strandrace OOSTENDE : 19 oktober 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
berendrieske
Mountainbiker

Post by berendrieske »

robin wrote:
The Raceface wrote:Van die bandendruk, ik zou zeggen dat je zelf aanvoelen met welke druk je het gemakkelijkst kan rijden en goed vooruit komt. Er zijn er die zeggen 2,5 bar of zelfs minder. Maar mijn principe is, neem druk waarmee je gemakkelijk kan rijden
2,5 bar is veel teveel,

ik weeg 80kg en rij met een druk van minder dan 2,0 bar,

meestal ergens rond 1,8 -1,9 bar
hier 1.5 bar, kunt er uw duim serieus induwen
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

Mijn Beachrace Oostende is gisteren int water gevallen.

Zondag gestart voor veldrit te Bevere-Oudenaarde waar ik normaal gezien 2e zou geëindigd zijn.

Twee ronden voor eind echter gedaan met de fun :-? Over 2e brugje (waar we al 5x hadden overgereden) slipte mijn voorwiel waardoor ik ten val kwam.
Met 100 naar spoed Oudenaarde. Relaas open wonde tot op het bot, 20 draadjes onder- en dito draadjes bovenhuids. Alles komt in orde doch juist aan knieplooi dus zal even duren vooraleer hersteld :evil:

Aan allen veel suc6 en hopelijk tot op de volgende Beachrace te Bredene [-o<
Nesten
Mountainbiker
Location: Cannondale Rush 600 black - lefty vork - upgrade SRAM X.0

Post by Nesten »

Ik lees hier bandendruk van 2 bar en zelfs minder. Is dit niet wat gevaarlijk gezien het parcours? Ik schat toch dat het grootste deel van het parcours zich over het 'harde strand' uitstrekt. Daar heb je toch meer voordeel van wat extra bandendruk zodat dit goed 'bolt'.

Ik reed altijd in Oostduinkerke en De Panne met bandendruk van ongeveer 2,5 bar en ik kon toch redelijk vlot door het mulle zand biken waar het te doen was. Ik rij met Super Moto's van Schwalbe zondag, want ik heb daar het meeste vertrouwen mee (toch als het niet te veel geregend heeft).

Graag jullie bandendruk aub.
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Zijn dat hier mijn gedachten maar ik vind dat er toch zeer weinig deelnemers (voorinschrijvingen) zijn voor deze marathon.

Is hier een reden voor?
Nesten
Mountainbiker
Location: Cannondale Rush 600 black - lefty vork - upgrade SRAM X.0

Post by Nesten »

pearl jam wrote:Zijn dat hier mijn gedachten maar ik vind dat er toch zeer weinig deelnemers (voorinschrijvingen) zijn voor deze marathon.

Is hier een reden voor?
Ik heb me vorige week al ingeschreven, maar tot op heden valt ook mijn naam niet af te lezen bij de vooringeschrevenen op internet. Misschien wachten, net zoals ik, velen tot de laatste week of laatste dagen om hun in te schrijven? Ik verwacht nogal een groot deelnemersveld ...
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Nesten wrote:
pearl jam wrote:Zijn dat hier mijn gedachten maar ik vind dat er toch zeer weinig deelnemers (voorinschrijvingen) zijn voor deze marathon.

Is hier een reden voor?
Ik heb me vorige week al ingeschreven, maar tot op heden valt ook mijn naam niet af te lezen bij de vooringeschrevenen op internet. Misschien wachten, net zoals ik, velen tot de laatste week of laatste dagen om hun in te schrijven? Ik verwacht nogal een groot deelnemersveld ...
Zopas nog eens gekeken en ik dacht dat er maar 279 bikers ingeschreven waren voor de 70km en 70 bikers voor de kleine afstand.

Ik had toch zeker het dubbele verwacht.
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

Er is daar altijd veel volk voor daginschrijvingen, ik verwacht toch zeker 500man.
En van die bandendruk, 2.5bar is not done op een mtb, ik gebruik dat toch allessinds niet, maximum 2 bar (ik weeg 72).
Ik rijd met schwalbe super moto's, met binnenband, 2bar vanachter, en iets minder vanvoor.
En van "hoe meer druk hoe minder rolweerstand" klopt niet, toch niet altijd. Moet je wat artikeltjes over lezen, er is daar al veel over gezegd.
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

beste is gewoon proberen op het strand
door los zand geraakte ik het gemakkelijkste op 1bar maar dan rijd dat niet meer op het hard strand
ik reed op 1.6bar a1.8bar
dat was voor mij ideaal
hopelijk is het voor diegene die de 70km doen geen zo een weer als vorig jaar
Kanimanilski
Mountainbiker

Post by Kanimanilski »

Ik heb me ook vorige week ingeschreven maar ik sta ook nog niet in de lijst (betaling nog niet ontvangen blijkbaar).

Zullen er nog wel een paar zo zijn vermoedelijk waardoor de lijsten kleiner zijn.
ijsboerken
Mountainbiker

Post by ijsboerken »

Over 2e brugje (waar we al 5x hadden overgereden) slipte mijn voorwiel waardoor ik ten val kwam.
@Knurrebikers lady : komt me bekend voor - alleen lag ik toen op de brug zonder veel erg en mijn MTB in de gracht onder mij...
Beterschap !

Wat de bandendruk betreft ben ik al jaren de "odd-one-out", ik heb wel geen manometer op mijn voetpomp om het precies te meten, maar ik vermoed dat ik meestal strandraces met 4à5 bar druk rij.
Bolt goed op het hard zand, nog nooit lek gereden (hout vasthouden) en op snelheid kom je toch nog een eind op het mul zand.

Mocht ik binnen de top 20 eindigen volgende zondag bij de 34km, dan is dat alvast mijn geheim wapen. Word ik geklopt door Feysie voor de voorlaatste plaats dan kan ik het nog altijd wijten aan de bandendruk...

Zijn de deelnemers aan de 34km eigenlijk te onderscheiden aan een andere nummerplaat of starten we in een aparte box ?
Post Reply