Nog een opmerking van een andere aard.
De Polar is een universele tophartslagmeter en als ontwerp zeker niet voor fietsers ontwikkeld. Met de tijd zijn er fietsfuncties bijgekomen.
De HAC komt uit de wereld van de fietscomputerkes waar hoogtemeter en hartslagmeter aan werden toegevoegd.
Daardoor zijn de cronofuncties en HF-functies beter bij de Polar en is de schermlayout en bediening van de HAC beter aan biken aangepast. Ik zie met echter niet met een HAC aan mijn arm gaan langlaufen of aan een loopwedstrijd deelnemen. Dus de Polars zijn veel beter universeel inzetbaar.
Hac 4 of Polar S710
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
niet onbelangrijk: de naverkoop service bij Polar is voorbeeldig en de garantiebehandelingen zijn zeer soepel.
Van Hac ken ik geen fluit.
Eigenlijk zou de poll enkel ingevuld mogen worden door mensen die beiden al eens hebben gebruikt. Volgens mij zou de uitslag van de poll een verkeerd beeld kunnen geven.
Van Hac ken ik geen fluit.
Eigenlijk zou de poll enkel ingevuld mogen worden door mensen die beiden al eens hebben gebruikt. Volgens mij zou de uitslag van de poll een verkeerd beeld kunnen geven.
De AVG metingen op mijn watch en de weergave op de Hactronic software (rechtstreekse input van de rawdata) is volledig gelijk. Idd in de Tour Software en het Trainingsdagboek zijn de weergegeven waarden anders (ook tussen de software onderling). Maar dit is normaal gezien iedere software een ander doel heeft en dus ook andere filters en instellingswaarden ten opzichte van de opgenomen waarden.Shrek wrote:idd qua hoogtemeters zijn de verschillen te verwaarlozen tussen 5s en 20s of het moet een parcour zijn met allemaal snelle kleine bergjes...mieke wrote:Als ik zo vrij mag zijn: zo op papier ziet dat er inderdaad een nadeel uit maar in werkelijkheid loopt dat wel los. Ik rij geregeld dezelfde heuvel op als training en mijn hoogtemetingen zijn bijna altijd gelijk. En het zou al moeten lukken dat ik bij elke 20" meting telkens op dezelfde plaats was.
Persoonlijk vind ik dat het weer een veel grotere invloed heeft op een correcte meting dan de tijdsinterval van de meting en daar heeft elke hoogtemeter die met luchtdruk werkt last van.
Probleem met de intervals is dat de software rechte lijnen trekt tussen de verschillende meetpunten dus hoe groter de intervals hoe onnauwkeuriger de resultaten. En ik blijf erbij op 20 seconden kan er veel gebeuren tijdens het mtb'enIk merk dit aan de avg van mijn broertje (met Hac) die verschilt redelijk tussen de horloge en de software.
Ik zal het eens proberen. Een maat van mij heeft een motto. Ik zal het hem eens vragen (maar dan wel enkele dagen geduld want ik moet er naar toe rijden).Ward #3 wrote:Ik weet het ook nog niet, maar kan iemand van jullie (mieke) meten en dan in een draaiende auto gaan zitten(of op een motor) ? Als hij dan nog juist meet dan zou hij ook op de motor moeten werken.
Een hac is dus eigenlijk niet als polshorloge te dragen, maar kan je er mee gaan hardlopen dan?
Een Hac kan je wel als polshorloge dragen om te sporten. Er zit een band bij met velcro sluiting die je simple door de watch schuift. Maar je kan ze niet dragen zo maar want daarvoor is het niet elegant genoeg (zoals de Polar) en vooral te dik.
Ha je bedoelde op de watch zelf. Daar heb je gelijk in. Maar dat stoort (mij) toch niet want wie gaat er nu op dat kleine schermpje alles napluizen als je het in het lang en breed op je PC kan zien.Bmweke wrote: @ Mieke . bij de polar kunde in de files naar al de vorige ritten gaan kijken (voor zover het geheugen gaat)
bij de Hac kunde alleen naar de vorige rit kijken
- Kristof.
- Mountainbiker
1-De polar kan je nog dragen als gewoon horloge, wat bij de Hac al een redelijk belachelijk zicht is.Ward #3 wrote:µKristof. wrote:Tis de Polar S710 met infrarood interface geworden![]()
Bedankt allemaal voor de nuttige bijdrage :)
Daar ben ik nu teleurgesteld in se, weer een die niet aan de polar-hype kan weerstaan....of ligt het aan van eyck die er geen binnekregen
grapje he
Alvast bedankt mieke
2- De polar software blijkbaar makkelijker is en ik weinig ken van computers en toebehoren.
3- Het getaffel bij Van Eyck.Als ik iets in mijne kop heb, heb ik het niet in mijn g*t :d (Als er iets bijna op is dient er bij besteld te worden. Dit doe ik ook op mijn werk zodat ik niet zonder val
Als je verschillende producten bij 1 leverancier koopt, is het soms niet interessant om 1 product dat uitgeput is, te gaan bestellen. Je wacht dan beter tot er verschillende artikels niet meer in voorraad zijn, zodat je een mooiere prijs krijgt door het grote aantal.Kristof. wrote: 3- Het getaffel bij Van Eyck.Als ik iets in mijne kop heb, heb ik het niet in mijn g*t :d (Als er iets bijna op is dient er bij besteld te worden. Dit doe ik ook op mijn werk zodat ik niet zonder val)
't Is niet omdat je iets bestelt, dat je het ook direct krijgt hé. Een verdeler kan ook zonder zitten.