financiële crisis

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Rabobank.be....volgens mijn kbc-adviseur een van de meest veilige banken. Je moet je niet te veel zorgen maken dat je straks al je spaargeld kwijt bent. Leterme is volgens mij goed bezig. De staatskas is weer wat voller (theoretisch) en de burger mag gerust zijn. BNP Paribas is een betrouwbare bank.
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

BNP Paribas heeft wel de zaak van hun leven gedaan.
Spotprijs voor een goede bank`
Zou het niet kunnen dat enkele individuen(firma's) al deze heisa in gang gestoken hebben?
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

maltje wrote:BNP Paribas heeft wel de zaak van hun leven gedaan.
Spotprijs voor een goede bank`
Zou het niet kunnen dat enkele individuen(firma's) al deze heisa in gang gestoken hebben?
Lijkt me sterk. De waarden van alle financials is sterk gedaald dus ook hun waarde. Sommige hebben van de hele crisis wel handig gebruik gemaakt. De ene zijn dood is de ander zijn brood.
miester fens
Mountainbiker

Post by miester fens »

Rabobank.be....volgens mijn kbc-adviseur een van de meest veilige banken. Je moet je niet te veel zorgen maken dat je straks al je spaargeld kwijt bent. Leterme is volgens mij goed bezig. De staatskas is weer wat voller (theoretisch) en de burger mag gerust zijn. BNP Paribas is een betrouwbare bank.
Het aandeel voor goede huisvaders was ... jawel Fortis ... veilig, mooi
%-tje, ... :^o :^o :^o niet dus. Ik denk dat we de crisis van de eeuw meemaken zoals er elke eeuw één (of 2) zal zijn.

Dus mijn advies: rustig blijven, ademen op tijd en zo snel mogelijk het vertrouwen herstellen en wie nog centen heeft ... binnen een jaartje ofzo ... inzetten! 8)
STUKA
Mountainbiker

Post by STUKA »

Een ander vraagje.
Mijn spaargeld is dus gewaarborgd, maar hoe zit dat met intresten, aangroeipremies en zo ? :-?
Als de banken minder winst, of zelfs verlies maken, om nog maar te zwijgen van faillissement, zakken of verdwijnen de intresten dan ook ?
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

STUKA wrote:Een ander vraagje.
Mijn spaargeld is dus gewaarborgd, maar hoe zit dat met intresten, aangroeipremies en zo ? :-?
Als de banken minder winst, of zelfs verlies maken, om nog maar te zwijgen van faillissement, zakken of verdwijnen de intresten dan ook ?
neen, maar ik zou toch voor een stuk in overheidsobligaties beleggen (duitse, franse of nederlandse)
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

cyclon wrote:
STUKA wrote:Een ander vraagje.
neen, maar ik zou toch voor een stuk in overheidsobligaties beleggen (duitse, franse of nederlandse)
Ik mis de "omdat" cyclon ? Met alle respect....
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Ach, "alle nadeel ebt z'n voordeel".
Door de (vermeende) crisis in de banksector is de BHV crisis ineens (blijkbaar) opgelost.
En Leterme is van een looser plots de redder des Vaderlands*.
Hoog tijd om nieuwe verkiezingen uit te schrijven lijkt me.

*De ene dag wel zonder probleem 7 mil (van ons centen) in een bank stoppen (die ons centen opgesoupeerd hebben) (om de top hun riante oprotpremies te kunnen blijven betalen?) en enkele dagen later doodleuk komen vertellen dat er een gat van meer dan 6 mil in de begroting zit en dat dat "pijn gaat doen" om dat te dichten. En wie gaat dat weer pijn doen? Juist ja. Dezelfde loosers alweer.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

omdat belgische grootbanken te groot zijn om te falen maar eigenlijk ook te groot om gered te worden, als ze echt in zeer grote problemen mochten komen, daar wees ook de eerder vermelde roubini op in een conference call

maar dat is zeker niet voor direct, we zouden binnenkort zelfs een totale ommekeer van het sentiment kunnen kennen (tenzij de boel helemaal in de soep draait, ik vraag me af of er iemand eigenlijk wel goed zicht op heeft)

als je via een bank overheidsobligaties koopt, blijf je er eigenaar van, ook al gaat de bank failliet

dus alles boven de 20.000 euro is toch niet 100% veilig

het moet wel gaan om geld dat je een tijdje kunt missen natuurlijk, want je bent niet zeker dat de rente gaat blijven dalen

anders kun je 't natuurlijk ook in korte termijn overheidsobligaties investeren

http://www.rgemonitor.com/redir.php?sid ... cid=292720
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

ivo wrote:
*De ene dag wel zonder probleem 7 mil (van ons centen) in een bank stoppen (die ons centen opgesoupeerd hebben) (om de top hun riante oprotpremies te kunnen blijven betalen?) en enkele dagen later doodleuk komen vertellen dat er een gat van meer dan 6 mil in de begroting zit en dat dat "pijn gaat doen" om dat te dichten. En wie gaat dat weer pijn doen? Juist ja. Dezelfde loosers alweer.
En wat als Dexia en Fortis failliet zouden zijn gegaan? 't Is op de banken dat je kwaad moet zijn. Zij hebben het zover laten komen. Fortis heeft een veel te groot risico genomen bij de overname van ABN....op kap van de spaarders.
Post Reply