No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Op Stan velgen heb je niet noodzakelijk die rimstrip nodig, op andere velgen WEL!!!

Het lukt wel anders, maar die rimstrip zorgt er juist voor dat ge uwen band er NIET afrijdt!!!

Of ge uwe band laat burpen of van de velg rijdt, heeft nix met het soort vloeistof te maken, eerder met het soort bar ends dat je hebt. :roll:

Ik heb hier ergens al eens gepost hoe je zelf een tube kunt maken, dan rijd je zelfs ne volledig platte band niet meer van de velg.
malle eppi
Mountainbiker

Post by malle eppi »

Vandaag geprobeerd om mountain kings supersonic op m'n nieuwe ztr velgen te leggen met Stan's melk.
Ben niet verder geraakt dan de band 'proberen' op te pompen met de voetpomp ! ( was wel een goede armtraining :-D )
Vrees dat ik op zoek moet naar een compresseurke vooraleer ik een tweede poging start. Hopelijk gaat het daarmee wel. [-o<
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

malle eppi wrote:Vandaag geprobeerd om mountain kings supersonic op m'n nieuwe ztr velgen te leggen met Stan's melk.
Ben niet verder geraakt dan de band 'proberen' op te pompen met de voetpomp ! ( was wel een goede armtraining :-D )
Vrees dat ik op zoek moet naar een compresseurke vooraleer ik een tweede poging start. Hopelijk gaat het daarmee wel. [-o<
Heb je ze eerst met biba laten 'zetten'?
Dan aan één zijde band loshalen en biba eruit.
Door de latex resten van je vorige poging zal die ene zijde wel blijven plakken.
Vervolgens véél zeepsop gebruiken en mits ventielkern verwijderen kan het mss lukken met de voetpomp.
Compressor is wel makkelijkst.
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Dickie wrote:
malle eppi wrote:Vandaag geprobeerd om mountain kings supersonic op m'n nieuwe ztr velgen te leggen met Stan's melk.
Heb je ze eerst met biba laten 'zetten'?
Dan aan één zijde band loshalen en biba eruit.
Door de latex resten van je vorige poging zal die ene zijde wel blijven plakken.
Vervolgens véél zeepsop gebruiken en mits ventielkern verwijderen kan het mss lukken met de voetpomp.
Compressor is wel makkelijkst.
Het gebruik met een biba is inderdaad een aanrader, ik doe het altijd zo, en daana gewoon op pompen met een voetpomp.
malle eppi
Mountainbiker

Post by malle eppi »

Heb er ook aan gedacht om die ventielkern te verwijderen maar durfde niet goed omdat ik zo'n tooltje ( core remover ) niet had.
Wou het ding niet naar de kl*ten helpen met een tang aangezien ik niet direct de meest technisch aangelegde kerel ben! ( heb trouwens ook geen reserve ventiel )

Misschien dat ik wel te weinig zeepsop heb gebruikt want ik heb de band eerst laten 'klakken' met een binnenband en dan voorzichtig verwijdert.

Na een tijd heb ik het gewoon opgegeven met de overtuiging dat het een moeilijk bandje was.
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

malle eppi wrote:Heb er ook aan gedacht om die ventielkern te verwijderen maar durfde niet goed omdat ik zo'n tooltje ( core remover ) niet had.
Wou het ding niet naar de kl*ten helpen met een tang aangezien ik niet direct de meest technisch aangelegde kerel ben! ( heb trouwens ook geen reserve ventiel )

Misschien dat ik wel te weinig zeepsop heb gebruikt want ik heb de band eerst laten 'klakken' met een binnenband en dan voorzichtig verwijdert.

Na een tijd heb ik het gewoon opgegeven met de overtuiging dat het een moeilijk bandje was.
Je moet de biba wel een paar dagen laten zitten, zodat de band zich goed kan zetten.
JorisFRST
Mountainbiker

Post by JorisFRST »

Is dat te doen met Mavic Crossride wielen ?

heb verleden week ik een nagel gereden en dacht terug aan dit topic.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

ikzelf rij met ZTR Olympic velgen, Hutchinson Tubeless ready banden en NoTubes vloeistof.

Dit jaar niet (ttz geen enkele keer) plat gereden. Wel twee of drie keer moeten stoppen om lucht bij te pompen. Maar dan betreft het wel parkoersen als de roc d'azur of Olne-Spa-Olne. Soms durft bij te veel geweld er dan al wel eens een "zuchtje lucht" te verdwijnen.

Ik doe wel wat dreft (of eventueel zelfs een alternatief Aldi Product) aan de zijkant van de banden, schijnt een beetje te helpen tegen dergelijke zuchtjes lucht.

FWIW.
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

idem maar dan met compressor, ik heb maar een schwalbe gelegd.......

ook de truk met de biba gedaan, maar dat hielp echt niet.

Met Schwalbe, geen enkel gesukkel
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

't Is inderdaad verschillend van merk tot merk. Racing Ralph kreeg ik hard op de velg na een paar keer pompen (RR - Mavic 819 - Notubes), de Larssen TT 1.9 was er niet op te krijgen. Met compresseur was dat iets van enkele seconden.
Ik rij sinds de zomer met de combinatie Schwalbe NN of RR vooraan en achteraan Maxis Larssen TT met Mavic 819 en Notubes. Nooit lek gereden, band is er nooit afgesprongen. Zoals Iegenie al eens ergens schreef, ik heb ook de indruk dat er af en toe (op passages met veel steen en rotsen) er wel eens wat lucht ontsnapt. (uit mijn band) Binnen enkele weekjes overschakelen naar ZTR Olympics (mss Race), 'k ben benieuwd.
Post Reply