Zingem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
FastFreddy272
Mountainbiker
Location: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010

Post by FastFreddy272 »

sjors wrote:
STUKA wrote:Opgelet aan wie de groene lus rijdt! Ongeveer halverwege moet je rechtsaf een grindweg inslaan ( Weistraat, aan huisnummer 37 ).
Iemand heeft daar een bordje neergeplant 'PRIVATE WEG'. :evil: Waarschijnlijk een éénmansactie van een buurtbewoner die wandelaars en fietsers niet gunstig gezind is. Dat bordje staat daar dus niets te doen. [-X Als je daar passeert, en er loopt er ene van zijn teelballen te maken, negeren en gewoon verder rijden ; je doet immers niets illegaal.
Dat staat daar al een paar weken, ongeveer 2km voorbij de brug. Passeer dat bijna wekelijks maar heb daar nog nooit iemand gezien aan dat huis (rechts). 'tis zoals ge zegt, niets van aantrekken, -openbareweg-
Ik ken de situatie daar een beetje.
Die grindweg die je daar omhoog moet is inderdaad grotendeels privé en is eigendom van de boerderij die je zou bereiken mocht je aan het volgende pijltje rechtdoor rijden.
Het bord is dus waarschijnlijk van de eigenaar van die boerderij.
Van die weg is er echter één meter "openbaar" (Erfdienstbaarheid).
Het is de rechtse meter geloof ik en als ik het mij goed herinner staat dat bord dan ook links.
Het bord is volgens mij dus niet voor wandelaars/fietsers bedoeld, maar eerder voor wagens die er zouden parkeren en dergelijke.

Maw : Negeren en doorrijden
driesmuylle
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 12 / Trek 8500 08 / Specialized Tarmac 09

Post by driesmuylle »

vandaag de groene route gereden in Zingem. Zoals ik het lees had ik beter de blauwe route gedaan. Uitpijling was zeker ok, hoewel de bordjes soms maar nipt voor de splitsing staan. De route zelf is zo'n 20 % offroad, schat ik. Naar mijn mening totaal niet interessant en zeker niet uitdagend. Volgende maal de blauwe route dus :P
stofke2
Mountainbiker

Post by stofke2 »

na meer dan 10 jaar terug begonnen met de mtb
en dit als eerste rit gedaan ,is toch aan mijn achterdeur
mooi ritje,en best zwaar op de offroad stukken met de regen van de voorbije dagen
Iron Man
Mountainbiker

Post by Iron Man »

nog iemand de route gereden?
Post Reply