12/10/08 Waregem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- den wakkere bakker gits
- Mountainbiker
- Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Post by den wakkere bakker gits »
Zulle daar zijn tegen 8u10 a 8u20tobi wrote:Clubtenue, ben benieuwdden wakkere bakker gits wrote:zal ook aanwezig zijn met mtbteam de grysperre voorlopg wel maar met 2maar wel in nieuwen clubtenue
Grtz
-
bostrippertje
- Mountainbiker
waregem
Post by bostrippertje »
kmoet forfait geven vr morgen
vergeten dak op de beurs moet staan..
tamusement!!
vergeten dak op de beurs moet staan..
tamusement!!
deze morgen naar Waregem afgezakt. Om 8u gestart met 4 man en we zouden gezien tijdsgebrek de twee eerste lusjes overslaan en daarna de 61 volledig volgen. Alles begon goed en 't was leeuk rijden tot aan de eerste bevoorrading. Omdat we de 61 volgden was pas 9km verder al de 2e bevoorrading. Alles goed verzorgd en vriendelijke mensen wat ook niet overal zo is tegenwoordig. Maar daarna zijn we qua parcours toch op onze honger blijven zitten. Ik schat zowat 20% offroad en 80% verhard, als we de paadjes met grasdallen dan nog als offroad meerekenen.
Voor het grootste deel van dedeelnemers zal dat waarschijnlijk zwaar genoeg geweest zijn, maar een mountainbiketocht moet toch geen wegrit zijn? Een tip voor de anders degelijke organisatie, kort de afstand in en zorg voor groter mountainbikegehalte. Wat voor zin heeft het om tot Nokere en Kruishoutem te rijden als daar niets offroad ingestoken wordt.
De organisatie kiest duidelijk voor een groot aantal deelnemers (kassa kassa...) ten koste van een mooi parcours. 4€ inschrijving vond ik dan ook te veel, zeker voor leden van een of andere wielerbond die reeds verzekerd zijn. Onderscheid in inschrijvingsprijs zou wenselijk zijn.
Anderen zullen er waarschijnlijk een andere mening op na houden, maar voor mij was dit de eerste en de laatse deelname.
Toch bedankt voor de inspanning en de organisatie.
Oh ja vraag volgende keer 5e zodat ze het water voor te douchen niet moeten besparen...
Voor het grootste deel van dedeelnemers zal dat waarschijnlijk zwaar genoeg geweest zijn, maar een mountainbiketocht moet toch geen wegrit zijn? Een tip voor de anders degelijke organisatie, kort de afstand in en zorg voor groter mountainbikegehalte. Wat voor zin heeft het om tot Nokere en Kruishoutem te rijden als daar niets offroad ingestoken wordt.
De organisatie kiest duidelijk voor een groot aantal deelnemers (kassa kassa...) ten koste van een mooi parcours. 4€ inschrijving vond ik dan ook te veel, zeker voor leden van een of andere wielerbond die reeds verzekerd zijn. Onderscheid in inschrijvingsprijs zou wenselijk zijn.
Anderen zullen er waarschijnlijk een andere mening op na houden, maar voor mij was dit de eerste en de laatse deelname.
Toch bedankt voor de inspanning en de organisatie.
Oh ja vraag volgende keer 5e zodat ze het water voor te douchen niet moeten besparen...
- Herder Timmy
- Mountainbiker
Post by Herder Timmy »
Terug van waregem met een al bij al tevreden gevoel. @ hierboven : ik vrees dat er qua offroad niet heel veel meer uit te halen valt, als je de streek beetje kent weet je dit op voorhand. Inschrijvingsprijs is mss , gezien te toch niet super grote bevoorrading, een €'tje teveel.
Veel volk gezien vandaag maar op het extra lusje van de 67 km .... bijna niemand , ook de 61km was niet druk bevolkt terwijl er op de kortere afstande file was
Bij aankomst goeie afspuit + soepje
en nog een hot-dog da moet ni meer zijn
Wrs tot volgend jaar
Veel volk gezien vandaag maar op het extra lusje van de 67 km .... bijna niemand , ook de 61km was niet druk bevolkt terwijl er op de kortere afstande file was
Bij aankomst goeie afspuit + soepje
Wrs tot volgend jaar
Ik vond de rit dus wel goe
- 68km genoten van een afwisselend parcours: veel bos, wa hoogtemeters, kerkpaadjes en hier 'n daar een singletrackje
* de asfaltstukken vlogen te snel voorbij om te beseffen dat het offroad gehalte soms laag was
* slechts 1 baggerstrook (naast maisveld met diepe traktorsporen) die er niet in moest, peis niet dat er daar veel hebben gereden
- goeie bevoorradingen (alsik rijpe banaan en wa sportdrank zie liggen ist vo mij al genoeg, meer is trop/luxe en overbodig)
- zeer lekkere soep (3 tassen
)
- lekkere hotdogs (2
)
- smaakvolle st-bernardus (...
)
- goeie afspuitstand
- lekker weertje
- goe gevlamd
desondanks de soms wa drukke bospaden, maja... er is altijd wel een passeermogelijkheid 
Juist jammer dat er geen duidelijke bepijling was richting inschrijving/parking... ofwel was dit compleet belemmerd door de dichte mist. Kheb zitten tsjoolen zonder gps en zonder kennis van Waregem
- 68km genoten van een afwisselend parcours: veel bos, wa hoogtemeters, kerkpaadjes en hier 'n daar een singletrackje
* de asfaltstukken vlogen te snel voorbij om te beseffen dat het offroad gehalte soms laag was
* slechts 1 baggerstrook (naast maisveld met diepe traktorsporen) die er niet in moest, peis niet dat er daar veel hebben gereden
- goeie bevoorradingen (alsik rijpe banaan en wa sportdrank zie liggen ist vo mij al genoeg, meer is trop/luxe en overbodig)
- zeer lekkere soep (3 tassen
- lekkere hotdogs (2
- smaakvolle st-bernardus (...
- goeie afspuitstand
- lekker weertje
- goe gevlamd
Juist jammer dat er geen duidelijke bepijling was richting inschrijving/parking... ofwel was dit compleet belemmerd door de dichte mist. Kheb zitten tsjoolen zonder gps en zonder kennis van Waregem
- señor cartero
- Mountainbiker
Post by señor cartero »
Ook de 68 km afgehaspeld!
Heel mooie tocht met veel bos (vooral privé bos)!
De kritiek vind ik hier onterecht!
Ik denk ook dat in deze streek het maximum offroad er werd uitgehaald!
Dit is hier de Ardennen nie hé... (De vlaamse versie misschien wel, maar de echte Ardennen...???)
Na Heestert gisteren (70 km + heen en terug van en naar huis = 87 km) zit het met deze tocht erbij (68 km + heen en terug naar huis 91 km) goed in de benen!
-Soep en hotdog waren welgekomen na de tocht!
Proficiat aan de uitstekende organisatie!
Tot volgend jaar!
Heel mooie tocht met veel bos (vooral privé bos)!
De kritiek vind ik hier onterecht!
Ik denk ook dat in deze streek het maximum offroad er werd uitgehaald!
Dit is hier de Ardennen nie hé... (De vlaamse versie misschien wel, maar de echte Ardennen...???)
Na Heestert gisteren (70 km + heen en terug van en naar huis = 87 km) zit het met deze tocht erbij (68 km + heen en terug naar huis 91 km) goed in de benen!
-Soep en hotdog waren welgekomen na de tocht!
Proficiat aan de uitstekende organisatie!
Tot volgend jaar!
-
de skerpen
- Mountainbiker
Post by de skerpen »
Inderdaad een mooie en rustige rit . Af en toe wat offroad , die met de stukken vals plat op de weg toch voor enkelen genoeg waren .
De 67 km was inderdaad super rustig , heeft als voordeel dat je dan dubbel kan genieten van de mooie streek .
Normaal zijn we volgend jaar terug van de partij .
De 67 km was inderdaad super rustig , heeft als voordeel dat je dan dubbel kan genieten van de mooie streek .
Normaal zijn we volgend jaar terug van de partij .