financiële crisis

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Man man man, dat moet 'k nog 'ns 3 keer lezen maar 'k snap het grote geheel wel.....

Thx man !
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Aandelen in aziatische landen, waar de grondstoffen vraag al zakt en de groei vermindert, mede door de hogere olieprijs ?
Momenteel is een 4% spaarboekje een van de beteren, en effe afwachten tot de Dow richting 7500 punten gaat, 2200 voor de Bel20.
Eender wat je dan koopt en binnen een 2-tal jaren terug verkoopt, zal je de nodige winsten opleveren.

Nu met massa's verlies verkopen is niet interessant. Je kan met je overgebleven geld nooit terug op het niveau van voor het verlies komen, ondanks woekerwinsten. Bijhouden en afwachten. Alleen de beurs kan dergelijke verliezen terug compenseren.

Als je nu grote aankopen wil doen ? Lenen. Inflatie staat hoger dan de intrest. Hypothecaire kredietwederopname kan je zelfs nog inbrengen...

Belangrijkste van al : beleggen doe je alleen met geld wat je kan missen...
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

pvandebe wrote:Man man man, dat moet 'k nog 'ns 3 keer lezen maar 'k snap het grote geheel wel.....

Thx man !
't is maar een simpele interpretatie hoor, in de lijn van de 'austrian school of economics', niet bijster populair bij mainstream economisten

iedereen zit nu op de kap van de bankiers, terecht, het zijn roofbaronnen (of er zitten er zeker bij), maar ze zijn niet de fundamentele oorzaak van het debacle, het zit ingebakken in het economisch/financieel systeem zelf

mocht economie een echte wetenschap zijn, dan zou dit algemeen bekend zijn, het is dan ook de economisten die met de vingers gewezen moeten worden, niet de bankiers

opvallend trouwens dat dit item maar 3000 keer bekeken werd, terwijl de wereldeconomie aan het imploderen is :drunk:

dit weekend komt het imf/wereldbank/G7 bijeen, als daar geen monsterplan uit de bus komt om het finaniceel systeem te redden, is het game over (en dat weten ze maar al te goed)

als er wel een monsterplan uit de bus komt, mag je je aan monsterrallies verwachten op alle beurzen

http://www.eurointelligence.com/article ... cd3.0.html
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

cyclon wrote:
als er wel een monsterplan uit de bus komt, mag je je aan monsterrallies verwachten op alle beurzen

http://www.eurointelligence.com/article ... cd3.0.html
Ik sta klaar.
Btw, reageer jij ook soms op de site van DeTijd?
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

ik heb daar een keer een bericht proberen posten, waarbij ik verwees naar een lange termijn grafiek van de bel 20 (10 jaar), en ik zei erbij dat het boeltje makkelijk onder de 2000 kon belanden (als 't niks wordt dit we zitten we zo aan 1500 imo), maar het werd niet geplaatst

de moderatoren leken me er ook duidelijk op gericht om de boel een beetje bullish te houden, ze vormen een onderdeel van de financiële industrie (zoals d'hoore, nog een zogezegd objectief journalist)
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Zolang het vertrouwen niet terugkomt kan men naar stabilisatie fluiten.
Zijn anders goed bezig. Dehaene aangesteld om het vertrouwen te herstellen???
Zit die ook niet in Inbev? En wat doen die. Overnames en nog een overnames en hun core business smaakt naar niks meer.
En nog beter, was Dehaene ook niet één van de 'gezichten' van L&H om de brave huisvader in die val te lokken?
Ach, als die crisis nog wat duurt heeft het misschien ook nog een positieve zijde. Moeten er misschien een paar hun belachelijke SUV wegdoen waarmee ze zich dagelijks tegen 10/uur door de urban jungle ploeteren.
En ik zie al helemaal niet in wat nu het probleem is als uw aandelen kelderen. Dat zijn toch maar cijfers op papier. Of daar nu 6 nullen achterstaan of drie, daar eet je toch geen boterham minder om?
En imo blijft toch altijd zijn waarde voor je behouden. Daar kan je knus gaan inzitten en of dat nu 6 of 4 nullen waard is, daar is het toch niet minder knus voor?
Ik zie echt het probleem van heel die toestand niet hoor. Meer als 1 brood per dag kan ik toch niet eten.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

http://www.reuters.com/article/newsOne/ ... 09?sp=true

ranking van gezondheid banksysteem:

RANKINGS

1. Canada

2. Sweden

3. Luxembourg

4. Australia

5. Denmark

6. Netherlands

7. Belgium

8. New Zealand

9. Ireland

10. Malta 11. Hong Kong

12. Finland

13. Singapore

14. Norway

15. South Africa

16. Switzerland

17. Namibia

18. Chile

19. France

20. Spain

--------------------------------------------

124. Kazakhstan

125. Cambodia

126. Burundi

127. Chad

128. Ethiopia

129. Argentina

130. East Timor

131. Kyrgyz Republic

132. Lesotho

133. Libya

134. Algeria
MaartenW
Mountainbiker
Location: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Post by MaartenW »

cyclon wrote:http://www.reuters.com/article/newsOne/ ... 09?sp=true

ranking van gezondheid banksysteem:

RANKINGS

1. Canada

2. Sweden

3. Luxembourg

4. Australia

5. Denmark

6. Netherlands

7. Belgium

8. New Zealand

9. Ireland

10. Malta 11. Hong Kong

12. Finland

13. Singapore

14. Norway

15. South Africa

16. Switzerland

17. Namibia

18. Chile

19. France

20. Spain

--------------------------------------------

124. Kazakhstan

125. Cambodia

126. Burundi

127. Chad

128. Ethiopia

129. Argentina

130. East Timor

131. Kyrgyz Republic

132. Lesotho

133. Libya

134. Algeria
Met een stevige korrel zout te nemen Nieuw Zeeland bv. heeft heel wat finance companies geen banken maar waar wel heel veel brave huis vadertjes hun spaargeld zit. Deze finance companies lenen dit dan uit aan bv vastgoed en reken maar dat vastgoed daar in het slop zit deze finance companies gaan dan ook al weken aan een stuk verschillende van kapot.
Laatste jaren schuldgraad ook sterk gestegen, carry trade die nu terug gedraaid wordt in yen.

De uradashi tsunami komt eraan.

Man mijn dromland ene beetje om te wonen, veel werkgelegenheid, maar redelijk lage lonen en wat straffe lijken in de kast.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

ivo wrote:Zolang het vertrouwen niet terugkomt kan men naar stabilisatie fluiten.
Zit die ook niet in Inbev? En wat doen die. Overnames en nog een overnames en hun core business smaakt naar niks meer.
En nog beter, was Dehaene ook niet één van de 'gezichten' van L&H om de brave huisvader in die val te lokken?
Ach, als die crisis nog wat duurt heeft het misschien ook nog een positieve zijde. Moeten er misschien een paar hun belachelijke SUV wegdoen waarmee ze zich dagelijks tegen 10/uur door de urban jungle ploeteren.
En ik zie al helemaal niet in wat nu het probleem is als uw aandelen kelderen. Dat zijn toch maar cijfers op papier. Of daar nu 6 nullen achterstaan of drie, daar eet je toch geen boterham minder om?
En imo blijft toch altijd zijn waarde voor je behouden. Daar kan je knus gaan inzitten en of dat nu 6 of 4 nullen waard is, daar is het toch niet minder knus voor?
Ik zie echt het probleem van heel die toestand niet hoor. Meer als 1 brood per dag kan ik toch niet eten.
Idd met een SUV rondrijden is niet politiek correct!
Beter een onopvallend breakje kopen met een V8 of V10 in het vooronder.
Dubbel tot driedubbel verbruik, en je wordt niet meer geviseerd door de groene jongens :lol: :wink:
Ik begrijp niet goed waarom men steeds SUV's op de korrel neemt.
Sommige modellen verbruiken evenveel dan een 'gewone' gezinswagen.
Imo gaat het om de CO² die je in de atmosfeer jaagt hé.
Hoe dieper de crisis, hoe goedkoper de olie.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

ivo wrote:Zolang het vertrouwen niet terugkomt kan men naar stabilisatie fluiten.
Beetje jaloers op mensen met ne Range? Of die mensen dat "nodig" hebben zullen ze even goed kunnen verantwoorden als gij uw Astraatje me dunkt.

6 nullen op papier verlies, uw geld op de bank, da's ook maar op papier eh? Als dat plots weg is, hoe piep je dan?
Post Reply