deze morgen zalig 40 km afgehaspeld aan een moyenne van 26 km/hr.
Op het einde kom ik in de "bewoonde wereld" en echt triestig dat ik sommige auto's tot 5 maal toe voorbijsteek op een traject van 10 km. Aanschuiven, rijden file stoppen,....enz.
Andere dagen rij ik met de moto, dus daar heb ik ook al gene last vast.
Ik ga me snel opmaken voor de terugrit en dit onder een stralend zonnetje.
Met de fiets naar het werk ...
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- J.E.
- Mountainbiker
'k ben vandaag met den CBR op baan en morgen met den C'daleR1ALAIN wrote:deze morgen zalig 40 km afgehaspeld aan een moyenne van 26 km/hr.
Op het einde kom ik in de "bewoonde wereld" en echt triestig dat ik sommige auto's tot 5 maal toe voorbijsteek op een traject van 10 km. Aanschuiven, rijden file stoppen,....enz.
Andere dagen rij ik met de moto, dus daar heb ik ook al gene last vast.
Ik ga me snel opmaken voor de terugrit en dit onder een stralend zonnetje.
pt3r schreef:
Wat is het nut dan van zo'n oversteek plaats?
Tja heb ik mij ook afgevraagd. Maar ik zag op tervurenlaan dat er deel van oversteekplaatsen vierkanten zijn. Dus geen voorrang tenzij reeds op oversteekplaats.
Wellicht is idee erachter dat je bij doorlopend fietspad weg verder zet en bij oversteekplaats manoeuver uitvoert.
Hier zie je verschil nog eens visueel:
http://users.skynet.be/derijprof/oversteekfiets.htm
Als je die richting uitmoet heb je echter niet veel keuze dan de Wetstraat te nemen. Zo wordt er voor fietsers de Jozef II straat (parallel met de wetstraat) aanbevolen daar er veel minder fijn stof zou zijn. Ik heb dat al een aantal keer geprobeerd maar daar is geen apart fietspad en baan relatief smal. Liever fijn stof dan ene keer per week omver gereden te wordenpvandebe wrote:Da's heel duidelijk wat we hier in missen. De hartslag en zuurstoftoevoer, dus de longwerking, ligt hoger bij de fietser dan bij de auto. Gaat het idd bergop zoals iemand hier al eerder schreef, dan vermoed 'k dat het een gelijkaardig effect heeft als roken, alleen is fijn stof naar 't schijnt (!) nog veel gevaarlijker.PVB wrote:Ja streets ge hebt gelijk. Nog beter op wetstraat met fiest dan in de auto:
http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondheid ... iets.dhtml
Last edited by PVB on Thu 09 Oct 2008 11:07, edited 1 time in total.
Ne keer per week is sterk overdreven
Ik neem die straat elke dag. Wat ik wel doe is in het midden van de baan rijden als er file is; dus de auto's langs links voorbij, langs rechts is er nooit plaats en die fiets-suggestie-strook (wat een geweldige uitvinding
) wordt door niemand gerespecteerd.
En met de temperaturen zoals deze morgen toch maar de stofmasker op, want je kon gewoon de vervuiling proeven deze ochtend.
En met de temperaturen zoals deze morgen toch maar de stofmasker op, want je kon gewoon de vervuiling proeven deze ochtend.
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
ha zo doe jij datTom wrote:. Als je dan achter een lijnbus hangt... écht niet te doen !
je hangt eraan
op deze wijze kan je ook door de stad racen
http://www.youtube.com/watch?v=YTbqPvEC ... re=related
Streets
- marzokki NQH
- Mountainbiker
Post by marzokki NQH »
ik zie ook regelmatig iemand met een mondmasker fietsen in de Plejadenlaan in SLWoluwe; op kleuren van masker en rugzak heb ik wel niet gelet...