Hallo,
Ik heb een probleem en hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken en met een oplossing komen. Ziehier mijn probleem.
Sinds kort heb ik een nieuwe MTB met uiteraard nieuwe wielen en schijfremmen (Formula Oro K24); ik koop iets later een tweede setje wielen + nieuwe schijven. Na monteren van mijn schijven op mijn wielen wil ik mijn nieuwe wielen monteren maar merk ik al direct dat mijn schijf vooraan geweldig sleept. Nadien heb ik geprobeerd met rondellekes om de schijf iets meer naar het midden te brengen, maar dit gaf ook geen beterschap. Nu vraag ik mij af hoe ik dit kan oplossen; de klauw verzetten lijkt mij geen goede oplossing omdat ik dan in de problemen kom met mijn eerste set wielen die ik ook nog gebruik.
Alle raad en tips zijn welkom. Merci
Probleem schijven na veranderen wiel
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Het kan zijn dat je wielen een paar tiende mm verschillen. Dat is al genoeg om bij een schijfrem te slepen. Bij v-brake wielen komt dit ook voor, bv een bredere velg, maar dan is de rem makkelijker te regelen.
Het enige wat je kan doen is proberen te spellen met rondelen. Je hebt hier heel dunne varianten in van 0,2 mm tot ... Dus niet zomaar gewone rondelen maar specifiek voor schrijfremmen.
Het enige wat je kan doen is proberen te spellen met rondelen. Je hebt hier heel dunne varianten in van 0,2 mm tot ... Dus niet zomaar gewone rondelen maar specifiek voor schrijfremmen.
-
The Orb
- Mountainbiker
Je moet het zo bekijken, eenmaal je met rondellen het tweede paar wielen hebt afgesteld op je remklauwen, dien je er niet meer aan te veranderen. Ik weet uit ervaren dat dit zoeken is en spelen met verschillende diktes van rondellen, maar tis dat of iedere keer je remklauwen uitlijnen.
Je hebt trouwens al rondellen van 0.05mm (heb ik wel zelf laten draaien) en zelfs dat kan al serieus verschil maken!
Je hebt trouwens al rondellen van 0.05mm (heb ik wel zelf laten draaien) en zelfs dat kan al serieus verschil maken!