@ Kamikaze en Maurice:
hoeveel maten moet je die schoenen groter kopen dan je gewone schoenmaat? 2 ??? :)
mtb-schoenen
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
-
farmer/cowboy
- Mountainbiker
-
Guest
Post by Guest »
Yep 2 maten, dat zijn schoenen die gemaakt zijn op chinese voetjes en vallen vrij klein uit. Het blijkt ook dat die allemaal ene ..... hebben van 30 cm...................NOTfarmer/cowboy wrote:@ Kamikaze en Maurice:
hoeveel maten moet je die schoenen groter kopen dan je gewone schoenmaat? 2 ??? :)
Ik bedoelde natuurlijk ene fietspomp he...of wa dagde gij.
Ik rij nu al een tijdje rond met Specialized Sport Mountain Shoe.
Echt ne spotprijs en prima kwaliteit!
3 velcro strips erop; echt makkelijk.
De schoenen hebben een speciale binnenzool zodat je een betere houding hebt met je voeten.
Ze zijn wel wat koud in de winter maar daar bestaan dan weer overschoenen voor hé
Echt ne spotprijs en prima kwaliteit!
3 velcro strips erop; echt makkelijk.
De schoenen hebben een speciale binnenzool zodat je een betere houding hebt met je voeten.
Ze zijn wel wat koud in de winter maar daar bestaan dan weer overschoenen voor hé
-
Nullius
- Mountainbiker
Ze hebben mij vroeger ook aangeraden om je schoenen 2 maten groter te kopen omdat je voeten uitzetten tijdens het rijden ... dus meer plaats vereist :)
Ik heb gewone Shimano schoentjes met vetertjes ... gewoon wat afspoelen met tuinslang en alles is proper. Gazettepapier erin en volgende dag al droog
Het beste is nog steeds schoenen met veters, dan een lap en dan velcro erover, maar die zijn iets duurder :)
Ik heb gewone Shimano schoentjes met vetertjes ... gewoon wat afspoelen met tuinslang en alles is proper. Gazettepapier erin en volgende dag al droog
- Black Phantom
- Mountainbiker
Post by Black Phantom »
2 maten te groot vind ik precies toch veel hoorNullius wrote:Ze hebben mij vroeger ook aangeraden om je schoenen 2 maten groter te kopen omdat je voeten uitzetten tijdens het rijden ... dus meer plaats vereist
Mijn bikeschoenen hebben dezelfde maat als al mijn andere schoenen.
Daarin kan ik in de zomer met dunne of helemaal geen kousen rijden.
In de winter geraak ik erin met een dubbel paar kousen.
Dan zet ik gewoon de velcro's wat losser.

- ToM5
- Mountainbiker
Ik heb al verschillende schoenen gehad, echter mijn conclusie:
-Northwave sucks: heb ooit een paar Stealths gekocht en er tijdens een uurke spinning gewoon de gelaagde zool in stukken getrapt, nadien nog eens een keer problemen gehad met de snelsluiters,maar dat heb ik zelf kunnen oplossen. De schoenen zijn wel 2 maal hersteld in Garantie
-Al mijn andere schoenen zijn van Shimano, zowel de race als de MTB schoenen. Allen met de carbon composiet zool. Ook heb ik nog een setje van de goedkopere schoenen maar deze komen enkel buiten in noodgevallen. En gelijk Killer Bee al zei geen klagen over deze schoenen want hij heeft ze gekocht nadat er bij ons in de club al zo een 3tal van die schoentjes rondliepen
-Northwave sucks: heb ooit een paar Stealths gekocht en er tijdens een uurke spinning gewoon de gelaagde zool in stukken getrapt, nadien nog eens een keer problemen gehad met de snelsluiters,maar dat heb ik zelf kunnen oplossen. De schoenen zijn wel 2 maal hersteld in Garantie
-Al mijn andere schoenen zijn van Shimano, zowel de race als de MTB schoenen. Allen met de carbon composiet zool. Ook heb ik nog een setje van de goedkopere schoenen maar deze komen enkel buiten in noodgevallen. En gelijk Killer Bee al zei geen klagen over deze schoenen want hij heeft ze gekocht nadat er bij ons in de club al zo een 3tal van die schoentjes rondliepen