12/10/2008 Zonnebeke - Beselare
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Vandaag de 60 gedaan en met een tevreden gevoel terug gekeerd.
Alle ingrediënten zaten erin. De rit begon met wat licht klimwerk, heel wat single tracks, grond die je als het ware aanzoog, modder maar dan wel nog berijdbaar, prachtig weer na het optrekken van de mist, een technisch stukje naar het einde toe, en last but not least de Wezze die voor de video dinges zorgde. (Plassen die op vijvers lijken en daar toch eens door proberen te rijden). Ik zou zeggen laat uw verbeelding werken.....
Lekker soepje aan de 1e bevoorrading, jammer niet op de 2e.
Bepijling was voortreffelijk en goed opvallende pijlen.
See ya next year !
Alle ingrediënten zaten erin. De rit begon met wat licht klimwerk, heel wat single tracks, grond die je als het ware aanzoog, modder maar dan wel nog berijdbaar, prachtig weer na het optrekken van de mist, een technisch stukje naar het einde toe, en last but not least de Wezze die voor de video dinges zorgde. (Plassen die op vijvers lijken en daar toch eens door proberen te rijden). Ik zou zeggen laat uw verbeelding werken.....
Lekker soepje aan de 1e bevoorrading, jammer niet op de 2e.
Bepijling was voortreffelijk en goed opvallende pijlen.
- 2 fast 2 follow
- Mountainbiker
Post by 2 fast 2 follow »
Vanmorgen vroeg vertrokken om 7u30 richting Beselare volledig in de mist, gelukkig was het niet koud. Ingeschreven en er direct al de pees op gelegd, der was nog ni veel volk voor mij op de 60, want de sporen waren schaars. Bij de samen komst van de 45 was er al wa meer volk, eerst bev lag ergens rond de 27km deze was goed, ook het parcours was uitstekend slecht hier en daar een plas. De 2de bev lag redelijk dicht bij het einde vond ik. Op het laatste nog een paar technische speel bosjes en het zat er weeral op, terug naar huis na een geslaagde voormiddag.
Stats : 92,8km 3u50min avs 24,2km/u
Stats : 92,8km 3u50min avs 24,2km/u
- wezze
- Mountainbiker
idd wezze heeft voor de nodige video dinges toestanden gezorgd, ik wilde in het bosje voor de kortekeer moesti 3d inhalen door een plaske van ne meter of 3 lang en wist nie dat zo diep was dus ze hebben goed kunnen lachen. anders was het een prachtige rit , het was serieus aanklampen . moesti 3d en ik hadden gisteren gullegem gereden en vandaag was acidboy niet bij te houden pfff. maar we hebben ons geamusseerd 
Vandaag ook de 60km gereden en ik heb het me niet beklaagd. Vertrokken in de dichte mist maar beetje bij beetje klaarde het op. Het parcours lag overal berijdbaar, maar modderbanden waren toch wel nodig. Heel veel singletracks, veldwegels en een aantal mooie bospassages. Hier en daar een langer stukje asfalt, maar aangezien deze meestal bergop waren ook niet echt recuperatiestukken. Echte bergjes zaten er niet in, maar het glooiende landschap was pittig genoeg. En als kers op de taart nog 2 speelbosjes op het eind. In het eerste was er wel even verwarring over de te volgen route, maar kom... Voor de rest was de bepijling perfect in orde grote duidelijke pijlen (fluo oranje) en overal duidelijk aangebracht.
Bevoorradingen in orde. Wel geen sportdrank, maar op de eerste bevoorrading was er verse soep in de plaats.
En op het einde nog een lekkere stutte met gekapt
Ook organisatie dik in orde: inschrijvingen via scannen van lidkaart van alle bonden, verliep vlot. Uitgebreide afspuitinstallatie met meer dan voldoende druk.
Alles bij elkaar: Beselare tot de volgende![
Bevoorradingen in orde. Wel geen sportdrank, maar op de eerste bevoorrading was er verse soep in de plaats.
En op het einde nog een lekkere stutte met gekapt
Ook organisatie dik in orde: inschrijvingen via scannen van lidkaart van alle bonden, verliep vlot. Uitgebreide afspuitinstallatie met meer dan voldoende druk.
Alles bij elkaar: Beselare tot de volgende![
dank aan alle NONNEBOSSENTOCHT deelnemers
Aan alle deelnemers van harte bedankt.
We hebben als organisatoren ons best gedaan om een goed parcours samen te stellen en te zorgen voor een goede bepijling en bevoorrading. Jammer dat er deze morgen een aantal pijlen verdwenen waren. Een leuke plezante vond het zelf nodig om een bord met de splitsing weg te nemen en dit voor het 2e jaar op rij, op dezelfde plaats...
Onze ochtendverkenners hebben wat dat betreft voortreffelijk werk uitgevoerd om alles vlot te herstellen. Wat het 1e Kortekeer bosje betreft was er ook een afspanlint verdwenen waardoor er inderdaad op een bepaald ogenblik wat verwarring onstond en een aantal deelnemers onnodig de verkeerde kant werden gestuurd.
Voldoende afspuitslangen (16 stuks) met afzonderlijk debietregeling is zeker geen overbodige luxe in piekmomenten maar een pure noodzaak.
Sportieve groeten vanwege de ganse ploeg van www.wtc-zonnebeke.be
(PS; Nonnebossentocht niet te verwarren met de organisatie van 2 weken eerder ... ook in Beselare....)
We hebben als organisatoren ons best gedaan om een goed parcours samen te stellen en te zorgen voor een goede bepijling en bevoorrading. Jammer dat er deze morgen een aantal pijlen verdwenen waren. Een leuke plezante vond het zelf nodig om een bord met de splitsing weg te nemen en dit voor het 2e jaar op rij, op dezelfde plaats...
Onze ochtendverkenners hebben wat dat betreft voortreffelijk werk uitgevoerd om alles vlot te herstellen. Wat het 1e Kortekeer bosje betreft was er ook een afspanlint verdwenen waardoor er inderdaad op een bepaald ogenblik wat verwarring onstond en een aantal deelnemers onnodig de verkeerde kant werden gestuurd.
Voldoende afspuitslangen (16 stuks) met afzonderlijk debietregeling is zeker geen overbodige luxe in piekmomenten maar een pure noodzaak.
Sportieve groeten vanwege de ganse ploeg van www.wtc-zonnebeke.be
(PS; Nonnebossentocht niet te verwarren met de organisatie van 2 weken eerder ... ook in Beselare....)