Mario Declercq mountainbiker?

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Post Reply
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Als MDC naar Athene mag dan moeten ze Meirhaege maar laten meedoen aan het wk veldrijden volgend jaar, in de plaats van MDC eens kijken wat da zou geven, :-k ge zou het in Keulen nogal horen donderen!!!! #-o
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Gf biker wrote:Als MDC naar Athene mag dan moeten ze Meirhaege maar laten meedoen aan het wk veldrijden volgend jaar, in de plaats van MDC eens kijken wat da zou geven, :-k ge zou het in Keulen nogal horen donderen!!!! #-o
dit slaat toch op niks??
ik vrees dat er hier zwaar overdreven wordt
ik denk niet dat mario het gaat proberen om in de wc wedstrijden de selectie af te dwingen, laat staan dat hij het gaat halen (met alle respect voor de veldrijders), geen onnodige paniek dus

maar stel dat hij het haalt en jimmy niet (met gelijke criteria uiteraard) vind ik het ook ergens wel normaal dat we onze kansen zo goed mogelijk benutten en mario sturen

omgekeerd vanzelfsprekend ook, in allegeval succes jimmy en ga ervoor!!

het is wel jammer dat men niet gewoon de 3 beste mtb'ers van het moment uitkiest in plek van er (veel te) hoge selectiecriteria op te plakken
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Manitou! wrote:probleem is dat de vooral oudere veldrijders wat laagdunkend op de mtbers neerkijken
ze denken dat mtb twee keer niets is maar die rijden bijna nooit in de ardennen ofzo
redelijk zwakke veralgemening lijkt mij
maar ok, dan is het toch mooi dattem het kan proberen?
lukt het het hebben de oudere veldrijders gelijk, lukt het niet, tja ...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Vergeten jullie allemaal niet een beetje dat mtb Olympisch is, en veldrijden niet? Als MDC naar de Olympische spelen wil is het zijn kans.
En Meirhaeghe wordt in een beetje een belangrijke veldrit gedubbelt, dat is veel te explosief voor hem.
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Manitou! wrote: ik blijf erbij als ze diene bleiter meenemen dan is de sfeer daar al direct om zeep
dat is ene die alleen aan zichzelf denk en nooit in dienst van de ploeg zal rijden zelf al heeft hij een minder goeie dag
en veldrijden en mtb dat is een totaal ander soort wedstrijd
veldrijden is op 1h gedaan mtb soms 2h30
mtb is meestal veel technischer ook tov van veldrijden
ik bewonder die mannen maar ik vrees dat hij indien hij het probeerd nooit op tijd kan omschakelen om dit soort wedstrijdregime aan te kunnen
een wb bij mtb is wel iets anders dan zo'n wedstrijd op het strand waar die veldrijders wel goed in zijn
ik ken mario niet, jij miss wel? dan kan jij er een oordeel over vormen maar ik niet (hoewel ik vrees dat jij hem evengoed kent als ik) ---> sfeer? geen idee
dat van alleen aan zichzelf denken vind ik ook maar een zwak en onbewezen argument
over de rest van de tekst ben ik het redelijk eens, maar het is aan hem om het tegendeel te bewijzen (en de selectie te halen)
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

Ik kan mij niet echt inbeelden dat onze Filip dan zo een teambeest is !!!
En daarnaast zou ik Mario niet onderschatten qua wedstrijdervaring, als er één is die inzicht heeft en de truken kent !
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Inderdaad, het gaat er eigenlijk niet om wie het grootste 'teambeest' is, wat dat ook moge wezen :roll: maar wie er kampioen wordt...
Laat ons eerst maar eens afwachten wie die derde man wordt...
viper
Mountainbiker

Post by viper »

A d r i wrote:Vergeten jullie allemaal niet een beetje dat mtb Olympisch is, en veldrijden niet? Als MDC naar de Olympische spelen wil is het zijn kans.
En Meirhaeghe wordt in een beetje een belangrijke veldrit gedubbelt, dat is veel te explosief voor hem.
MTB staat als internationaal sport mijlen boven dat lokale weidegedoe. De top van de MTB-wereld zal, bij deductie, ook wel als atleet boven de veldrijders staan. Hetzelfde ivm begeleiding. Niet veldrijden maar MTB is Olympisch.

De sporten op zich vergelijken is echter iets anders. Een uur vollen bak zonder de minste recuperatie is iets totaal anders dan 2u30 met recuperatie en veel meer technische zones. Dat kan je gewoon niet vergelijken.

Als ex-marathonloper neig ik iets meer respect te hebben voor atleten die gedurende de totale wedstrijd aan 100% moeten presteren. Winst op punten voor het veldrijden dat bovendien mediageniek is.

Maar het is natuurlijk een kaakslag voor iedere biker dat de bond in een andere discipline gaat vissen om een Olypisch team samen te stellen. Zwakte en onkunde van de bond of van de competiebikers?
MadMan
Mountainbiker
Location: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /

Post by MadMan »

Dat MDC het mountainbiken ziet zitten is toch goede zaak voor het mountainbiken, mountainbiken komt hierdoor weer in de media.
Als MDC HEEL goede resultaten kan neerleggen, beter dan de andere kandidaten dan is het toch normaal dat hij zijn kans krijgt.
Ben niet een supporten van MDC maar hij heeft wel karakter en op zijn leeftijd kan hij nog resultaten neerleggen waar menige jongere profs enkel van kunnen droomen.

Mario draagt een gekende naam en dat geeft hem voordeel op andere,is dit juist, neen maar voor de media en wielerbond is dit wel een belangrijk punt.
Ziet maar eens naar Planckaert junior, er zijn honderde beloftes die beter rijden als hem en die krijgen geen contract.

Mvg,
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Zo zielig dat er hier veel mensen zitten die hem zonder enige voorkennis zomaar de grond inboren, "dikke nek", etc.
Mocht het waar zijn zou ik de eerste zijn om het te beamen maar t'is dikke zever. Hij is misschien wat afstandelijk maar nooit te beroerd mensen te helpen, zonder winstbejag - een vb: midden het wedstrijdseizoen heeft hij mij een hoop tips bezorgd en wat basisschema's, k'weet niet hoor maar volgens mij is dat heel sympathiek, ik ken hem niet eens goed.
Een ding weet ik nu WEL zeker: hoe meer negatieve reacties, hoe beter hij zal trainen :)

Medaar zijn argumentatie over de selectie volg ik volledig, Jimmy krijgt de kans en verdient die ook wel maar wie de criteria haalt moet meegaan. Jimmy zal zeker nog wel eens een kans krijgen, hij is nog jong!
Post Reply