12/10/08 Lummen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
daniels bart
Mountainbiker

Post by daniels bart »

Supernaut wrote:Op de 62km vond ik daar toch teveel asfalt inzitten .
De bevoorradingen waren dik in orde .
Voor de 62 km was er mischien te veel asfalt om naar Meldert te rijden maar heb je toch ook mooie beklimmingen en single tracks in de plaats gekregen . Zolas juist voor de 2 e bevoorrading

Maar we zullen volgend jaar proberen er rekening mee te houden .
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Toerke dik in orde.
Wij waren met 15 afgezakt vanuit Westerlo.
Een echte oranje TGV van mtb Westel.
Zoals steeds, mooi bij elkaar gebleven tot de bevoorrading,
nadien alle remmen los.
Dat bordje 5km was niet zo leuk, dacht al dat ik dichter bij de finish zat :-) Met andere woorden; 't licht nog wat zien uitgaan door enkele tussensprintjes.
maar ja, daar wordt je groot van zeker.
M'n polsen doen wel pijn nu, zal van al dat draaien en keren zijn zeker?
Heel mooie organisatie. We hebben even getwijfeld om naar Genk te gaan, maar uiteindelijk hebben we bijna in Genk gereden :-)
Wij komen volgend jaar terug!
sjappie
Mountainbiker

19/10/O2008 - NANDRIN-FRAINEUX

Post by sjappie »

Iemand ervaring met deze tocht? Een aanrader?

Oeps foutje
Last edited by sjappie on Sun 12 Oct 2008 20:02, edited 1 time in total.
sjappie
Mountainbiker

19/10/O2008 - NANDRIN-FRAINEUX

Post by sjappie »

Iemand ervaring met deze tocht? Een aanrader?
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

tripper wrote:yep en de gene die omhoog rijden zijn ook gewone mensen.wij hebben echter geen problemen met voorbijsteken gewoon effe zeggen (niet roepen of tieren) aan welke kant je ze gaat inhalen . enkel bij korte stijle hellingen zijn er altijd die hunne bike lekker breed maken zodat iedereen moet afstappen. maar toch niet vergeten het is geen wedstrijd volgende keer een uurtje later vertrekken dan heb je minder problemen met de drukte.
effe de gegevens 42.50 km 19.65 avs
voor 2 oude putratten niet slecht.
Ik ben altijd zeer netjes in het voorbijsteken en probeer niemand te hinderen. Ik begrijp ook volkomen als iemand een klimmetje niet opraakt en hier heb ik ook geen problemen mee. Indien ik kan probeer ik een alternatieve route te zoeken of zet ik even een voetje aan de grond.

Maar als je op voorhand niet schakelt, al aan het klungelen bent en na 10 cm het al opgeeft en daarna niet even de moeite doet om opzij te gaan... daar heb ik serieuze problemen mee. Het inderdaad geen wedstrijd maar ik wil wel fietsen, anders neem ik aan een wandeltocht deel.
spooky wrote:We hebben even getwijfeld om naar Genk te gaan, maar uiteindelijk hebben we bijna in Genk gereden :-)
Wij komen volgend jaar terug!
Goed dat je dat niet gedaan hebt in Genk zou je de vast mountainbike route voorgeschoteld hebben gekregen. Als je niet van het pad afwijkt is het een triestige tocht.
pctunner01
Mountainbiker

Post by pctunner01 »

ik ehb de 43km maar gereden ik stond op en voelde dat nie ging maar toch de 43 afgevlogen met mijn broer ben dnek paar vant formum tegen gekomen iemand met cube ltd ne mat grijs dacht ik moutinbike outfit aan .jullie zullen me ook wel hebben gezien :-D
Guke
Mountainbiker

Post by Guke »

Zalige tocht wou de 62 doen maar de 30km van gisteren waren teveel de 41km uitgereden tegen een goed tempo . Vond het alleen wat te druk en op de singeltraks moeilijk voorbij steken en deftig gewacht tot er ruimte was.
Hij staat ook al genoteerd voor volgend jaar :lol: .
Alleen 1 zwaar minpunt en dat was dat er geen bewaakte fietsenstalling aan de start was voorzien. Ik ben afgekomen in mijn eentje en dan moet je je fiets alleen laten staan om in te schrijven en tja liever niet als hier dus iets aan gedaan kan worden is het af .
pctunner01
Mountainbiker

Post by pctunner01 »

heb mijne ook zo laten staan
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

Guke wrote:Alleen 1 zwaar minpunt en dat was dat er geen bewaakte fietsenstalling aan de start was voorzien. Ik ben afgekomen in mijn eentje en dan moet je je fiets alleen laten staan om in te schrijven en tja liever niet als hier dus iets aan gedaan kan worden is het af .
Aan de start stonden de hekken er al, weet niet als er toen al bewaking voorzien was. Na de tocht rond half 12, toen we gingen douche, was er wel degelijk bewaking voorzien ze werkte met roos/paarse nummertje.
daniels bart
Mountainbiker

Post by daniels bart »

Bobbie wrote:
Fozzie wrote:Heel schoon toerke.

Enig minpuntje was misschien de inschrijving: er was nogal wat onduidelijkheid over de 2 papiertjes??? Wij hebben maar ééntje ingevuld.

Voor de rest alles dik in orde. =D> =D> =D>
Blijkbaar gaat het slecht bij WBV en moeten ze aan extra leden komen. Ik had geen zin om 2 keer aan te schuiven. Gewoon betalen en vertrekken, heb al 25 vergunningen.

De toertocht was zeer mooi, enkele mooie singeltracks. Enkel de opstroppingen zijn zeer jammer, een klein stukje niet kunnen doen in de losse zand omdat iemand het nodig vond de bomen te snoeien. De meeste hebben altijd opmerkingen hoe dat ze voorbij gestoken worden, maar als je niet boven raakt op een heuveltje blijf dan aub niet in het minnden van het pad lopen. Niet iedereen moet afstappen op een heuveltje, er zijn mensen die graag omhoog rijden!
Wij hebben ook gezien dat het een hele papierwinkel was voor WBV met de inschrijvingen . Er moesten te veel papiertjes ingevuld worden en gescand en wat nog allemaal .
Wij waren zelf ook niet op de hoogte dat het zo traag ging vooruit gaan . Blijkbaar zijn ze bij WBV (nog )niet gewoon van MTB tochten te organiseren met zoveel deelnemers .Iedereen wil tenslotte zo snel mogelijk beginnen biken dus moet er eerst geen rompslomp van papieren zijn .
Bij deze onze verontschuldigingen en we proberen er volgend jaar iets op te vinden dat dit weer wat vlotter gaat .

Nogmaals bedankt voor de talrijke opkomst en tot volgend jaar .
Post Reply