Canyon

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

Interesting...

Ben eigenlijk wel fan van hun AM series, wil ooit nog een fully bij maar ga er geen duizenden euros aan spenderen. Sowieso doe ik dat niet aan mtb, omwille van simpelweg het geld niet te hebben en omdat het toch enorm afziet en verslijt, ik spaar mijn materiaal niet, en kuisen doe ik maar zeer weinig :roll:

En fully zou een 140 mm mininum moeten zijn om wat te freeriden. Prijs van Canyon is dan onklopbaar, zelfs al rijdt ge het frame na een jaar perte totale (dan hebt ge tenminste gebiked no?)

Qua lak zijn er veel merken met zo'n troubles, niet alleen de prijskrakers....en een mtb moet niet in een showroom staan, moet vuil zijn.
phreako1
Mountainbiker

Post by phreako1 »

heb mijn grand canyon nu meer dan een jaar. Heb de fiets ook niet gespaard, enkele keren goed tegen de grond gegaan maar ook goed onderhouden. Afgezien van een paar schrammetjes nog geen averij opgelopen aan het frame. Heb mijn stuur wel wat ingekort en mijn shifters zo gezet dat ze het frame schampen en niet volop tegen de bovenbuis slaan.

Heb nog geen ervaringen met de dienst naverkoop.
Levertijd viel al bij al nog b eter mee dan verwacht.

Het frame van de hardtail is echt wel hard. Weinig comfortabel, maar wel racy. En de uitstraling van de canyon fietsen mag er zeker zijn.

Er komt trouwens een nieuw grand canyon frame uit dit jaar, check eens de blog op de canyon website, waar de prototypes van 2009 opstaan

Kortom: nog steeds 100% tevreden, volgende mag ook een canyon worden. Heb trouwens onlangs gelezen dat silence lotto ook met canyon in zee gaat volgend jaar.
Dav3
Mountainbiker

Post by Dav3 »

ik vraag me af wrm canyon geen pedalen erbij doet ? :-k
zikje
Mountainbiker

Post by zikje »

Dav3 wrote:ik vraag me af wrm canyon geen pedalen erbij doet ? :-k
Ik heb nog heel wat andere fabrikanten gezien die geen pedalen bij hun volledige (nuja :)) fietsen doen.
zikje
Mountainbiker

Post by zikje »

Ik heb nog heel wat andere fabrikanten gezien die geen pedalen bij hun volledige (nuja :)) fietsen doen.
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Omdat men niet weet welke schoenen jij hebt missschien?
Dav3
Mountainbiker

Post by Dav3 »

SusXT wrote:
zou idd kunnen #-o maar op hun "torque's" of whatever het calls maak het niet veel uit welke schoenen je hebt aangezien het freeride bikes zijn
correct me if i'm wrong :oops:
benhermans
Mountainbiker

Post by benhermans »

Op dat soort fietsen worden er zowel platformpedalen als klikpedalen gemonteerd. Vriend van me heeft op z'n fiets de grote freeride platformpedalen geprobeerd maar kon er niet aan wennen. Ikzelf heb klikkers met platform van Time. Heel tevreden van, alleen klikt het iets minder snel in omdat het kliksysteem van schoen in de zool zit verwerkt (onderkant is volledig plat zoals gewone loopschoen) zodat je telkens wel beetje moet zoeken
Beta
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine, Cannondale SE2000, Pinarello Prince, Cannondale CAAD3 road

Post by Beta »

SusXT wrote:
De schoenen hebben daar weinig mee te maken. Het kliksysteem daarentegen ...
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Beta wrote:
SusXT wrote:
De schoenen hebben daar weinig mee te maken. Het kliksysteem daarentegen ...
't Is dat wat ik bedoel. :wink:
Post Reply