Magura HS33

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
nr71
Mountainbiker

Post by nr71 »

El Perro Diablo wrote:33's waren topremmen, maar dat was 15 jaar geleden.

Vervang uw remblokken, reinig uw velg is deftig, moet je eigenlijk elke rit doen) met aceton of andere ontvetter.
Die zwarte waas op je velgremoppervlak, die is vettig en zorgt ervoor dat je niet remt, dat zal bij 33's niet anders zijn.

Als je gewoon zin in andere remmen hebt en je oog op Magura's hebt laten vallen, dan is al het hierbovenstaande niet van toepassing.
velgen zijn niet meer maagdelijk maar worden zeer regelmatig gepoetst, en zijn absoluut niet vettig. Zou het kunnen dat er al zoveel "rek" op de remkabel (na nog geen 1000 km)zit dat dit ervoor zorgt dat ik veel harder moet doorknijpen dan vroeger.

Welke zijn goeie remblokken om in mijn huidige remmen te steken ?

Ik wil niet gewoon andere remmen, maar wil dat mijn materiaal goed. Hiermee bedoel ik blijven presteren zoals het in het begin was en dat doet het volgens mij niet meer.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Kabels rekken als ze nieuw zijn.

Velgen ONTVETTEN, niet alleen proper maken. (met uwe natte vinger over de velg gaan is geen goede parameter om te weten of ze onvet OF prper zijn= niet hetzelfde, de caros van mijn auto is erg proper, maar door de wax ook erg vet, snap je?)

De meeste nieuwe remblokken zijn goed, of schuur je oude blokken eens op, meestal is het remoppervlak wat verglaasd en weinig vertragingseffect meer.
nr71
Mountainbiker

Post by nr71 »

El Perro Diablo wrote:Kabels rekken als ze nieuw zijn.

Velgen ONTVETTEN, niet alleen proper maken. (met uwe natte vinger over de velg gaan is geen goede parameter om te weten of ze onvet OF prper zijn= niet hetzelfde, de caros van mijn auto is erg proper, maar door de wax ook erg vet, snap je?)

De meeste nieuwe remblokken zijn goed, of schuur je oude blokken eens op, meestal is het remoppervlak wat verglaasd en weinig vertragingseffect meer.
Ok ze zijn nog geen 1000 km oud (dus nog redelijk nieuw in mijn ogen). Ik kan men blokjes niet meer dichter tegen men wiel zetten want dan schuren ze.
Met gepoetst bedoelde ik ontvet. Enfin ik ga dit morgen nog eens goed doen voor ik vertrek en dan zullen we het vlug weten.

BTW wat is het verschil tussen SL's en mijn huidige avids (SD5R). Ik kan me namelijk nog wat voorstellen tussen hydraulische en de mijne.
Ik zie bv. wel dat de SL's lichter zijn maar dat interesseert mij niet echt.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Cola op de velg is een trialtruck.
tomke
Mountainbiker

Post by tomke »

Heb al jaren de HS 33 en ze zijn al eens verhuisd op mijn andere mtb. Ik heb er na bijna 10 jaar nog geen onderhoud aan gehad, maar zou nu toch stilletjes eens een nieuw asje moeten steken waar je de rem op vastzet. De remblok schuift naar boven en ik heb er al zo een buitenband bij kapotgereden.
Remmen ook altijd en remblokjes zijn rap te vervangen. Verder kan je kiezen tussen de zwarte remblokjes die iets rapper slijten of de rode die niet slijten, maar de velgen uitslijten.
In de modder is er soms een probleeem. Modderplassen zijn niet het probleem, maar modder die blijft plakken, blijft tussen de beugel hangen. Na een tijdje draaien de wielen niet meer.
govaert
Mountainbiker

Post by govaert »

El Perro Diablo wrote:Een stok in je wiel, dat remt pas goed.
(geen onderhoud nodig)
En een hele nest spaken die je mag vervangen.
Ik zweer bij v-brakes met de BBB 3 color blokjes erin en die kunnen mij heel goed in toom houden.
korsakow
Mountainbiker

Post by korsakow »

welke velgen moet ik best bij deze remmen gebruiken? Ik las: best iets hogere velgen?
Welke hebben goede prijs-kwaliteit? (niet te duur)
facebreaker
Mountainbiker

Post by facebreaker »

goed afgestelde ( en bekabelde V- brakes ) remmen heel goed
op m'n ht staan nog de avid SD7 en die voldoen meer dan genoeg

spijtig genoeg stonden er ook de magura's hs33 op prima remmen
tot de bevestigings bouten braken achteraan en ik de brakebooster kwijtspeelde ( remmen waren geplaatst door gerenomeerd fietshandelaar )

het zijn echte moddercatchers als de brakeboosters erop staan , die hoopt dan op en je hoort het direct aan het slepende geluid van modder vermengd met gras en takjes ed

de reden dat ik terug m'n avids heb geplaatst is dat ik m'n crossride wielen totaal had weggeremd , je ziet dat bovenaan de velg die een verdikking heeft van een mm , en stel dan maar eens nieuwe blokjes af.

keramische velgen steken leek me een te dure oplossing te zijn op die moment
klazoid
Mountainbiker

Post by klazoid »

MTB gestolen en op zoek naar vervanger. Nu was mijn vraag of er merken zijn die standaard een HS33 aanbieden of ligt dit aan de fietsenmaker?
Ben al even op zoek gegaan maar nog niet veel merken gezien die dit in hun standaard configuratie hebben staan. Iemand die weet heeft van merken die HS33 in standaardconfiguratie aanbieden?
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

cube reaction HS33 is er al zeker eentje
Post Reply