terechtkomen en dubbel zonde omdat er volgende week zondag geen enkele tocht ingeschreven staat (iets wat voor volgend jaar reeds opgelost is door onze Pittemse Bike Devils :lol: ).

Intrinsiek heeft Ruddervoorde het mooiste parcours, gewoon omdat het een zeer bosrijke streek is, crossparcours Ruddervoorde (als dat wordt aangedaan??), veel mooie stroken en goed georganiseerd.

Oostrozebeke, met mindere omgeving, daartegenover blinkt uit omdat ze met een team redelijk indrukwekkende inspanningen doen om paadjes te vinden/te maken/te maaien/brugjes te leggen/parcours technisch te maken (zonder daarom te vervallen in het obligate "boompjes draaien")... en daardoor indrukwekkend hoog offroad percentage hebben - nadeel wel dat door vele deelnemers er nogal vaak file is.

Daarom zou reclame maken voor één van de twee de ander te veel oneer aandoen. Feit is dat ze beide garant staat voor een voormiddagje bikersfun en dat er misschien wel eens gecommuniceerd moet worden tussen de twee om eventueel te kijken naar een andere vrije zondag? Maar volle kalender is niet evident natuurlijk.

Conclusies:
1. Best lotje trekken, dit jaar de winnaar rijden, volgend jaar de verliezer
2. De verliezers worden diegenen die niet uit hun bed geraken (waarvoor ik jammer genoeg de zondag wel eens een risicopatiënt durf te zijn).

Ciao
Last edited by Don Cortisoni on Sat 18 Oct 2008 00:38, edited 2 times in total.
kinse
Mountainbiker

Post by kinse »

simpele keuze voor mij, ik kan maar in de namiddag en ga dus naar oostrozebeke

maar ik wil zeker nog eens een tocht uit de streek van ruddervoorde doen, nadat ik vorig jaar in veldegem mijn enorm geamuseerd heb :-)
Post Reply