Met de fiets naar het werk ...
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
miester fens
- Mountainbiker
Post by miester fens »
Van de morgen weer ne dikke toeter van zwaar metalen binnen gekregen
... ik denk er al een tijdje aan om een masker te dragen maar aangezien een kuddebeest ben en nog niemand da zien doen heb en ook omdat ik niet weet waar ik dat moet vinden, ben ik er nog niet aan begonnen.
Kan iemand mij hierover wat meer inlichtingen verschaffen?
Al bedankt hé
Al bedankt hé
vanmorgen eindelijk nog eens op tijd weggeraakt om met de fiets te gaan werken
vanavond xtra ommetoerke gedaan omdat ik nog wa boodschappen moest doen aan de andere kant vant stad (veel gemakkelijker met de fiets)
20km in totaal
wat voor rugzak gebruiken jullie om te gaan werken
ik heb een gewone van nike en probleem is daar moet dus mijn brooddoos in (ben grote eter dus grote doos) mijn regenjas voor moest het gieten savonds ......
en savonds stop ik dan achter brood en nog wa prullen soms maar is echt stampen om dat allemaal erin te krijgen
vanavond xtra ommetoerke gedaan omdat ik nog wa boodschappen moest doen aan de andere kant vant stad (veel gemakkelijker met de fiets)
20km in totaal
ik heb een gewone van nike en probleem is daar moet dus mijn brooddoos in (ben grote eter dus grote doos) mijn regenjas voor moest het gieten savonds ......
en savonds stop ik dan achter brood en nog wa prullen soms maar is echt stampen om dat allemaal erin te krijgen
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=7327miester fens wrote:Van de morgen weer ne dikke toeter van zwaar metalen binnen gekregen... ik denk er al een tijdje aan om een masker te dragen maar aangezien een kuddebeest ben en nog niemand da zien doen heb en ook omdat ik niet weet waar ik dat moet vinden, ben ik er nog niet aan begonnen.
![]()
Al bedankt hé
is wat je zoekt, ik heb de mijne in Londen gekocht een paar jaar geleden maar ik heb di ook al bij go sport winkels gevonden, ook de reserve filters.
Ik gebruik een chrome bagJason B wrote:vanmorgen eindelijk nog eens op tijd weggeraakt om met de fiets te gaan werken
20km in totaal
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=3250
Niet goedkoop maar wel heel duurzaam en echt volledig waterdicht en heel veel plaats. De goedkopere rugzakken lieten altijd water binnen bij een zware stortbui, en ik moest ook altijd zoeken en passen om al mijn gerief er in te krijgen.
Wel om op het zwitserlandverhaal terug te komen : hier heb je als fietser zeker rechten alleen zou ik die niet benutten want dan heb je een nummerplaat tussen je tanden
.
Dus een fietser dient af te stappen als ie voorrang wil op een zebrapad, want dan ben je een voetganger. Zit je op de fiets dan word je er weergaloos afgereden.
Het gevaarlijke is vooral op de rondpunten. Zwitsers gebruiken hun richtingaanwijzers vrij zelden en kijken nog minder in hun spiegels. Ze verwachten fietsers niet echt op de gewone wegen, want velen nemen het openbaar vervoer dat alom vertegenwoordigd is ofwel de auto. Dus let op aub, op een rondpunt slaat een auto soms gewoon af zonder richtingaanwijzer en zonder in de spiegel te kijken. En dat levert dan meestal een limburgse scheldtirade op
.
Fijn weekend
Peter
Dus een fietser dient af te stappen als ie voorrang wil op een zebrapad, want dan ben je een voetganger. Zit je op de fiets dan word je er weergaloos afgereden.
Het gevaarlijke is vooral op de rondpunten. Zwitsers gebruiken hun richtingaanwijzers vrij zelden en kijken nog minder in hun spiegels. Ze verwachten fietsers niet echt op de gewone wegen, want velen nemen het openbaar vervoer dat alom vertegenwoordigd is ofwel de auto. Dus let op aub, op een rondpunt slaat een auto soms gewoon af zonder richtingaanwijzer en zonder in de spiegel te kijken. En dat levert dan meestal een limburgse scheldtirade op
Fijn weekend
Peter
- marzokki NQH
- Mountainbiker
Post by marzokki NQH »
of bij het oprijden van het rond punt, dat de wagens de insnijden over het fietspad, waardoor je dan tussen een stuk wegdecor en een blikken doos vastgepind wordt (als je niet op tijd weg bent)pt3r wrote:Is dat dan anders in Belgie denk je?Soons wrote:let op aub, op een rondpunt slaat een auto soms gewoon af zonder richtingaanwijzer en zonder in de spiegel te kijken.
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Om het niet altijd negatief te maken
het is altijd wel leuk om onder het WW verkeer een wiel tegen te komen, waar je kan inhangen en ondertussen wat praten over waar je heen gaat , waar je werkt, of hij alle dagen met de fiets naar het werk rijdt?
regelmatig kom je ook dezelfde bikers tegen.
Som zit je goed en dan kan je de andere laten "afzien", soms is het andersom.
Het geeft een extra dimensie wat je niet hebt met de auto
Streets
het is altijd wel leuk om onder het WW verkeer een wiel tegen te komen, waar je kan inhangen en ondertussen wat praten over waar je heen gaat , waar je werkt, of hij alle dagen met de fiets naar het werk rijdt?
regelmatig kom je ook dezelfde bikers tegen.
Som zit je goed en dan kan je de andere laten "afzien", soms is het andersom.
Het geeft een extra dimensie wat je niet hebt met de auto
Streets