Werkt perfect, zelfs met een band die je van ver op de velg kan gooien
No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Dit zou geen problemen mogen geven. Als dit niet meteen lukt zou ik u het volgende aanraden; eerst de band monteren met binnenband tot hij mooi op de velg ligt, dan lossen en de band langs één kant over de velg lichten, binnenband uithalen en ventiel monteren, daarna band langs deze kant terug op de velg en pompen maar. Aangezien al 1 kant van de band perfect op de velg ligt, zal de tweede kant ook minder lucht verliezen en op z'n plaats komen te zitten.KWBiker wrote:De vraag is al eerder gesteld, maar niet beantwoord.
Kan je een band, niet vouwbaar, opgeblazen krijgen met no-tubes ?
Ik ga zaterdag een nieuw setje wielen halen, maar ik wil mijn baanbanden nog opslijten, daarna schakel ik over naar de schwalbe marathon supreme. Dus wordt het de keuze voor biba, of voor no tubes ?
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Deze raad inderdaad volgen, het bespaart je heel wat moeite !yoeri wrote:Dit zou geen problemen mogen geven. Als dit niet meteen lukt zou ik u het volgende aanraden; eerst de band monteren met binnenband tot hij mooi op de velg ligt, dan lossen en de band langs één kant over de velg lichten, binnenband uithalen en ventiel monteren, daarna band langs deze kant terug op de velg en pompen maar. Aangezien al 1 kant van de band perfect op de velg ligt, zal de tweede kant ook minder lucht verliezen en op z'n plaats komen te zitten.KWBiker wrote:De vraag is al eerder gesteld, maar niet beantwoord.
Ik ga zaterdag een nieuw setje wielen halen, maar ik wil mijn baanbanden nog opslijten, daarna schakel ik over naar de schwalbe marathon supreme. Dus wordt het de keuze voor biba, of voor no tubes ?
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
DT Swiss kit wordt gemaakt door Eclipse, en is stukken lichter dan die van Stan's. Zonder twijfel voor de DT Swiss of Eclipse kit gaan, idem voor de latex die van veel hogere kwaliteit is.Ruben S. wrote:Welke is de beste, heeft er iemand ervaringen met de DT kit?
Zelf bijna vier jaar Eclipse kits gebruikt, top!
heeft wel alleen maar nut bij velgen waar de band zich vast zet in de rand, tubeless velgen hebben dat zowiezo, en ztr velgen ook, maar bij de meeste niet tubeless velgen komen de banden gewoon terug los als ge die biba aflaat.Dr.Gonzo wrote:Deze raad inderdaad volgen, het bespaart je heel wat moeite !yoeri wrote:Dit zou geen problemen mogen geven. Als dit niet meteen lukt zou ik u het volgende aanraden; eerst de band monteren met binnenband tot hij mooi op de velg ligt, dan lossen en de band langs één kant over de velg lichten, binnenband uithalen en ventiel monteren, daarna band langs deze kant terug op de velg en pompen maar. Aangezien al 1 kant van de band perfect op de velg ligt, zal de tweede kant ook minder lucht verliezen en op z'n plaats komen te zitten.KWBiker wrote:De vraag is al eerder gesteld, maar niet beantwoord.
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Toch niet! Is de enige manier om bepaalde niet tubeless banden op mijn ZTR's te monteren !!J!nX wrote:heeft wel alleen maar nut bij velgen waar de band zich vast zet in de rand, tubeless velgen hebben dat zowiezo, en ztr velgen ook, maar bij de meeste niet tubeless velgen komen de banden gewoon terug los als ge die biba aflaat.Dr.Gonzo wrote:Deze raad inderdaad volgen, het bespaart je heel wat moeite !yoeri wrote: Dit zou geen problemen mogen geven. Als dit niet meteen lukt zou ik u het volgende aanraden; eerst de band monteren met binnenband tot hij mooi op de velg ligt, dan lossen en de band langs één kant over de velg lichten, binnenband uithalen en ventiel monteren, daarna band langs deze kant terug op de velg en pompen maar. Aangezien al 1 kant van de band perfect op de velg ligt, zal de tweede kant ook minder lucht verliezen en op z'n plaats komen te zitten.