Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

deze morgen zalig 40 km afgehaspeld aan een moyenne van 26 km/hr.
Op het einde kom ik in de "bewoonde wereld" en echt triestig dat ik sommige auto's tot 5 maal toe voorbijsteek op een traject van 10 km. Aanschuiven, rijden file stoppen,....enz.
Andere dagen rij ik met de moto, dus daar heb ik ook al gene last vast.
Ik ga me snel opmaken voor de terugrit en dit onder een stralend zonnetje.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

R1ALAIN wrote:deze morgen zalig 40 km afgehaspeld aan een moyenne van 26 km/hr.
Op het einde kom ik in de "bewoonde wereld" en echt triestig dat ik sommige auto's tot 5 maal toe voorbijsteek op een traject van 10 km. Aanschuiven, rijden file stoppen,....enz.
Andere dagen rij ik met de moto, dus daar heb ik ook al gene last vast.
Ik ga me snel opmaken voor de terugrit en dit onder een stralend zonnetje.
'k ben vandaag met den CBR op baan en morgen met den C'dale :-)
PVB
Mountainbiker

Post by PVB »

pt3r schreef:

Wat is het nut dan van zo'n oversteek plaats?

Tja heb ik mij ook afgevraagd. Maar ik zag op tervurenlaan dat er deel van oversteekplaatsen vierkanten zijn. Dus geen voorrang tenzij reeds op oversteekplaats.

Wellicht is idee erachter dat je bij doorlopend fietspad weg verder zet en bij oversteekplaats manoeuver uitvoert.

Hier zie je verschil nog eens visueel:
http://users.skynet.be/derijprof/oversteekfiets.htm
PVB
Mountainbiker

Post by PVB »

pvandebe wrote:
PVB wrote:Ja streets ge hebt gelijk. Nog beter op wetstraat met fiest dan in de auto:

http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondheid ... iets.dhtml
Da's heel duidelijk wat we hier in missen. De hartslag en zuurstoftoevoer, dus de longwerking, ligt hoger bij de fietser dan bij de auto. Gaat het idd bergop zoals iemand hier al eerder schreef, dan vermoed 'k dat het een gelijkaardig effect heeft als roken, alleen is fijn stof naar 't schijnt (!) nog veel gevaarlijker.
Als je die richting uitmoet heb je echter niet veel keuze dan de Wetstraat te nemen. Zo wordt er voor fietsers de Jozef II straat (parallel met de wetstraat) aanbevolen daar er veel minder fijn stof zou zijn. Ik heb dat al een aantal keer geprobeerd maar daar is geen apart fietspad en baan relatief smal. Liever fijn stof dan ene keer per week omver gereden te worden
Last edited by PVB on Thu 09 Oct 2008 11:07, edited 1 time in total.
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Ne keer per week is sterk overdreven ;-) Ik neem die straat elke dag. Wat ik wel doe is in het midden van de baan rijden als er file is; dus de auto's langs links voorbij, langs rechts is er nooit plaats en die fiets-suggestie-strook (wat een geweldige uitvinding #-o ) wordt door niemand gerespecteerd.

En met de temperaturen zoals deze morgen toch maar de stofmasker op, want je kon gewoon de vervuiling proeven deze ochtend. #-o
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Ik rij 3 * per week den Botanique omhoog (en 's avonds terug omlaag, vanzelfsprekend). Als je dan achter een lijnbus hangt... écht niet te doen !

@ Pt3r, ik zie hier (kruispunt Wetsraat-Kunstlaan) regelmatig iemand met een (rood ?) mondmasker voorbijsnorren. Toevallig jij ?
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Tom wrote:. Als je dan achter een lijnbus hangt... écht niet te doen !
ha zo doe jij dat
je hangt eraan #-o
op deze wijze kan je ook door de stad racen
http://www.youtube.com/watch?v=YTbqPvEC ... re=related

Streets
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

@ Tom: Neen ik rij met een zwart/grijs masker, maar enkel bij smog weer.

Ik ben te herkennen aan een blauw/witte messenger bag (veel ruimte en waterdicht) en baggy shorts tot aan de kuiten (toch in de winter en herfst)

@ Streets: Of je kan het ook zo doen:
#-o
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

das toch altijd verschieten dat er daar genen wordt omvergereden.
of een voetganger meegesleurd.

als achtergrond muziek, is dat blind guardian?

Streets
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

ik zie ook regelmatig iemand met een mondmasker fietsen in de Plejadenlaan in SLWoluwe; op kleuren van masker en rugzak heb ik wel niet gelet...
Post Reply