11/10/08 Merelbeke
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- den mountenbiker
- Mountainbiker
Post by den mountenbiker »
zeer plezant ritje met hier en daar wat modderige stukken tamelijke zware ondergrond zoals bevestigd was allemaal goed te doen voor de rest tamelijk veel off road met hier en daar wat single tracks, golvend parcour af en toe,paar afdalingen,grint wegels ed bepijling was opvallend ,bevoorrading, afspuitstand ,douche's
goede organisatie
tot de volgende 
- Herder Firmie
- Mountainbiker
Post by Herder Firmie »
Gestart voor de 45 km. Mooi parcours die redelijk vlot te berijden was. De bepijling, bikewash, bewaakte fietsparking: allemaal dik in orde. Deze organisatie was echt af.
Naar het einde toe nog geholpen bij een biker die gevallen was op zijn heup. Hopelijk valt de schade mee.
Den après was enorm goed en zeker voor herhaling vatbaar
Ik denk dat er uiteindelijk een 25 tal Herders zijn vertrokken voor deze tocht. Volgend jaar zeker terug van de partij.
Nog eens een dikke proficiat aan alle vrijwilligers die deze tocht doen slagen hebben.

Naar het einde toe nog geholpen bij een biker die gevallen was op zijn heup. Hopelijk valt de schade mee.
Den après was enorm goed en zeker voor herhaling vatbaar
Ik denk dat er uiteindelijk een 25 tal Herders zijn vertrokken voor deze tocht. Volgend jaar zeker terug van de partij.
Nog eens een dikke proficiat aan alle vrijwilligers die deze tocht doen slagen hebben.
- den mountenbiker
- Mountainbiker
- pater lieven
- Mountainbiker
tt merelbeke
Post by pater lieven »
Prima tocht, mooie omgeving, geen superklimtocht maar verdomd schitterende varatie van heuvels en scheldevallei, meer moet dat niet zijn
Vandaag ook aangezet voor deze toer en ik kan mij volledig aansluiten bij de vorige commentaren:
- parcours:
- bepijling:
(wel 2x mis gereden, maar 1e keer was door verstrooidheid, 2e maal waren we aan het opletten voor een grote groep die van de andere kant kwam en zo het pijltje gemist; dus absoluut niet door slecht geplaatste pijltjes)
- bevoorrading:
(dat was meer een buffet dan een bevoorrading! Heb zelfs een biker gehoord die vond dat er teveel was, hij kon niet kiezen
)
- seingevers:
@ Herder Firmie: na de tocht hebben we gehoord dat er een Unitasser gevallen was wiens heup of bekken blijkbaar gebroken zou zijn. Ik weet niet of het effectief gebroken is, want het is van horen zeggen en ja, iedereen weet hoe snel een blauwe plek dan een gebroken been wordt... Ik hoop voor hem dat het niet te erg is, want als het inderdaad een gebroken heup is, dan zal dat wel een hele lange revalidatie worden.
Maar alleszins bedankt van de Unitassers om een clubmaat bij te staan!!!
- parcours:
- bepijling:
(wel 2x mis gereden, maar 1e keer was door verstrooidheid, 2e maal waren we aan het opletten voor een grote groep die van de andere kant kwam en zo het pijltje gemist; dus absoluut niet door slecht geplaatste pijltjes)
- bevoorrading:
(dat was meer een buffet dan een bevoorrading! Heb zelfs een biker gehoord die vond dat er teveel was, hij kon niet kiezen
- seingevers:
@ Herder Firmie: na de tocht hebben we gehoord dat er een Unitasser gevallen was wiens heup of bekken blijkbaar gebroken zou zijn. Ik weet niet of het effectief gebroken is, want het is van horen zeggen en ja, iedereen weet hoe snel een blauwe plek dan een gebroken been wordt... Ik hoop voor hem dat het niet te erg is, want als het inderdaad een gebroken heup is, dan zal dat wel een hele lange revalidatie worden.
Maar alleszins bedankt van de Unitassers om een clubmaat bij te staan!!!
Last edited by Haaike on Sat 11 Oct 2008 19:09, edited 1 time in total.
- mountainsurfer
- Mountainbiker
-
syscokalex
- Mountainbiker
Post by syscokalex »
Goede organisatie, deftig bepijld, slechts één keer niet gezien. Voor elk wat wils, uithouding, techniek, souplesse je had het vandaag allemaal nodig...Had iemand mee die voor het eerst aanzette met mountainbike, nieuwe bike, schoenen en kledij, direkt mooie doop gehad, sommige stukken lagen modderig maar berijdbaar. Goeie bevoorrading en heel mooie omgeving. Weer zat dik mee en de bikewash ging supersnel. 9,5/10. Volgend jaar zijn we er terug... Hopelijk kan er dan ergens voor deftige parking gezorgd worden en/of de straat van de voetbal één richting voor die dag... (als ik dan toch een minpuntje moet geven...)
Bij deze een kleine opmerking wat betreft verwondingen:
(Met betrekking tot de man met de heup)
Zag een man op de grond liggen bij het water niet ver van de aankomst (op ong 7 km) uitroepend van de pijn en sterk hyperventilerend. Iedereen wil dan zijn best doen om te helpen natuurlijk maar wees vooral op alle momenten kalm want ik zag mensen aan huizen aanbellen met GSM in de hand en door elkaar lopend niet echt wetend wat te doen en tegen elkaar aan het zeggen wat moest gebeuren... Op die moment is het soms beter dat slechts enkele personen helpen en de rest kijkt op een afstand. Heb zelf in de situatie gezeten en je wil echt niet te veel volk rondom je die nerveus zijn. Uiteraard wil iedereen wel helpen met alle goede bedoelingen maar hou die kalmte, het kan een verschil maken.
Heel simpel houden: 100 bellen, meedelen of betrokkene al dan niet bewust is en/of licht-zwaar gewond(welke eventueel), naam van de straat en eigen naam opgeven. Begin niet het nummer van de organisatie te bellen en dergelijke meer. 100 nummer is gratis en ook te bereiken zonder SIM-kaart. En panikeer vooral niet, ook al gaat het om ernstige verwondingen. Je helpt de gewonde veel verder vooruit met kalm en gecontroleerd over te komen dan te panikeren... Zie je externe verwondingen poog dan het bloeden te stoppen, bij interne verwondingen laat betrokkene zo liggen wat voor hem het meest comfortabele is en bel 100. Reanimeer alleen iemand als je een geoefend EHBO'r bent! En zorg ervoor dat je niet wordt aangereden door andere deelnemers, verwittig de achterban die in aankomst is op tijd...
Ik wil in geen geval belerend overkomen maar ik heb dergelijke situatie meegemaakt en spreek een beetje uit ervaring jammer genoeg.
Ga om met anderen zoals je zelf zou willen dat men omgaat met jou.
Bike on! Roll out...
Bij deze een kleine opmerking wat betreft verwondingen:
(Met betrekking tot de man met de heup)
Zag een man op de grond liggen bij het water niet ver van de aankomst (op ong 7 km) uitroepend van de pijn en sterk hyperventilerend. Iedereen wil dan zijn best doen om te helpen natuurlijk maar wees vooral op alle momenten kalm want ik zag mensen aan huizen aanbellen met GSM in de hand en door elkaar lopend niet echt wetend wat te doen en tegen elkaar aan het zeggen wat moest gebeuren... Op die moment is het soms beter dat slechts enkele personen helpen en de rest kijkt op een afstand. Heb zelf in de situatie gezeten en je wil echt niet te veel volk rondom je die nerveus zijn. Uiteraard wil iedereen wel helpen met alle goede bedoelingen maar hou die kalmte, het kan een verschil maken.
Heel simpel houden: 100 bellen, meedelen of betrokkene al dan niet bewust is en/of licht-zwaar gewond(welke eventueel), naam van de straat en eigen naam opgeven. Begin niet het nummer van de organisatie te bellen en dergelijke meer. 100 nummer is gratis en ook te bereiken zonder SIM-kaart. En panikeer vooral niet, ook al gaat het om ernstige verwondingen. Je helpt de gewonde veel verder vooruit met kalm en gecontroleerd over te komen dan te panikeren... Zie je externe verwondingen poog dan het bloeden te stoppen, bij interne verwondingen laat betrokkene zo liggen wat voor hem het meest comfortabele is en bel 100. Reanimeer alleen iemand als je een geoefend EHBO'r bent! En zorg ervoor dat je niet wordt aangereden door andere deelnemers, verwittig de achterban die in aankomst is op tijd...
Ik wil in geen geval belerend overkomen maar ik heb dergelijke situatie meegemaakt en spreek een beetje uit ervaring jammer genoeg.
Ga om met anderen zoals je zelf zou willen dat men omgaat met jou.
Bike on! Roll out...
- den mountenbiker
- Mountainbiker
tt merelbeke
[@ Herder Firmie: na de tocht hebben we gehoord dat er een Unitasser gevallen was wiens heup of bekken blijkbaar gebroken zou zijn. Ik weet niet of het effectief gebroken is, want het is van horen zeggen en ja, iedereen weet hoe snel een blauwe plek dan een gebroken been wordt... Ik hoop voor hem dat het niet te erg is, want als het inderdaad een gebroken heup is, dan zal dat wel een hele lange revalidatie worden.
Maar alleszins bedankt van de Unitassers om een clubmaat bij te staan!!![/quote]

Jacques heeft inderdaad zijn heup gebroken, juist na de tragel langs de Schelde op het kasseitje ging hij met de heup tegen de grond - is thuis maar toch zes weken platte rust is de diagnose van het UZ in Gent
Maar alleszins bedankt van de Unitassers om een clubmaat bij te staan!!![/quote]

Jacques heeft inderdaad zijn heup gebroken, juist na de tragel langs de Schelde op het kasseitje ging hij met de heup tegen de grond - is thuis maar toch zes weken platte rust is de diagnose van het UZ in Gent