No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Bij mijn Bonti Mustang 29"velgen eerst een laag velox en vervolgens de wat overstretchte standaard 26" rimstrip, wordt trouwens zo aangeraden door Stan.
Werkt perfect, zelfs met een band die je van ver op de velg kan gooien :lol: de ACX29 2.2...
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Image
Image

Ik zou misschien een tubeless kit willen kopen voor mijn XR 4.2d velgen.
Nu twijfel ik tussen een DT Swiss kit en eentje van No Tubes. De DT kit is enkele euro's goedkoper.
Welke is de beste, heeft er iemand ervaringen met de DT kit?
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Bij de DT kit heb je wel maar een klein flesje met sealant.
Zal net voldoende zijn om één band te dichten.
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

KWBiker wrote:De vraag is al eerder gesteld, maar niet beantwoord.

Kan je een band, niet vouwbaar, opgeblazen krijgen met no-tubes ?

Ik ga zaterdag een nieuw setje wielen halen, maar ik wil mijn baanbanden nog opslijten, daarna schakel ik over naar de schwalbe marathon supreme. Dus wordt het de keuze voor biba, of voor no tubes ?
Dit zou geen problemen mogen geven. Als dit niet meteen lukt zou ik u het volgende aanraden; eerst de band monteren met binnenband tot hij mooi op de velg ligt, dan lossen en de band langs één kant over de velg lichten, binnenband uithalen en ventiel monteren, daarna band langs deze kant terug op de velg en pompen maar. Aangezien al 1 kant van de band perfect op de velg ligt, zal de tweede kant ook minder lucht verliezen en op z'n plaats komen te zitten.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

yoeri wrote:

Ik ga zaterdag een nieuw setje wielen halen, maar ik wil mijn baanbanden nog opslijten, daarna schakel ik over naar de schwalbe marathon supreme. Dus wordt het de keuze voor biba, of voor no tubes ?
Dit zou geen problemen mogen geven. Als dit niet meteen lukt zou ik u het volgende aanraden; eerst de band monteren met binnenband tot hij mooi op de velg ligt, dan lossen en de band langs één kant over de velg lichten, binnenband uithalen en ventiel monteren, daarna band langs deze kant terug op de velg en pompen maar. Aangezien al 1 kant van de band perfect op de velg ligt, zal de tweede kant ook minder lucht verliezen en op z'n plaats komen te zitten.
Deze raad inderdaad volgen, het bespaart je heel wat moeite !
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Ruben S. wrote:Welke is de beste, heeft er iemand ervaringen met de DT kit?
DT Swiss kit wordt gemaakt door Eclipse, en is stukken lichter dan die van Stan's. Zonder twijfel voor de DT Swiss of Eclipse kit gaan, idem voor de latex die van veel hogere kwaliteit is.

Zelf bijna vier jaar Eclipse kits gebruikt, top!
J!nX
Mountainbiker

Post by J!nX »

Dr.Gonzo wrote:
yoeri wrote:

heeft wel alleen maar nut bij velgen waar de band zich vast zet in de rand, tubeless velgen hebben dat zowiezo, en ztr velgen ook, maar bij de meeste niet tubeless velgen komen de banden gewoon terug los als ge die biba aflaat.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

J!nX wrote:
Dr.Gonzo wrote:
yoeri wrote: Dit zou geen problemen mogen geven. Als dit niet meteen lukt zou ik u het volgende aanraden; eerst de band monteren met binnenband tot hij mooi op de velg ligt, dan lossen en de band langs één kant over de velg lichten, binnenband uithalen en ventiel monteren, daarna band langs deze kant terug op de velg en pompen maar. Aangezien al 1 kant van de band perfect op de velg ligt, zal de tweede kant ook minder lucht verliezen en op z'n plaats komen te zitten.
heeft wel alleen maar nut bij velgen waar de band zich vast zet in de rand, tubeless velgen hebben dat zowiezo, en ztr velgen ook, maar bij de meeste niet tubeless velgen komen de banden gewoon terug los als ge die biba aflaat.
Toch niet! Is de enige manier om bepaalde niet tubeless banden op mijn ZTR's te monteren !!
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

Ik heb ondertussen de marathons eropgekregen, Ze waren al goed aangepast door eerder gebruik met biba. Ik zie wel aan de blaasjes dat er aan de zijkant (tussen velg en band) nog lucht ontsnapt. Gaat dit vanzelf weg of zijn hier nog truuks voor ?
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Dat zegt J!nx toch ook? Bij ztr's, mavic en shimano ust velgen lukt da, maar bij m'n am classics vb werkt die truc ni ze !
Post Reply