12/10/2008 MOL-MILLEGEM

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Ik kom af voor de 63, in de zomer was het hier baggeren in't slijk, en nu wss poederdroog :lol:
Voor de twijfelaars, dit is een echt FUN-parcours. :drunk:
Vooral Hulsen en Bel zijn om te smullen :bounce:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

MAD MAX wrote:
pvandebe wrote:
MAD MAX wrote:de HELLEBROEDERS zullen er ook zijn, het langere werk past prima in hun voorbereiding voor DE HEL VAN KASTERLEE _ SISSIES, STAY HOME !!! :evil: :evil: :evil:
Goed, groot bakkes, als 'k uit m'n nest geraak komt er toch een sissie af 8)
zo hoor ik het graag P ! THAT 's THE SPIRIT !!!
kom je zaterdag ook naar de groepstraining in Kasterlee? =D>
Nee man, ik ben dan ook niet ingeschreven voor de hel....
woozzy55
Mountainbiker

Post by woozzy55 »

weet er iemand of er ook nog een afstand is tussen 25 en 48 km die kan gedaan worden , of kan je bv eerst de 48 volgen en daarna ergens de 25 zodat je op een afstand van ongeveer 35 km uitkomt ?
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

1ste en 2de deel : talrijke singeltjes :bounce: :bounce: :bounce:

3de deel : iets saaiere stukken veldwegen (zeker 1 lang stuk) en wat meer asfalt, maar naar einde toe weer goedgemaakt

70km in totaal, toch goed geamuseerd (24.6 gem)

Track op Gps is al naar KOT verstuurd !
J!nX
Mountainbiker

Post by J!nX »

mn tellerke werkte nie, ma ik denk da op de 48km de helft tarmac was.
wel lekker soep =D>
patje !!!!
Mountainbiker

Post by patje !!!! »

Zoals te verwachten een vlakke tocht met af en toe een bultje , de 93 km volledig alleen gereden tot de laatste 8 km . AVS van 24 .
Voor maar 5 uurkes geslapen te hebben vannacht , zeer tevreden .

En 93 km voor 4.5 euro , niet te duur , mag ook gezegd worden. =D>
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

ook een 50km gereden daar met een gemiddelde van 22.83
jammer van de vele tarmac stukken erin #-o
full speed down
Mountainbiker

Post by full speed down »

plezant toereke,op-en af met de fiets en dan de 48km afgehaspeld samen met de-mtb-crossers- avs 27.2 twas inorde
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

vandaag de eerste tt van mijn zoontje, de 2de van het vrouwke na peer-wijgmaal gisteren. Zij hebben zich geamuseerd op de 25km, bijna geen verhard. wel hadden zij blijkbaar een minder groot "buffet" dan op de langere afstanden. zelf de 48 gedaan en met de bike naar huis. Eerste deel van de tocht was leuk, maar na kilometer 30 was er niet veel meer aan te beleven, enkel goed om het gemiddelde wat naar boven te trekken.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

De wekker ging af om 5 uur. Ik heb 'm één keer laten herhalen en ben dan toch redelijk fris en monter opgestaan, ondanks de verstoorde nachtrust door de dochter die nogal actief was. Lekker koude spaghetti met eieren en ananas binnen en rond 06:30 vertrokken richting Mol. Dankzij een beetje misrijden en wegenwerken daar maar rond half negen aangekomen, omgekleed, ingeschreven, nog wat extra gewicht kwijtgespeeld en rond 9 uur vertrokken met de intentie er een lange duurrit van te maken gezien de lekker snelle rit op vrijdag....

Niks duurrit. Van bij 't begin een redelijke gelijke gevonden (ne gast met ne cube en een blauw vestje) en daarmee (of daarachter...) ook héél strak gereden. Redelijk snel waren we aan 't vlammen en raapten alles op wat er maar te rapen viel. Geen problemen tot de eerste bevoorrading.

Na de eerste bevoorrading met een redelijke grote groep samengekomen en net op dat moment de splitsing voor de 93....Ik roep (want den andere reed verkeerd) en na een paar 100 meter zie 'k er maar 2 in m'n wiel hangen...Dan dik verkeerd gereden, we reden langs het kanaal, ik me aan kop gezet en daar echt we zitten tijdrijden. Uiteindelijk teruggekeerd en buiten tijdrijden nog wat aan achtervolging gedaan. Terug aan het aansluitpunt gaf nummer 3 er de brui aan (die de oorzaak was van m'n werk, dank u lieve baanridder )

Daarna werd het wat ingewikkelder...Nog een ridder van de baan haalde ons in, ik naar het wiel met de andere in m'n spoor en dan de single-tracks in. Valt onze baanridder toch niet stil net op een helling ! Hij één voetje moeten zetten, ik afstappen. En hup, inhaalrace....Even later als 'k er net bij ben....Hup, drukke verkeersader en het duurde erg lang....Bam in één keer maak 'k dat ding goed, alles wat achter me hing hing opeens vèr achter. Dan heb 'k voor de tweede bevoorrading het gas maar iets teruggenomen want 't was nog ver èn m'n spieren zaten helemaal verzuurd (dank u vrijdagtraining ) èn m'n rug zat al een tijdje weer de pijnlijke uit te hangen....

Na de tweede bevoorrading vertrek 'k en hup, een pak in m'n wiel en de eerste single-track door een maïsveld duikt er dikke vieze vuile hatelijke modder op. Een eerste dikke plas pak 'k door 't maïsveld, maar de tweede wil 'k hetzelfde doen maar noppes, sta te groot, modder te dik, ik weet het niet maar als 'k dan rechtstaand wil uitklikken val 'k recht met m'n eikel bam op m'n stang. Goed, vijf minuten bekomen en gecontroleerd of er geen stuk afwas en zo van dat..... Daarna getemporiseerd tot naar het einde toe...

Conclusie : mooie rit, ook eerste keer met klikkers en viel mee (behalve de tweede helft waar 'k toch wat moe begon te worden en een paar fouten maakte....), nog een beetje sleutelen aan de positie op de fully (ga terug oude stuurpen steken) en dan gaan we nu 'ns de hardtail in oorspronkelijke staat herstellen (die z'n stuurpen staat nu op de fully), 'k kan al goed meeracen maar voor de helft, dus 'k moet nog een paar jaartjes verder werken....

De cijfers :

04h38 onderweg, 97.18 km, avg 20.9 (geen HR, wijselijk niet aangedaan)
Post Reply