12/10/2008 MOL-MILLEGEM

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Mooi toerke.

Laat vertrokken (verkeerd adres ingegeven in de GPS met wat zoekwerk tot gevolg, al een geluk dat er wegwijzers stonden)
De 70 km gedaan.
Veel singeltracks, draaien, keren, hobbel op en af. Leuk.
Weinig modder, er was overal makkelijk door te geraken of rond te rijden.

In het laatste derde een beetje veel asfalt, maar daar gaan we niet moeilijk over doen. Mijn vat was trouwens af, de conditie is er wel maar de beentjes hebben nog wat training nodig.

Prima bepijling.

Erg goede bevoorrading, aan de eerste heb ik me zelfs wat overeten :oops:

De afspuitstand was weer met hoge drukreinigers, niet aan mijn bike [-X
tweety
Mountainbiker

Post by tweety »

Hier wordt echt zeer veel over de GEM SNELHEID gelogen ofwel klopt mijn tellertje niet.
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

70 km gedaan met Hemd, hadden er uiteindelijk ruim 75, maar dat was ons eigen schuld.
Rond km 45 paar pijlen achter mekaar gemist en telkens moeten terugkeren.
Het was zoals verwacht een heel fijn tochtje, singletracks à go-go, paar leuke bultjes om op te rijden en een leuk bike-sfeertje.
Ik ben na dik 40 km wel een paar keer serieus mezelf tegen gekomen, compleet stilvallen en precies aan het rijden met een ploeg achter mijn fiets :-?
Maar ik had vandaag een fantastische bike-maat aan Hemd =D> =D>
Hij sleurde me er telkens weer door, gaf me wat eten en vooral veel morele steun.
Uiteindelijk nog een redelijk gemiddelde van 22.91 gehaald.
Toen ik het zo moeilijk had, hebben trouwens nog verscheidene bikers me een hart onder de riem gestoken, waarvoor dank!
Chapeau weerom aan de organisatoren, na een puike zomer TT, een zo mogelijk nog betere winter TT
=D> =D>
Het parcours leek idd verdacht veel op die vd zomertocht, maar ik rijd graag 2 keer per jaar een identieke tocht, als die zo goed is als deze.
Tot volgend jaar (2x) :P
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Normaal gezien was er volledige rust gepland in de maand oktober, maar kon het aanbod van Verellen toch niet weigeren, zeker met dit zomerweertje(alhoewel ik de zon niet gezien heb tijdens de tocht).
Dus de pedalen wat stilgehouden en genieten van de mooie natuur. Af en toe het kodakske bovenhalen. Kortom ik heb er geen spijt van dat ik toch gestart ben. Weinig volk gezien op die afstand. Het ging nog redelijk aangezien ik nu een 2 a 3 weken stil lig.
Ik heb zelf even zwarte sneeuw gezien in de laatste kilometer (no kidding). Mijnheer had al mijn sportkoeken opgefret :lol: .
Ineens krijg ik daar een hongerklopke. Maar ik had nog een gelleke verstopt.
kokomo
Mountainbiker

Post by kokomo »

mooie rit, goede organisatie wel is het licht redelijk laat aan gegaan !
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

tweety wrote:Hier wordt echt zeer veel over de GEM SNELHEID gelogen ofwel klopt mijn tellertje niet.
Lijken mij toch niet heel erg overdreven, op die van 27 na...

Andere, 20-24, lijken mij normaal voor deze "snelwegtocht"

Mooie stukken in deze tocht, al moet ik mijn medebikers gelijk geven, er zaten toch teveel saaie en verharde stukken in.
rocki
Mountainbiker

Post by rocki »

pvandebe wrote:
Niks duurrit. Van bij 't begin een redelijke gelijke gevonden (ne gast met ne cube en een blauw vestje) en daarmee (of daarachter...) ook héél strak gereden. Redelijk snel waren we aan 't vlammen en raapten alles op wat er maar te rapen viel.
ah zo, nu weet ik ook wie pvandebe is

idd mooie rit (buiten het laatste saaie deel)
het haasje-over was leuk
op de dijk heb je inderdaad goed doorgetrokken
heb op de 2e bevoorrading een beetje meer druk in mijn banden gestoken want buiten het bos moest ik soms toch redelijk stoempen om mee te kunnen

@G-m@n: da frameke van jou... zalig
KoRn
Mountainbiker

Post by KoRn »

Lekker tochtje, we waren van plan om de 63 te rijden maar wegens tijdgebrek hebben we voor 48 gekozen, en inderdaad behoorlijk veel asfalt in het laatste stuk, wat een beetje een vertekend beeld geeft van het gemiddelde, 22/uur voor het asfalt en 22.7 na de hele rit, wel een paar keer opgejaagd, op de weg komen ze langs u door gevlamd en nog vlak voor u de bos induiken en als ze een steentje op hun weg vinden vallen ze stil #-o , een beetje zelfkennis is niet slecht jongens, ik ben zeketr geen geoefende en snelle biker maar ik weet wel dat ik over een steentje of een wortel kan rijden
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

tweety wrote:Hier wordt echt zeer veel over de GEM SNELHEID gelogen ofwel klopt mijn tellertje niet.
pfff, daar lees ik al over hoor. Als ik me maar geamuseerd heb.

En zoals eerder hier al uitvoerig geschreven : part 1 : toppie.
Laatste stukken : saai.

Ik lees hier ook dat er "gelukkig" wegwijzers naar de startplaatst stonden. Wij hadden "gelukkig" n'n goeien gps, want die wegwijzers hebben wij nergens zien staan.
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

tweety schreef:
Hier wordt echt zeer veel over de GEM SNELHEID gelogen ofwel klopt mijn tellertje niet.
En toch...in het eerste gedeelte hielden wij een retestrak tempo aan en toch werden wij nog een paar keer voorbij gevlogen (soms door ongelofelijke patsers zoals Hemd al aangaf)... :evil:
Het was zoals al gezegd een snelle omloop, dus ik twijfel toch niet zozeer aan die gemiddeldes eigenlijk, idd tenzij die 27...
Als je liegt over je gemiddelde, kloot je toch vooral jezelf vind ik.
Wat de rest doet interesseert me eigenlijk niet echt, maar het geeft soms toch een mooi beeld om je eigen prestaties te toetsen aan die van je medebikers.

Over mooie beelden gesproken, Hemd, wanneer komen die heroïsche plaatjes die je van mij geschoten hebt op de site? :lol: :lol: :lol:
Als je verval en zwanezang graag op een treffende wijze uitgebeeld wilt zien, check dan die foto's... :-?

Die experimentele folk groep waar Hanne destijds voor gevraagd werd, was meer een electro-projectje met aan het hoofd geen café-baas maar een verpleger van Pellenberg...
Han wist de naam ook niet meer, ze ging het eens navragen, ze wist nog wel dat die altijd in latex optraden (...) en in de underground scene van Leuven speelden.
Mijn geheugen is niet meer zo precies als vroeger precies... :oops:
Post Reply