Cube Hotels

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Soons
Mountainbiker

Cube Hotels

Post by Soons »

Een goedemiddag D&H,

Mijn madam heeft me voor mijn verjaardag 4 dagen in een Cube Hotel cadeau gegeven. Daar ik in Frauenfeld (Zwitserland) woon, heeft ze voor het Cube Hotel in Savognin gekozen.

Nu wilde ik even navragen of er bike(ste)rs zijn die al daar waren en welke routes ze gereden hebben. Persoonlijk ben ik nog aan het twijfelen of ik mijn Trek 8000 (2009) of mijn Fuel Ex 8 (2009) meeneem, want 3 fietsen gaan niet op de fietsrek...(fiets 2 is die van mijn vrouw).

Misschien dat ook iemand weet waar er in het dorp belgisch bier te verkrijgen is :-) ?

Alvast mercikes !

Peter

Oh ja : www.cube-hotels.com voor diegene die dit jaar ook nog ne verjaardag te vieren hebben
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Hebben die tegenwoordig ook al Hotels? Toch handiger om een full suspension mee te nemen in de bergen denk ik zo.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

het cube hotel in biberwier oostenrijk ziet er in elk geval meer dan OK uit
ik weet dat er daar op de kamer een plaatske voorzien is voor de bike =D>
Soons
Mountainbiker

Post by Soons »

Een goedemiddag bike(st)ers,

Ik zal jullie tekst en uitleg sturen als ik terugben (12-15/10). De Ex8 gaat mee omdat we ook gratis gebruik mogen maken van de kabellift :-)

Muddy greets,

Peter
Guy-ant
Mountainbiker

Post by Guy-ant »

Zugspitzarena (Biberwier) is in alle geval een geweldig MTB gebied !
pointbreak
Mountainbiker
Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race

Post by pointbreak »

Die Cube hotels dat is wel iets knap, had er nog nooit van gehoord.
Bedankt voor de tip !
En zeker niet duur...vindt ik.
Lucky22
Mountainbiker
Location: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Post by Lucky22 »

Ben dit jaar met Lucienne22 voor 4 dagen gaan mtben in Oostenrijk : zaten in het Cube hotel te Biberwier. Absolute aanrader : niet duur en 100% gericht op MTB : mtb's gaan mee op de kamer (apart stuk welke ze "showroom" noemen) : speciale kapstokblazers om natte schoenen en kledij droog te blazen in je eigen showroom, wasmachines en droogkasten in de kelderverdieping enz...

Je bike staat dus achter slot en grendel aan je eigen kamer dus indien nodig kan je nog wat sleutelen enz...

Opgelet : gratis liftgebruik is wel enkel in het winterseizoen om te skiëen en snowboarden, niet voor MTB hiervoor moet je lift betalen (redelijk duur) maar het is natuurlijk beter om zelf naar boven te fietsen :wink:

Accomodatie en ligging was dus schitterend, bediening en personeel is "neutraal" ttz in kleinere hotels gaat het er iets gemoedelijker aan toe.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Lucky22 wrote: maar het is natuurlijk beter om zelf naar boven te fietsen :wink:

Waarom?? Ik vind klimmen net zo plezant als afdalen. Akkoord, de fun-factor ligt mss iets lager, maar de voldoening achteraf is des te groter en je conditie gaat erdoor omhoog.
Soons
Mountainbiker

Post by Soons »

Een goedemorgen allemaal

Inderdaad, de prijs valt heel goed mee. We betalen nu 274chf voor 4 dagen, dat is 180 euro. Daarvoor halfpension en toegang tot het zwembad en ook de lift. (het liftaanbod is tot 19-10).

Nog een paar dagen :-) nu maar hopen dat de virussen me niet onder de knie krijgen !

Groeten

Peter
Soons
Mountainbiker

Post by Soons »

Een goedemorgen !

Terug van een geweldig reisje, een aanrader.

1. Cube Hotel :
- Eten : goede kwaliteit, lekker, veel en met aandacht voor de sporters onder ons.
- Accomodatie : fietsen mee tot in de kamer, droogblazen van de schoenen, sauna, ... Alleen zwitsers Calanda bier en geen internet of Wlan vond ik minder.
- Gezellige sfeer, behulpzame medewerkers
- Kärcher om de fietsen af te spuiten
- Goedkoop : we kregen niet alleen de lift gratis (24chf per dag), maar ook de mountaincarts (ergens 30chf per halve dag) en dan half pension. Oh ja, en ne keer minigolfen :-)

2. Omgeving :
- Ergens 10 vaste routes (600' nummers)
- Dan alternatieven langs de skipistes, 3 blauwe, 2 rode en 2 zwarte.
We hebben ons beperkt tot combinatiewerk : de 655 en 665 met daarbij de rode route naar de kerk toe. In het begin kleine stijging in Tigignas om daarna over een brede gravelweg af te dalen. Dan door de bos met single tracks en dan over de wei naar beneden vliegen. Alhoewel vliegen, het was een beetje vettig van de vorige regendagen (we hebben tot 27°C gehad !!) en ik heb op mijn Fuel nog de standaard Bontragers liggen. Die zijn niet zo geweldig :cry: ...
De zwarte routes op de skipiste zelf zijn geweldig en ben meermaals met gloeiend hete remmen aangekomen in Savognin. Een aanrader !

3. Mountaincarts / Verhuur mountainbikes
Ik heb een link toegevoegd als kortfilm van onze reis. Daar zie je de mountain carts op.

Het verhuren van de bikes (Cube) vind ik een geweldig idee. Mensen leren zo een merk en ook model kennen en zijn veel vlugger geneigd om zich dan ook een Cube aan te schaffen. Sjiek idee ! Der hingen ergens 100 fietsen te huur, dus keuze genoeg !

Al bij al een aanrader ! Ik heb al geboekt voor in mei terug te gaan :-)

Peter
Post Reply