Post je (sportieve) prestaties van de dag

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Post Reply
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Die nieuwe lus in Veerle eens gaan verkennen, maar na een km of 10 aan een visvijver uitgekomen en gedaan met de pijltjes :-?
Dan maar à l'improviste wa bospaadjes en veldwegeltjes ingeslaan om telkens onverrichter zake terug te moeten keren... :oops:
Het probleem daar is volgens mij dat er teveel privé-gronden zijn, stukjes wei van nonkel Sooi of een lapje bos van tante Flavie, telkens mooi afgeschermd door een poort. Hun volste recht natuurlijk, beetje jammer voor de gemiste kans.
Dan maar naar Herselt en Averbode getrokken om toch nog een 25 km af te haspelen, tot het donker werd.
AVS 24.3, gestopt met felle krampen in de linkerkuit #-o
Beetje te fel gestart en recht na het werk, zonder gegeten of gedronken te hebben het bos in tegen 30 per uur, toch niet zo verstandig...
Jong wild hé, ge kent da... :lol:
Toch nog wa training gehad voor Mol op zondag.
Anders kan ik Hemd niet volgen hé :wink:
adrenalinerush
Mountainbiker

Post by adrenalinerush »

Pétard wrote:
41.5km
26.9km/h gem
172HR

mtb op de baan.... Hartslag wilt niet naar beneden en snelheid niet naar boven ... k zal wat meer moeten gaan rijden denk k
als je sneller wilt gaan moet je beginnen met lang te trainen aan een lage hartslag, niet op de snelheid letten, ook vrij klein trappen (hoge omwenteling). Als je zo verder doet ga je juist achteruit gaan met je fysiek. Probeer de zelfde rit 2/3 keer per week te doen op 140 avg. Op zaterdag of zondag dan een tt'je aan hogere hartslag kan geen kwaad. Na 3 weken zal het wel al vanzelf sneller gaan met de zelfde avg hr

suc6 :wink:
didn't know that... k heb een hekel aan te gaan rijden zonder alles er uit te halen, maar dat is dus verkeerd...
de mauve
Mountainbiker

Post by de mauve »

hoe komen jullie op mtb parcours aan die hoge gemiddeldes? Ik haal op en ritje van 40km max een gemiddelde van 19 per uur.
Rij wel nog maar en jaar met de mtb....
Trainen jullie specifiek? Rijden jullie al jaaaaren???
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

de mauve wrote:hoe komen jullie op mtb parcours aan die hoge gemiddeldes? Ik haal op en ritje van 40km max een gemiddelde van 19 per uur.
Rij wel nog maar en jaar met de mtb....
Trainen jullie specifiek? Rijden jullie al jaaaaren???
zitten erbij die hunne wielomtrek eens moeten instellen denk ik :-D
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

zitten erbij die hunne wielomtrek eens moeten instellen denk ik
Als je tss de 10 en 20h traint per week, op u voeding let en het een beetje verstandig aanpakt dan zijn die gemiddeldes niet overdreven hoor.
Totdat je aan de start verschijnt en dan zijn deze gemiddeldes om te lachen en eindig je vanachter (zoals ik).
Dit terzijde.

@Verellen. Ge zult me kunnen volgen jongen, ik ben op rust, remember.
Als mijne hartslag boven de overslagpols gaat krijgt ge menne velo.
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Mmm, don't think so [-X

Check mijn posts van een tijdje terug maar, toen haalde ik ook amper 18-19 km/u.
En op langere TT's zit ik ook op max 20 hoor.
Maar als ik maar een 20-25 km ga trainen, geef ik echt alles en haal ik toch 23-24 km/u hoor.

Vlak hé wel te verstaan, en met verschillende stroken asfalt er tussen.
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Als antwoord op G-m@n hé 8)
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Best wel grappig, een paar maanden terug voerden we hier dezelfde discussie, toen begreep ik zelf niet hoe hier sommigen aan gemiddeldes van 25 km/u en meer geraakten :wink:
Dacht dat het hier allemaal patsers waren :lol:

Gewoon je eigen tempo rijden, niks aantrekken vd rest.
Door te liegen over je gemiddeldes, kloot je uiteindelijk vooral jezelf hé, dus daar doe ik niet aan mee :^o
En, ik durf het bijna niet zeggen, maar ik heb dit jaar ook een paar honderd km met de koersfiets gereden, en dat helpt je gemiddelde ook wel omhoog hoor.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

de modder gaan verkennen in de streek van wetteren,bloso met eigen vindsels. 54km. 21km/u 126HR gem.
Morgen nog eens een lap op geven zie :-)
FilipF
Mountainbiker
Location: Trek 8000 (2009) / Specialized Stumpjumper Expert ( 2009)

Post by FilipF »

vandaag 4uur op de mtb gezeten op de bloso parcours in herentals , men nieuw fietske is dus goed uitgetest :lol:
Post Reply