Magura HS33
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- MC Jo
- Mountainbiker
- Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;
Nu kan ik niet meer volgen hoor.
Ik snap niet goed waarom Magura's negatieve commentaar krijgen ivm modder. Cannondale brengt een F5 speciaal met magura's voor de benelux. Ik had begrepen dat dit o.a. te maken had met de moddertoestanden in onze regio's.
Ikzelf ben ervan overtuigd geen schijfremmen meer te gebruiken voor de modderritten in de Vlaamse ardennen en het pajottenland. Zelfs ingeremde blokjes zijn na max. 2 ritten weg. Dus ben ik op zoek naar een mudbike. En hiervoor raadt men mij altijd magura's aan.
Wat moet ik nu doen voor een eventuele mudbike : Magura's, V-brakes of toch één of ander soort schijfrem? (Heb nu Avid Juicy 3 met hope float schijven).
Ik snap niet goed waarom Magura's negatieve commentaar krijgen ivm modder. Cannondale brengt een F5 speciaal met magura's voor de benelux. Ik had begrepen dat dit o.a. te maken had met de moddertoestanden in onze regio's.
Ikzelf ben ervan overtuigd geen schijfremmen meer te gebruiken voor de modderritten in de Vlaamse ardennen en het pajottenland. Zelfs ingeremde blokjes zijn na max. 2 ritten weg. Dus ben ik op zoek naar een mudbike. En hiervoor raadt men mij altijd magura's aan.
Wat moet ik nu doen voor een eventuele mudbike : Magura's, V-brakes of toch één of ander soort schijfrem? (Heb nu Avid Juicy 3 met hope float schijven).
- saiko
- Test team
beste voor de modder vind ik nog altijd HS33.
Als je echter diepe modder hebt die plakt kan die modder zich ophopen bij de rem.
De rem blijft even goed werken maar het komt het gewicht niet tengoede en meer redenen kunt ge zelf wel verzinnen.
even de modderbol verwijderen met handen of tak en je kan weer verder.
Ik heb dat in de 3 jaar dat ik met HS33 reed maar enkele keren moeten doen. Nu mij maakt het niet veel uit als daar een beetje modder hangt.
Het is nog altijd een mountainbike.
Als je echter diepe modder hebt die plakt kan die modder zich ophopen bij de rem.
De rem blijft even goed werken maar het komt het gewicht niet tengoede en meer redenen kunt ge zelf wel verzinnen.
even de modderbol verwijderen met handen of tak en je kan weer verder.
Ik heb dat in de 3 jaar dat ik met HS33 reed maar enkele keren moeten doen. Nu mij maakt het niet veel uit als daar een beetje modder hangt.
Het is nog altijd een mountainbike.
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
YEP....zo is het. Ik heb deze HS 33 op mijn Cube, pas vervangen, steeds gemakkelijk en vriendelijk in onderhoud. Niet té duur, zelfs tijdens een "afdaling" in te stellen: Dé prima betaalbaar remsysteem.
- adrenalinerush
- Mountainbiker
Post by adrenalinerush »
Ben het met de grote hoop hier eens... K rijd zelf met HS33 en geen klagen van. Wat onderhoud betreft: je moet echt al 2 linkerhanden hebben om het niet te kunnen.
Persoonlijk heb ik het niet zo met gewone V-brakes met hun remkabels... heb het al een keer voor gehad dat ik zo'n remkabel overgetrokken had en dat heeft geen leuke gevolgen...
Persoonlijk heb ik het niet zo met gewone V-brakes met hun remkabels... heb het al een keer voor gehad dat ik zo'n remkabel overgetrokken had en dat heeft geen leuke gevolgen...
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
- adrenalinerush
- Mountainbiker
Post by adrenalinerush »
en gratis een mooie glimlach op de koop toe (als t een stok in t voorwiel is) . Dus iedereen vanaf nu stokken mee pakken...El Perro Diablo wrote:Een stok in je wiel, dat remt pas goed.
(geen onderhoud nodig)