Griet wrote: En van dat moeten is bij mij wel niet het geval................ ik heb gewoon altijd zin![]()
ergste valpartij
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- stevo de slowbiker
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite magura 2007 , Thompson sub01 hydro Disc XL
Post by stevo de slowbiker »
Vorig jaar in Lummen, de wilkensberg naar beneden rond de 40km/uur, springheuveltje niet gezien, resultaat 4 m vliegles gehad. Na 5 min bijgekomen 3 uur tunnelzicht schouder gekneusd ambulance afgevoerd.
Dus als ik nu een afdaling neem doe ik dat op mijn gemak en ik ga soms nog liever te voet.
Dus als ik nu een afdaling neem doe ik dat op mijn gemak en ik ga soms nog liever te voet.
-
vannyen.bob
- Mountainbiker
Post by vannyen.bob »
GP Roel Paulissen.
Afdaling tege 45 over de kop gesmakt. Overal schaafwonde en een schouder dat vast zat. Mag van geluk spreke dat hij niet uit de kom is of men sleutelbeen is gebroken. Heel mijn hel staat vol krassen waar ik eerst op was geland. Ben blij dat ik die op had!
Afdaling tege 45 over de kop gesmakt. Overal schaafwonde en een schouder dat vast zat. Mag van geluk spreke dat hij niet uit de kom is of men sleutelbeen is gebroken. Heel mijn hel staat vol krassen waar ik eerst op was geland. Ben blij dat ik die op had!
-
vannyen.bob
- Mountainbiker
Post by vannyen.bob »
Ik rij eigenlijk alleen maar wegkoerse, ben echt blij dak voorlopig 2seizoenen op rij heb kunnen blijven rechtstaanwillemske wrote:2 Weken geleden kettingbreuk in een wegkoers, net aan het sprinten aan 50 per uur. Helemaal geschaafd; last van rug en nek verder niets. Fiets: shifters kapot, tandwielen, stuurlint, stuur....
Want op asfalt valle is echt grellig...
-
SoundLeSs
- Mountainbiker
- Location: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra
Daarstraks op de weg gaan rijden langs het Albertkanaal. Daar werd vlak voor ons een mens van de weg gemaaid door een auto die daar minstens (op het jaagpad) 80km/u reed. MUG, politie en ambulance ter plaatse geroepen. Bestuurder heeft vluchtmisdrijf gepleegd. De fietser in kwestie had geluk dat hij in een hoop mul zand terecht is gekomen. Op het eerste zicht had hij al wel zeker zijn sleutelbeen gebroken. Fietske was ook voor de schroothoop.
- Mr. Stitchen
- Mountainbiker
Post by Mr. Stitchen »
En dan verschieten dat er accidenten gebeuren. Ik hoop dat de fietser er goed vanaf komt.SoundLeSs wrote:Daarstraks op de weg gaan rijden langs het Albertkanaal. Daar werd vlak voor ons een mens van de weg gemaaid door een auto die daar minstens (op het jaagpad) 80km/u reed. MUG, politie en ambulance ter plaatse geroepen. Bestuurder heeft vluchtmisdrijf gepleegd. De fietser in kwestie had geluk dat hij in een hoop mul zand terecht is gekomen. Op het eerste zicht had hij al wel zeker zijn sleutelbeen gebroken. Fietske was ook voor de schroothoop.
Bij mij is dat juist andersom. Het eerste jaar dat ik marathons reed ben ik eens onderuit gegaan in een "descente dangereuse" omdat ik veel te traag reed. Sindsdien ben ik veel relaxer en veel sneller in de afdalingen. Het kan nie rap genoeg gaan nu, tot ik eens ne serieuze totter maak wssstevo de slowbiker wrote:Dus als ik nu een afdaling neem doe ik dat op mijn gemak en ik ga soms nog liever te voet.
Het probleem is dat het niet overal "jaagpad" is, als ge van Hasselt richting Zolder rijdt bvb....Hemd wrote:Djeezes, ik rijd daar ook geregeld rond. Heb het ook al voorgehad dat daar iemand komt voorbij gevlamd. Meestal heb ik dan muziek bij met het idee, hier ben ik veilig en kan ik rustig fietsen en moet ik zo niet op de omgeving letten. Niet dus.Daarstraks op de weg gaan rijden langs het Albertkanaal