19/10/2008 - Oostrozebeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
klein plateautje
Kerstman
Location: grijs-zwart ezelke die luistert naar de naam martelly

Post by klein plateautje »

Ja t'is were te doen #-o .
Bottn, rakle, bladblazre.... 't staat hier allemolle aan mijn achterdeure :-D .
Den vtt van Rozebeke is weer in zicht =D> =D> . Manlief druk in de were voor een schoon parcours te helpen aanleggn met Vtteetje, Cp, Pepeetje...
De zunne is nog niet heel ip of ie staat al in de startblokkn. Vandaege richting Ingelmunstre bus vertrokkn, voor skwone patjes te makn, bletjes weggeskart, takn weggedaan. Van noene goe bezweet thuis gekomn en nu gaan werkn. Van achternoene ne keer een kiekske gaan nemen en moe zeggn t'zal were in orde zin van de joare.
Express nieuwe matrasse gekocht :^o om de oude als stootband te gebrukn in de virage van 't buske aan 't berknhof. Dat afdalingske 't is machtig mannen, juiste geliek da ge in d'ardennen zit. Al is het voor mie misschien toch iets te link, benne moar een licht geoefende bikestre :-? , maar oefen baart kunst toch? Zodus 'k zoe zegn mannen en VROUWENNNNNNNNNNNNNNNNNN allen naar Rozebeke en apropo de witte wijn is al besteld =P~ .
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ik heb vandaag dan weer in de rol van bruggenbouwer gekropen.
Eerst mijn jongste dochter aan het werk gezet met het schroeven,daarna deze middag na de soep en de petatten de eerste afgewerkt.Vanavond de tweede gedaan en nog ne keer gaan "presenteren".Goedgekeurd namens pepeetje en mezelf en zo de brug (maar 3 m) terug opgeborgen tot volgende week.

2 zelfgemaakte brugjes dus op het parcours waaonder ene waar iedereen zal over rijden.
De tweede zal voor de minder technische zijn die zich op de 50 bevinden.

Intussentijd ben ik ook nog druk in de weer met mijn "infostand"(+/- 4 meter breed) op poten te zetten.

Vanaf zondag start ik dan weer mijn jaarlijkse rubriek : " een weetje over ons tt-tje door vtt-tje" :P .
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Hier zijn we alweer met onze volgende 2 technische stroken:

Technische zone 5: Hondenclub :Moeilijkheidsgraad: * , keuze technisch / niet technisch
Net "klein zwitserland" gedaan, de brug over en daar wacht al het bosje aan de hondenclub: nog wat draaien en keren. Op het einde van het bosje is er nog een beekpassage, de enige moeilijkheid van deze zone. 5e technische zone voor alle afstanden.

Technische zone 6: Ringbrug West : Moeilijkheidsgraad: **** , keuze technisch / niet technisch
Nieuw aangelegd: 350m klimmen en dalen. Wees voorbereid !! Na de startklim zitten we op een roetsjbaan van venijnige klimmetjes en dito afdalingen. Een klein verzet is aangewezen, maar ook niet te klein, want anders geraak je de klimmetjes niet boven. Na de eerste afdaling is een exit voorzien voor wie zich wat overschat heeft. Vindt je dit eerste gedeelte al moeilijk, doe geen moeite meer, iets verder wordt het nog moeilijker. Wees hoffelijk en laat dit stuk voor de echte techniekers. Voor degenen die het einde halen zonder voetje te zetten: =D> . Als uitsmijter laten we bij het verlaten van deze zone nog de keuze door of langs de gracht. Nog 500m en je kan bekomen van de inspanning op de bevoorrading. Waarschijnlijk de mooiste zone uit gans de tocht voor degene die houden van het technische werk. 6e technische zone enkel voor de 50km.
Tip voor degene die de zone willen bissen: neem eerst de bevoorrading en de volgende technische zone. Rij onder de brug door en je kan opnieuw beginnen.
Last edited by cowboy peter on Sun 12 Oct 2008 20:48, edited 1 time in total.
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

davy wrote:
tloperke wrote:Oostrozebeke was één van mijn eerste tochten en staat ieder jaar vast op het programma
Was dat die keer dat het uitgeregend was?

Of was dat al eerder
Dat was inderdaad die keer, maar toch had ik mij gejeund... schuld van VTTje en zijn bende... :bounce:
fast & furious
Kerstman
Location: Fast : Specialized stumpjumper expert / Furious : Specialized Stumpjumper Woman 2006

Post by fast & furious »

Ieder jaar dikke leute,dit jaar were van de partij.
Denk van nu ne keer langer te fietsen en gene nen après van 6uren maar ene van 5uren.Da scheelt toch een uur é.Tot volgende week in Oostrozebeke.(hopelijk met goe weer)

grt,de Fast
filiberke
Mountainbiker

Post by filiberke »

Moustache wrote:
Nonkel T wrote:Getapt met het glas in ne lichten bergop, even schakelen en nog snel wat hoogtemeters nemend het gerstenat de afdaling laten nemen, om te eindigen met ne perfecte col. =P~ =P~
Tis ne rit op zijn eigen..

Santee, vanwege
Nonkel Tee
Het water staat in mijne mond, ....zoals dat gij ervan kunt klappen, hier is duidelijk een zekere kennis ter zake... :wink: :wink: :wink:

Zelf ken ik daar allemaal niets van #-o
Daar ben ikke nog niet zo zeker van daje der niets van kent #-o #-o #-o #-o Twee jaar terug ben ik jullie tegengekomen op de terugweg naar huis en volgens mij had je fysiek over want je deed het parcour dubbel :oops: :oops: :oops:
BBjaske
Mountainbiker

Post by BBjaske »

OrbeaBiker wrote:Ik heb de "col de matelas" al geprobeerd vorige week: de eerste maal met de voeten aan de grond :oops: , en de tweede maal met een kleine aanloop mij toch even gewaagd en geslaagd :drunk: .
Toen had het nog niet zoveel geregend, en had de ondergrond toch wel wat vocht nodig. Eigenlijk is het niet aangeraden om dit even alleen te proberen (net zoals de Volt-afdaling bij nat weer), dus let zeker op.

Dit wordt zeker een afdalingske waarbij er duidelijk verstandig moet worden gekozen, die 5 sterren om de moeilijkheid aan te geven zijn niet voor niets.

Verder dit weekend nog even aan de slag als junior parcoursbouwer, en ja volgend jaar zal ik er wat eerder bij zijn om te bouwen, want het was nogal plezant om al die grote kinderen te zien op die grasmaaier :lol:
De grasmaaier zelf .. die vond het wsch minder 'leutig' #-o

Last but not least: de Voltman had de primeur om een boske volledig door te rijden aan de brug in Ooigem, maar de twee andere Brigands zagen het precies niet zitten om even van hun route af te wijken. 't zag er wel goed uit zeiden ze :-? , maar ze hebben geen poging ondernomen om de 'entree'-helling even te testen #-o

Grtz,

Orbea
Wel, heb vanavond ne keer mijn toerke gedaan :wink: en passeerde ook toevallig... :wink: langs deze brug, 't was wel haast donker, maar kon het toch niet laten om jullie werk eens van dichtbij te gaan bekijken :roll: Conclusie; FANTATISCH werk Peter!!! =D> =D> =D> maar ja, van u zijn we niet anders gewoon hé! :wink:
Vervolgens 't Crossparcours gedaan, :bounce: en... opnieuw toegankelijk gemaakt via de voorzijde =D> =D> =D> met een volledig vernieuwde aanloopstrook die er mag wezen!!! :bounce: :bounce: :bounce: met heen en terug :bounce: :bounce: :bounce: Ziet er allemaal héél belovend uit, prachtig werk =D>
Rozebeke volgt... :wink:
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

@ Moustache (reactie op Tobi) :lol: :lol:
Wij weten het
Hij kan er enkel wakker van liggen

@ Gigi
Ik kan er ook niet aan doen dat mijn trainer in het geniet de knop aandraaid

@ CP
Mogen we na het bissen van zone 6 ook de controle bissen :roll:

@ Fast
Ge leeft nog (o)
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Voila sè,Ooigembos is ook uitgekamt en ligt te wachten tot iemand er als eerste induikt en het volledige parcourke afhaspeld.
Missen is nu al heeeel moeilijk als ge vertrekt aan den ingang. :lol: daar starten en gewoon de vrijgemaakte paadjes volgen tot ge er weer uit zijt na ....km. :bounce:
Nonkel T
Mountainbiker

Post by Nonkel T »

aha, dit biedt perspectieven.

Het ontbreekt mij aan tijd om zondag naar Waregem te gaan rijden, maar.... een verkenningsritje in de streke zit er zeker in.
Kan op die manier eens de inspanningen van de parcoursbouwers in de laatste weken eens gaan verkennen. Staat zeker op de agenda: klein zwitserland, den andere kant van 't strand, ooigem bos (blaadjes zoeken :lol: ), crossparcours (grassprietjes zoeken :lol: ) en tussenin: inventaris van de flora en fauna op de brugtaluds langsheen de bedding van het Kanaal Roeselare-Ooigem. Ik hoop van, ergens tussen de bereklauw en de reuzebalsemien, het groot graskonijn :-D tegen te komen.
Dit alles mits toestemming van de organisatoren natuurlijk #-o
Wil de pret niet bederven tijdens de rit zelf of tijdens de voorbereiding, maar daar ik slechts voor de 40 ga zou ik toch graag eens proeven van de exploten op de 50 :bounce:
allee, veel succes aan de organisatie.

grtn,
T
Post Reply