wie van jullie heeft een hond?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Whot? Keep ya foeking hand of me boss's bike dude! :evil:

Image
pEtErN
Mountainbiker

Post by pEtErN »

Heb er nog geen, maar voorzien na de verbouwingen...zal zo eind 2009 zijn...

een Tsjechoslowaakse wolfhond. :bounce: kan eigenlijk al nimeer wachten maja.... :roll: :drunk:

Een vraagje, is iemand die regelmatig met zen hond gaat baiken...en zoja valt het wa mee? :-)

Grts

P.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Met mijn vorige hond(deze valt mensen aan) deed ik dat, is mss wel prettig voor efkens, maar hoe dan ook moet je altijd een oog op je dier houden, voor hem is het wel een prettige off roadtraining.
Ik denk dat kleine rassen meer geschikt zijn voor zo'n dingen dan wat jij wil hebben trouwens, een vriend van me heeft zo'n koppel en die zie'k geen 40km tegen 25per uur lopen.
Onze Belgische bossen zijn te overbevolkt(=wij zij te onverdraagzaam) om zoiets te doen eigenlijk, er zal altijd wel iemand van zijne nestel maken omdat je hond losloopt(en aan een koordje gaat off road niet goed gaan).
SoundLeSs
Mountainbiker
Location: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra

Post by SoundLeSs »

pEtErN wrote:Heb er nog geen, maar voorzien na de verbouwingen...zal zo eind 2009 zijn...

een Tsjechoslowaakse wolfhond. :bounce: kan eigenlijk al nimeer wachten maja.... :roll: :drunk:

Een vraagje, is iemand die regelmatig met zen hond gaat baiken...en zoja valt het wa mee? :-)

Grts

P.
Voor wolfshonden heb je normaal een speciale vergunning nodig...
pEtErN
Mountainbiker

Post by pEtErN »

De reacties die had ik al kunne denken, mensen gaan daar steeds commentaar op hebben. Eigenlijk is dit wel spijtig dat mensen nog zo weinig kunnen verdragen, zou zelfs goed zijn voor baasje en hond. =D> maar onderschat de uithouding van deze beesten niet. kunnen tot 100 km lopen(mss wel niet tege 25km/u :drunk: )... das een pak meer dan ik :lol: :P
Ik denk dat ik het eens zal moeten testen...maar da gaat nog even duren... :(

Grts

P.
pEtErN
Mountainbiker

Post by pEtErN »

SoundLeSs wrote:
pEtErN wrote:Heb er nog geen, maar voorzien na de verbouwingen...zal zo eind 2009 zijn...

Grts

P.
Een vergunning is een groot woord, je hebt wel een certificaat nodig van de F.C.I
Voor de rest heb ik van mensen die zo'n honden hebben dat ze een vergunning nodig hebben....
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Grts

P.
Traag en voorzichtig opbouwen als je dat van plan bent, en op niet te jonge leeftijd mee beginnen. Snelgroeiende rassen hun pezen en kruisbanden van de knie raken snel overbelast wat tot afscheuren van de kruisbanden en dus een operatie kan leiden, dit heb ik zelf bij mijn vorig beestje ondervonden. #-o :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

pEtErN wrote:
SoundLeSs wrote:
pEtErN wrote:
Een vergunning is een groot woord, je hebt wel een certificaat nodig van de F.C.I
Wat voor vergunning??
Zou je zoiets ook nodig hebben voor een "Saarloos Wolfshond"? Want da's zoa mijn favoriete ras.
Treg
Mountainbiker

Post by Treg »

pEtErN wrote:De reacties die had ik al kunne denken, mensen gaan daar steeds commentaar op hebben. Eigenlijk is dit wel spijtig dat mensen nog zo weinig kunnen verdragen...
P.
Njah... denk dat mijn vriendin daar ook zo haar eigen gedacht over heeft nadat ze aan meer dan 30km/h tegen de stenen is gegaan bij een noodstop voor een hond die vantussen de fietsende baasjes voor haar voorwiel sprong. De kapotte helm is reeds vervangen, de schaafwonde van haar kaak is ondertussen mooi genezen maar het litteken op haar kin is niet bepaald sierlijk te noemen... :-?
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

kawa wrote:
pEtErN wrote:
SoundLeSs wrote: Voor wolfshonden heb je normaal een speciale vergunning nodig...
Wat voor vergunning??
Zou je zoiets ook nodig hebben voor een "Saarloos Wolfshond"? Want da's zoa mijn favoriete ras.
Niks van aantrekken kawa, als je je pup bij een erkend raskweker koopt, (wat ik toch aanneem) zorgt die sowieso voor alle benodigde paperassen.
En wat die speciale vergunning voor wolfshonden betreft, klasseer dat maar onder de "broodje aap" verhalen. :wink:
Post Reply